Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Unimog U1000 424 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=147398)

Miikeri 04.11.2016 11:36

Unimog U1000 424
 
2 Liiteet
Tullu tuollanen mogin poikanen hommattua ja pikkuhiljaa alkanu miete että kun tuota löytyy turbokoneella joka on sama kuin tuo vapari, että jos jostain löytäisi turbohilppeet tuohon. Onkohan kellään kokemusta mistäpäin kannattais alkaa pakosarjoja ja syöttöpumppuja ettimään...... Itselle vielä koko Moggi ihmettelyä kun ei ole talossa montaakaan kuukautta ollut..... :D

Tumi 04.11.2016 17:13

Siellä konehuoneessa (pakko sanoa noin koska konepellin alla olisi väärin sanottu, siksi että se ei ole peltiä) on mitä ilmeisemmin om352? Josta saa maksimissaan 130hp turbotettuna.
Ehdottaisin että välikardaani pois ja tilalle automaatti jonka eteen cummins?

Miikeri 04.11.2016 18:00

Joo om352:nenhan sielä on. Ainakin tuolla:

http://www.konedata.net/Traktorit/unimog1000.htm

On samalta turbokoneelta vakiona 150hp joten luulisi nyt ainakin sen verran tehoa saavan :D, Moottorinvaihtohomma olisi vaan aika iso projekti tai no kelle on ja kelle ei, mutta itselle kumminkin......

uralukko 04.11.2016 20:03

Jaahas, sinne siis hävisi nhk jyväskylän pihasta tuo kampe jota itekin kävin ihastelemassa.
Onnea hankinnalle.

Tumi 04.11.2016 20:44

om352 moottorissa ei ole turbon lisäksi niitä öljy ruiskuja kuten om352A ja om352LA koneissa (öljypumpussa jotain eroa myös).

Miikeri 04.11.2016 21:23

Kiitos kiitos, uralukko, pitihän se sieltä pihasta pois hakea seisomasta :D Niijoo pitää siis selvitellä kanssa, että jos hilppeet löytyisi mitä muutoksia pitäisi lisäksi tehdä :eek:

sisua45 05.11.2016 01:28

Renkaat lienee 14.00-20, merkkiä Omsk. Tuommoisen vihreän Mogin kyytiin niitä joskus nosteltiin, joten taitaa olla ne minulta kotoisin?

lepa77 05.11.2016 07:52

onpa hieno.

Pertsi 05.11.2016 09:53

Makee laite on kyllä! Minkähänlaisessa käytössä on alunperin ollut?

Miikeri 05.11.2016 12:10

Vissiin Vantaalla jonkun puhelinyhtiön huolto/työ autona ainakin niin myyjä kertoi jos oikein muistan Pertsi :D, kyllä siinä 14.00-20 kumit alla on ja sillä omsk kuviolla, en oo kylestä lukenukkaan minkä merkkiset ovat, mutta hyvin voi samat kumit olla Sisua45

KaaliG 06.11.2016 21:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Miikeri (Viesti 1323337)
Kiitos kiitos, uralukko, pitihän se sieltä pihasta pois hakea seisomasta :D Niijoo pitää siis selvitellä kanssa, että jos hilppeet löytyisi mitä muutoksia pitäisi lisäksi tehdä :eek:

En haluaisi olla tylsä, mutta helpommalla pääset kun vaihdat suoraan turbolliseen koneeseen. Nimittäin noitten mäntien öljyruiskuttajien asennus ja öljypumpun vaihto on kohtuullisen työläitä hommia. Sit noi öljyruiskuttajat männille on tosi tarkoja asennuksestaan ja vaatii lohkomuutostöitä.

Et melkein halvemmalla pääset kun ostat vaiks täältä http://www.unimogs.co.uk/ suoraan koneen mis on kilkeet kii ja tippuu melkein bolt on paikalleen.

Mahtavan näköinen peli kyll kyseessä!

Miikeri 09.11.2016 12:08

Sekin voisi olla, tai sitten tyytyy tuohon vaparikoneeseen ja pitää sen sellaisenaan :D Pääseehän sitä tuollakin eteenpäin ��

tekniikkamies 11.11.2016 22:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Miikeri (Viesti 1323921)
Sekin voisi olla, tai sitten tyytyy tuohon vaparikoneeseen ja pitää sen sellaisenaan :D Pääseehän sitä tuollakin eteenpäin ��

Minkämoiset on tommosen vehkeen välitykset, että rupeisko se sysii oleellisesti paremmin turbokoneel? Luulis, että siinä kuitenkin on niin lyhyitä vaihteita, että möyriminen onnistuu sen verta maltillisilla kierroksilla, ettei turboa tarvi.

