Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Amatöörille apua (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=147380)

Srt_3 03.11.2016 20:13

Amatöörille apua
 
Offiharrastukseen syventyessä on herännyt monia kysymyksiä. Tarkoituksena olis rakentaa Diesel offiauto retkeilyyn ja muuhun kivaan.
Joten

Muita Yleisiä välttämättömyyksiä offiautolle kuin lukot?
Jos haluan tehdä autosta vesiylityksiin sopivan, pitääkö huomioida muuta kun snorkkeli, laatikon tms huohottimet? Dieselissä ei ilmeisesti tarvitse niin välittää sytytyksen elektroniikan suojaamisesta. Mihin elektroniikkaan sitten kannattaa kiinnittää huomiota?
Oletan, ettei kopat ole entuudestaan vedenpitäviä, onko iso homma tehdä tiiviiksi?
Tarvitseeko pakoputkea vetää korkeammalle?
Minkäkokoiset renkaat kannattaa?
Ja
Miten auto kannattaa korottaa?

Nikuzai 03.11.2016 23:09

http://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180
Tuolta lukemaan



Onko ajatuksissa paremmin vielä mikä auto kuin vain diesel

Akselistoissa kun on edessä jäykkä akseli hj, bj, vanhemmat hiluxit, patrol muutamia mainittaakseni

Sit on erillistuettu etupää tai puhekielessä risukeula

Pajero, uudemmat hilux;it, kingcap;it, mazdat muutamia mainittaakseni


Sit on kierrejouset joissa ripustuksissa eroja ja lehtijouset
Noi määrittelee paljon korotuksille mitä pystyy tekemään


Sit kanssa korin koko. On pitkää ja lyhyttä, suzukeissa pieniä ja lavaakaan ei saa unohtaa



Monet pärjää ilman lukkoja siinä missä osa ei 100% lukoillakaan
Osa tykkää takakitkasta osa haukkuu sen alimpaan helvettiin
Uudemmissa monissa on takana jo tehdas asenteista lukkoa


Ite oon sillä kannalla, et lukoilla pääsee vaan pahempaan paikkaan jumiin, kuten hj75 ovessa lukee käytä lukkoja vain jumittuneen ajoneuvon irroittamiseen

Ite oon ajanu molemmilla ja jos sais päättää, niin taakse toimiva kitka ja eteen kytkettävä
Kitkallinen hj60 meni samaan paikkaan takavedolla samoilla renkailla kuin hj75 kytkettävillä lukoilla nelikko päällä
Pajero eteni kirratun takakitkan kanssa paremmin kuin hj75 takalukko päällä


Niijjoo vinssistä et muistanukaan ees kysyäkkään. Sellainen on melkein pakollinen ainakin siinä vaiheessa kun rohkeutta hakea etenemisen rajat on jo tullut, mutta ei ole vielä taitoa hahmottaa mistä pääsee pois ja minne kannattaa ajaa



Niijja sit napalukot eli ne jotka kytkee etuvedon renkaisiin ja nää siis EI ole etulukkoperään millään tavalla liittyvät, ne yhdistää etuvetoakselit pyörään

Napalukkoja on mekaanisia eli ulos ja kahvasta vääntö renkaan keskellä et etuveto voidaan kytkeä
Sit on automaattisia eli sisältä neliveto päälle ja napalukot kytkeytyy automaattisesti
Ja sit on sellaisia kuten 2gen pajero (se pyöreempi korinen) joissa toinen vetari kytketään irti samalla kun neliveto laitetaan pois päältä, näitä on uudemmissa ja myöskin vanhemmissa.
Sit on kanssa saatavilla kovia laippoja melkein kait kaikkiin merkkeihin ja malleihin



Mutta tota alussa linkitetty projekti osiota kannattaa katella ja samalla vaikka selailee nettiautoa, et mitä löytyy ja puntaroi et mistä tahtoo maksaa


Sit haku toimii erittäin hyvin, ja kannattaa vaikka katella ensin mikä kiinnostaisi ja sit hakee sillä merkillä esim. pajero korotus, niin löytyy varmasti keskustelua

Jokaiselle mallille löytyy mallikohtainen ketju mistä voi lukea kyseiseen autoon liittyvistä asioista

RIPAX 03.11.2016 23:13

Kysymyksesi ovat relevantteja mutta jos noihin vastaisi edes jotenkin ni tulis paljon jorinaa,siksi toteankin että tää on hyvä palsta,tietoa löytyy paljon ja kun käyttöliittymä tulee tutuksi ni lue ja perehdy asiaan ni vastaus avautuu kyllä.


Sivu luotu: 02:41 (GMT +2).