![]() |
Pako paineet
Pystyykö liian isot pakopaineet rikkomaan kiertokanget. Eli tilanne kaverilla on Mersu missä on om603 hx40super turbolla tehoja jotain 300-400hp ja siltä on mennyt yksi kanki aikaisemmin kieroksi ja eilen meni toinen kanki. Ja pakopaineet oli silloin jotain 2.5-3 vai onko 603 heikoin lenkki kanget?
|
kangilla tullut vaan kestävyysraja vastaan. 606 vakio kanget taitaa käydä suoraan 603:seen ja kestää paremmin.
|
Riippuen onko vapari vai turbokone alunperin.
Ovat erilaisilla kangilla ja männillä/tapeilla |
Mikä kone/alakerta?
Noita 603:sia on alunperin vajaalla? 200 Nm väännöllä , ja jos pakopaine on esim. tuo 3 (olikohan kg vai mikä... )
Jos pakokaasut pitää työntää turbolle 3x paineisena, niin en yhtään ihmettele, jos kiertokanget antautuu..., sillä tuo 3x voima pitää tehdä jostain, siis ahtopaineesta ja lisästä dieseliä.. Mutta jos pakopaineet on 3 kg/cm2 --- -> niin tuo toimisi tuolla paine-erolla tehokkaana kopressorina... -> parempaa virtausta ilmaan, ja pienempiä ? pakopaineita |
Sivu luotu: 10:16 (GMT +2). |