Miikeri 12.11.2016 14:57

8 vaihteinen vaihdeloota, samat pykälät eteen ja taakse, perus myörimisessä kyllä 2 vaihe on menovaihteena, tiukemmissa paikoissa 1 vaihteella, että ihan hyvät välitykset kyllä....

pee 12.11.2016 16:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Miikeri (Viesti 1324340)
8 vaihteinen vaihdeloota, samat pykälät eteen ja taakse, perus myörimisessä kyllä 2 vaihe on menovaihteena, tiukemmissa paikoissa 1 vaihteella, että ihan hyvät välitykset kyllä....


Eikö tosiaan mitään alennusvaihteistoa:eek:

Miikeri 12.11.2016 16:04

Ei ole ei tai no �� Periaatteessa kaksi H kaaviota vierekkäin jolloin muuttaa 4-->5 siirtäessä välityksen paineilmalla..... Mutta mitään alueen vaihto keppejä ei ole.

Miikeri 14.11.2016 10:19

3 Liiteet
Käytiin eilen Isänpäivän kunniaks pienet ajot ajelemassa, hyvinhän tuo mokki eteni :):rolleyes:

JiiPee 14.11.2016 12:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1324345)
Eikö tosiaan mitään alennusvaihteistoa:eek:

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Miikeri (Viesti 1324347)
Ei ole ei tai no �� Periaatteessa kaksi H kaaviota vierekkäin jolloin muuttaa 4-->5 siirtäessä välityksen paineilmalla..... Mutta mitään alueen vaihto keppejä ei ole.

Se on sitten 4+4, kun vanhemmissa on 2+4. Vanhemmissa kepin sivuliike 1-2 linjalta 3-4 linjalle vaihtaa mekanisesti aluetta isommalle ja lukitsee suunnanvaihtajan. Siis vakiona.

KaaliG 14.11.2016 14:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee (Viesti 1324563)
Se on sitten 4+4, kun vanhemmissa on 2+4. Vanhemmissa kepin sivuliike 1-2 linjalta 3-4 linjalle vaihtaa mekanisesti aluetta isommalle ja lukitsee suunnanvaihtajan. Siis vakiona.

Jos soppaa haluaa sotkea lisää niin ei näissä "isoissa" oo tainnut olla enää mitää muita kiinni kun noita kasikkoja. Noissa 416,406,etc oli niitä 6 vaihteisia (6 eteen,2 taakse) tai 2x4 (8 eteen ja 4 taakse).

Mutta onko sulla siellä kiinni UG 3/40-8/9.35 vai UG 3/40-8/13.01?

Ainiin hyvän näköstä möyrintää mogilla!

Miikeri 14.11.2016 22:42

Ei kyllä mitään tietoa mikä siellä on, ei sano nuo luvut nimittäin mitään :D

KaaliG 15.11.2016 01:04

Ne on noita vaihteiston malleja oikeastaan. Lyhyesti oikeastaan noi on UG = unimogin tunnus 3= mallisarja 40=sisääntulo vääntö 8=eteenpäin vaihteita 9.35= ykkösvaihteen välitys.

Tumi 15.11.2016 16:01

Jo tässä esille tulleisiin, noh jos ei puhuttaisi ongelmista vaan vaikka, ominaisuuksista. Ehdotan että aiempaa ehdotusta voisi vielä harkita.
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tumi (Viesti 1323287)
Ehdottaisin että välikardaani pois ja tilalle automaatti jonka eteen cummins?

Jaa miksi. No jos minulla ei olisi tarvetta mekaaniselle ja hydrauliselle ulosotoille eteen sekä taakse, saati nostolaitteille, kipille ja vaihteita ei olisi kuin 8 per suunta. Ja silti haluaisin omistaa Unimogin, esim 424 sarjalaisen, niin olisin totuttanut voimalinjan alkupään päivittämisen hyvin suurella todennäköisyydellä jo aiemmin esitetyllä tavalla.

Topi1982 15.11.2016 16:47

Rajua möyrintää, vanteen alareuna miltei peittyy.:)

KaaliG 16.11.2016 12:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jyty (Viesti 1324702)
Rajua möyrintää, vanteen alareuna miltei peittyy.:)

Onhan siinä jo noin 35 senttiä kuraa alle kertynyt tuossa kohtaa, jos nopeasti laskeskelee rengaskoosta=)

Gary Grand 16.11.2016 13:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KaaliG (Viesti 1324871)
Onhan siinä jo noin 35 senttiä kuraa alle kertynyt tuossa kohtaa, jos nopeasti laskeskelee rengaskoosta=)

Perus jäykkäakselisen murikka kyntäis jo mukavasti..:D


Sivu luotu: 07:15 (GMT +2).