![]() |
Rav4 moottorin toiminta
Eli auto on 2004 Rav4 vvt-i 2.0.
Pari kk sitten ostettu auto. Toimii hienosti,mutta ihmettelin korkeahkoa(n.9L/100km) kulutusta ja moottori käy aika kylmänä. Neula nousee vain ehkä viidesosan mittarin näytöstä. Uus termari hommattu muttei vielä asennettu.Nyt sitten yhtenä päivänä auton käydessä nyppäsin flektin anturin pistokkeen irti. Sytytti moottorin häiriövalon. Tojotamiehet neuvo netissä ottamaan akunkenkä puoleksi tunniksi irti niin valo kuittaantuu niinkuin tekikin. Samalla tuli kuitenkin seuraava ominaisuus: tyhjäkäynti tippui tosi alas. Jotain 600 rpm(ennen n.900rpm). Polttoaineen kulutus tuntuisi tippuneen varmaan pari litraa satasella. Mitä tapahtu??:confused: |
ECU resetoitui oletusarvoihin. Aikaa myöten se mukautuu ja sopeutuu kaikkiin tilanteisiin/pieniin häiriöihin eli "oppii".
Esmes. täällä turistu samasta aiheesta: http://www.fjcruiserforums.com/forum...ter-reset.html |
Jaahas. Pieni ero on edellisen omistajan ja mun ajoissa olemassa. Hänen jäljiltään keskinopeusmittari näytti 33km/h ja mulla se on 55km/h. Olis se moottorinohjaus vissiin ajan myötä sopeutunut tähän muuttuneeseenkin ajotapaan,mutta näinhän se kävikin sitten hyvin.Tuo polttoaineen kulutuksen lasku oli toki mukava juttu:).
|
Tuossa 2.0 vvt-i koneessa(tosin avensis versosta oli kyse) maf anturin puhdistus tiputti jonkin verran kulutusta ja tyhjäkäyntikierroksetkin nousi hieman.(Eli se anturi joka ilmanputsarin ja kaasuläpän välissä) Tuo maf-in puhdistus varmaan on paikallaan joskus jokaiseen peliin, joissa sellainen on. Haittaa siitä ei ainakaan ole. Tuolla aineella ainakin hyvin anturi puhdistui: http://www.motonet.fi/fi/tuote/60608...or-Clean-200ml
|
Okei.Kiitti vinkistä,pitääpä putsata. Käykö hommaan joku suihkittava kliineri vai onko siihen joku suositeltava aine? Lisäksi pitäis tuo termostaattikin vaihdella ennen pakkasia että sais moottorin lämmöt oikealle tasolle.On vaan aika kinkkisessä paikassa ni on jäänyt tekemättä..
|
Normaali jarrukliineri sopii hyvin.
|
|
Sivu luotu: 02:25 (GMT +2). |