![]() |
Amatöörille apua
Offiharrastukseen syventyessä on herännyt monia kysymyksiä. Tarkoituksena olis rakentaa Diesel offiauto retkeilyyn ja muuhun kivaan.
Joten Muita Yleisiä välttämättömyyksiä offiautolle kuin lukot? Jos haluan tehdä autosta vesiylityksiin sopivan, pitääkö huomioida muuta kun snorkkeli, laatikon tms huohottimet? Dieselissä ei ilmeisesti tarvitse niin välittää sytytyksen elektroniikan suojaamisesta. Mihin elektroniikkaan sitten kannattaa kiinnittää huomiota? Oletan, ettei kopat ole entuudestaan vedenpitäviä, onko iso homma tehdä tiiviiksi? Tarvitseeko pakoputkea vetää korkeammalle? Minkäkokoiset renkaat kannattaa? Ja Miten auto kannattaa korottaa? |
http://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180
Tuolta lukemaan Onko ajatuksissa paremmin vielä mikä auto kuin vain diesel Akselistoissa kun on edessä jäykkä akseli hj, bj, vanhemmat hiluxit, patrol muutamia mainittaakseni Sit on erillistuettu etupää tai puhekielessä risukeula Pajero, uudemmat hilux;it, kingcap;it, mazdat muutamia mainittaakseni Sit on kierrejouset joissa ripustuksissa eroja ja lehtijouset Noi määrittelee paljon korotuksille mitä pystyy tekemään Sit kanssa korin koko. On pitkää ja lyhyttä, suzukeissa pieniä ja lavaakaan ei saa unohtaa Monet pärjää ilman lukkoja siinä missä osa ei 100% lukoillakaan Osa tykkää takakitkasta osa haukkuu sen alimpaan helvettiin Uudemmissa monissa on takana jo tehdas asenteista lukkoa Ite oon sillä kannalla, et lukoilla pääsee vaan pahempaan paikkaan jumiin, kuten hj75 ovessa lukee käytä lukkoja vain jumittuneen ajoneuvon irroittamiseen Ite oon ajanu molemmilla ja jos sais päättää, niin taakse toimiva kitka ja eteen kytkettävä Kitkallinen hj60 meni samaan paikkaan takavedolla samoilla renkailla kuin hj75 kytkettävillä lukoilla nelikko päällä Pajero eteni kirratun takakitkan kanssa paremmin kuin hj75 takalukko päällä Niijjoo vinssistä et muistanukaan ees kysyäkkään. Sellainen on melkein pakollinen ainakin siinä vaiheessa kun rohkeutta hakea etenemisen rajat on jo tullut, mutta ei ole vielä taitoa hahmottaa mistä pääsee pois ja minne kannattaa ajaa Niijja sit napalukot eli ne jotka kytkee etuvedon renkaisiin ja nää siis EI ole etulukkoperään millään tavalla liittyvät, ne yhdistää etuvetoakselit pyörään Napalukkoja on mekaanisia eli ulos ja kahvasta vääntö renkaan keskellä et etuveto voidaan kytkeä Sit on automaattisia eli sisältä neliveto päälle ja napalukot kytkeytyy automaattisesti Ja sit on sellaisia kuten 2gen pajero (se pyöreempi korinen) joissa toinen vetari kytketään irti samalla kun neliveto laitetaan pois päältä, näitä on uudemmissa ja myöskin vanhemmissa. Sit on kanssa saatavilla kovia laippoja melkein kait kaikkiin merkkeihin ja malleihin Mutta tota alussa linkitetty projekti osiota kannattaa katella ja samalla vaikka selailee nettiautoa, et mitä löytyy ja puntaroi et mistä tahtoo maksaa Sit haku toimii erittäin hyvin, ja kannattaa vaikka katella ensin mikä kiinnostaisi ja sit hakee sillä merkillä esim. pajero korotus, niin löytyy varmasti keskustelua Jokaiselle mallille löytyy mallikohtainen ketju mistä voi lukea kyseiseen autoon liittyvistä asioista |
Kysymyksesi ovat relevantteja mutta jos noihin vastaisi edes jotenkin ni tulis paljon jorinaa,siksi toteankin että tää on hyvä palsta,tietoa löytyy paljon ja kun käyttöliittymä tulee tutuksi ni lue ja perehdy asiaan ni vastaus avautuu kyllä.
|
Sivu luotu: 02:41 (GMT +2). |