Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   HJ6X lukoista (ne avaimella toimivat) kysymystä (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=147704)

Samppahj 20.11.2016 15:11

HJ6X lukoista (ne avaimella toimivat) kysymystä

Kuinka nuo oven lukot saa purettua? Oon koittanu painaa pienestä rungossa olevasta neliöreiästä ne kaks haittaa alas ja koittanu vetää lukkosylinteriä rungosta pois, mutta ei vaan tule tilastaan pois. Lukot ollu aivan jumissa, mutta yhden sain jo liikkumaan.

Toinen kysymys. Kuinka virtalukon itse lukkopesä irtoaa rungostaan?

artsi777 20.11.2016 15:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samppahj (Viesti 1325346)
Kuinka nuo oven lukot saa purettua? Oon koittanu painaa pienestä rungossa olevasta neliöreiästä ne kaks haittaa alas ja koittanu vetää lukkosylinteriä rungosta pois, mutta ei vaan tule tilastaan pois. Lukot ollu aivan jumissa, mutta yhden sain jo liikkumaan.

Toiseen kysymykseen vastaus, irroita muovit ratin ympäriltä, avain virtalukkoon ja acc asentoon, niin siinä kehällä on sellainen pieni reikä jonka pohjalla olevaa nappia painamalla lukkosylinteri irtoaa vetämällä

Samppahj 20.11.2016 15:55

Kiitän. Jatkokysymys. Jos avain tulee virtalukosta pois ilman, että painaa rattilukon nappulaa, niin onko vika rattilukkohässäkässä vai virtalukossa?

Hessu888 20.11.2016 16:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samppahj (Viesti 1325346)

Dieselissä kun uittaa pitkään ja jarrucleanerillä välissä huuhtoo ja crc:tä kans käyttää niin pikkuhiljaa ne alkaa kyl liikkua.

Purkaminen on muistaakseni ikävää koska se etupuolen kromirinkula pitää väännellä ruuvarilla reunoista auki ja sit se levy pois minkä läpi avain menee. Lukon takapuolella taas on sokka, se levy ja jousi jotka pitää ottaa pois. Sit avainta kääntää ja vetää pesän pois. Edellyttää että on jo haitat herkistelty. Kasaaminen on sit kyseenalaista koska se rinkula on vaikee saada tiukasti enää paikoilleen. Parempi ettei siis pura ellei oo ihan pakko.

Virtalukko aukee muistaakseni kun kääntää avainta ja painaa siitä yhestä rungon pikkureiästä jotain tappeloa sisään ja sit vetää sylkyn ulos.

Samppahj 20.11.2016 16:52

Liikkuu kyllä jo, mutta takertelee. Pitää koittaa joku romulukko purkaa.

Nikuzai 20.11.2016 17:24

Eiks jollain olis ultraääni pesuria jossa käyttää se lukko pesussa?

artsi777 20.11.2016 21:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samppahj (Viesti 1325351)
Kiitän. Jatkokysymys. Jos avain tulee virtalukosta pois ilman, että painaa rattilukon nappulaa, niin onko vika rattilukkohässäkässä vai virtalukossa?

Virtalukko/ avain on niin kulunut etä tulee pois, alkuperäisen numeron perusteella kun teettää uuden niin voi hetken aikaa pelata normaalisti

Samppahj 20.11.2016 21:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja artsi777 (Viesti 1325425)
Virtalukko/ avain on niin kulunut etä tulee pois, alkuperäisen numeron perusteella kun teettää uuden niin voi hetken aikaa pelata normaalisti

Luin jostain ulkomaan forumilta, että avaimen koodi on stanssattu matkustajan oven lukkosylinteriin. Onko parempaa tietoa mistä sen saa tietoon? Vai saako runkonumerolla?

artsi777 21.11.2016 06:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samppahj (Viesti 1325427)
Luin jostain ulkomaan forumilta, että avaimen koodi on stanssattu matkustajan oven lukkosylinteriin. Onko parempaa tietoa mistä sen saa tietoon? Vai saako runkonumerolla?

Saattaa olla näinkin ,mutta runkonumeron perusteella Toyotalta, olettaen että lukko on vielä alkuperäinen

Hessu888 21.11.2016 08:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samppahj (Viesti 1325362)
Liikkuu kyllä jo, mutta takertelee. Pitää koittaa joku romulukko purkaa.

