![]() |
Subaru cvt
Tuommosella laatikolla varustettu Subarun Foresteri vois olla yhtenä vaihtoehtona kun käyttistä aletaan päivittämään, mutta tekeeköhän tuolla mitään? Subarufoorumilla koitin kokemuksia tiedustella, mutta "Subaru on paras" ja "on normaalia, että ei autolla voi pakittaa kynnyksen yli" ym paskaa tuli kyllä tuutin täydeltä vaan ei sitten sielläkään ole oikeaa kokemusta asiasta..
Tuo laatikkohan on variaattorivetoinen momentinmuuntimella ja nimenomaan tuo variaattori on se joka hirvittää. Netistä kun katsoo videoita löytyy semmoisia joissa autolla ei voi peruuttaa 5cm kynnyksen yli kun ei jaksa lähtiä liikkeelle? Ja varot paukkuu päälle kun ajetaan hetki vähän reilumpaa nopeutta.. Mitäköhän tuolle sitten tapahtuu kun pitää lähtiä joulukuusi hakemaan lumisen tien päästä tai hirvenhakuun joulukuun nilkkalumilla? Käyköhän siinä niin, että tulee kallis kuusi/hirvi? Ja nolohan se on jos ei parkkipaikalta pääse peruuttamaan pois jos aurakuski jättänyt pienen palteen.. Kokemuksia kellään vai siirrynkö suoraan seuraavaan vaihtoehtoon? |
Ei suurta kokemusta, mutta kerran naapurin autokauppias toi tuollaisen kokeiltavaksi "maasturina". Lähdin sitten kohteliaisuudesta kokeilemaan.. Kovasti kehui, että kun siinä myös maastomoodi, joka menee päälle, kun painaa x-merkittyä nappia. No se painettuna käytiin parkkiksella, missä oli lumipenkkoja, kokeilemassa. Toisen puolen pyörät kun ajoi penkkaan vähän enemmän, niin auto lakkasi yrittämästäkin. Surkea esitys, jos minulta kysytään.
|
Kannattaa siirtyä seuraavaan vaihtoehtoon niin lytätään sekin porukalla. Oikeat nelikot ovat katoavaa historiaa.
Mielestäni tuo CVT omistaa jo heikkouden nimeltä voimanjakokytkin siellä takavedon päässä, eli veto katkeaa jos kiusaa liian pitkään. Rikkihän tuota lootaa ei saa kuin dieselinä mutta ei se silti aito oikea neliveto ole. Pakkiongelma on suurin alkupään ohjelmilla ja enemmälti korjautui viimeisimmän laatikkoversion pienemmällä pakkivälityksellä, noin ulkomuistista. Väkisinväännettävä laatikko niin ei petä kuin kytkin pari kertaa vuosikymmeneen. |
Mulla on ollut Justy tuolla cvt lootalla. Ei hajuakaan onko se nykyään vielä samanlainen kuin silloin 80-luvulla? Mut kyllä sillä eteen ja taakse ajeli. Myös metsässä. Kyllä sillä melkoisessa hangessa tuli jumitettua eestaas. Samaten on tullut ajeltua Foresterilla missä on tuo cvt. Enkä siinäkään kyllä törmännyt ongelmaan että se ei jonkun kynnyksen yli menisi. Itse ottaisin sen silti manuaalina. Tuo automaatti ei vaan vakuuta itseä. Ihan sama mikä menopeli on alla niin mielummin manuaali.
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 01:43 (GMT +2). |