Takertelu johtunee siitä, että avain on niin kulunut, että haitat ei painu pohjaan asti ja sen takia haitat ottaa kiinni runko-osaan kun avainta kääntää. Siihen ei auta muu kuin uusi avain. Jos merkkiliikkeestä et saa avainta jostain syystä, niin ammattimainen lukkoseppä osaa kyllä tehdä kuluneen avaimenkin perusteella korkeammat pykälät uuteen avaimeen, jolloin haitat menee taas pohjaan.

Samppahj 21.11.2016 09:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 (Viesti 1325462)
Takertelu johtunee siitä, että avain on niin kulunut, että haitat ei painu pohjaan asti ja sen takia haitat ottaa kiinni runko-osaan kun avainta kääntää. Siihen ei auta muu kuin uusi avain. Jos merkkiliikkeestä et saa avainta jostain syystä, niin ammattimainen lukkoseppä osaa kyllä tehdä kuluneen avaimenkin perusteella korkeammat pykälät uuteen avaimeen, jolloin haitat menee taas pohjaan.

Sama kävi mulla mielessä kans, että saattaa takertelu johtua avaimesta. Pitää koittaa kysellä merkkiliikkeestä avainta. Toivottavasti avain on järkevästi hinnoiteltu.

Samppahj 21.11.2016 10:32

Tilasin avaimen. 25,60€ ja 3 päivää. Ei paha.

jukkaj79 21.11.2016 12:59

Joskus mitä noista toyotoista ja nissaneista jäi avaimia käteen niin kävin lukkoliikkeessä tekee uuden. Välillä testattiin lukkoon et alkaa pelaa. Mut paras on tietty kun saa orggis avaimen.

Samppahj 25.11.2016 21:02

Uusi avain tuli ja eihän se tietenkään lukkoihin sopinut. :mad:

perkei 26.11.2016 19:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samppahj (Viesti 1325351)

Mulla oli LJ:ssä ainakin virtalukossa vika. Avain tuli pois missä asennossa vaan, toisaalta se ei useinkaan suostunut silti kääntymään minnekään, riippumatta siitä oliko rattilukko kiinni vai auki. Uusi avain oli teetetty, en muista tuliko sekin omin lupineen ulos, mutta sekään ei kääntynyt lukossa sen paremmin.
Uusi virtalukko ja kaksi avainta Toyotalta 100€.

Samppahj 28.11.2016 22:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja perkei (Viesti 1326189)
Mulla oli LJ:ssä ainakin virtalukossa vika. Avain tuli pois missä asennossa vaan, toisaalta se ei useinkaan suostunut silti kääntymään minnekään, riippumatta siitä oliko rattilukko kiinni vai auki. Uusi avain oli teetetty, en muista tuliko sekin omin lupineen ulos, mutta sekään ei kääntynyt lukossa sen paremmin.
Uusi virtalukko ja kaksi avainta Toyotalta 100€.

Mulla ei tuu ku siinä asennossa, missä kuuluukin. Mutta tosiaan ilman napin painamista.

perkei 29.11.2016 18:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samppahj (Viesti 1326485)
Mulla ei tuu ku siinä asennossa, missä kuuluukin. Mutta tosiaan ilman napin painamista.

Joo, noita lukkovikoja ilmeisesti näitten ikäisissä on aika tyypillisesti. Avaimet putoilee, jumittaa, tai kuten mulla niin molempia. Ei tuo marmoritiskinkään lukko kallis ole, mutta jos jaksaa katella Motonetit ja Ebayt niin siitä saattaa vielä saada monta kymppiä poiskin. :)

Jani_R 30.11.2016 11:22

Kesällä tilasin virtalukon hoojiihin tältä tyypiltä: http://www.ebay.com/usr/designguu

Nyt en äkkiseltään löytäny onko vielä. Hinta oli postikuluineen vajaa 25€. Perille tuli kohtuu nopeasti.

Samppahj 09.12.2016 18:54

Nyt sain toimivan avaimen. Paikallisella marmoritiskillä tekivät. Virtalukko ei vieläkään toimi. Avain menee palan matkaa ja kääntyy kyllä, että avain on sopiva, mutta pohjaan ei mee. Luultavastikin se rattilukkomekanismi on jumissa, koska se nappikaan ei liiku, kun sitä painaa. Ja se vanha avain tosiaan tuli ulos ilman napin painamista, mutta menee myös pohjaan.

Sivu luotu: 12:13 (GMT +2).