![]() |
Ladder bar laillisuus?
TraFi:n suvulta lainattua.
Ajoneuvoon voidaan mm. asentaa akseliston kiertymistä estävät laitteet (ns. traction bars) ilman muutoskatsastusta, jos niiden rakenne ei estä jousituksen normaalia (pelkästään lehtijousipakkaan tukevat versiot) toimintaa. Ns. ladder bar- tyyppistä tuentaa, joka ei salli akselin toispuolista joustoa, ei voida hyväksyä tieliikenteeseen. Oma systeemi estää lehtijousen vääntymisen, joustaa kuitenkin melko hyvin. Mitä jos ladder bar sallii akselin toispuoleisen jouston, mutta ei akselin kiertymistä? edit: Tuossahan se lukeekin, silloin on laillinen. |
Lainaus:
Eiks ladderbar ole se mitä käytetään kiihdytys autoissa eli periaatteessa 4-linkki jonka tukivarret hitsataan tikapuupienoilla jäykäksi, ettei ne päästä akselia kiertymään kardaanin/pinionin suuntaisesti Eli loppuu ne viimeisestkin ristijoustot |
Tällaista tarkoitin.
https://www.justjeeps.com/product.php?productid=35300 tai siis tällaista. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=196774 Ei ongelmaa. Tuo onkin nimeltään antiwrap/traction bar, vaikka netistä löytyy kuvia ladder bar nimelläkin. |
Jos laitat noita yhden kummallekin puolelle niin sitten taitaa kyseessä olla ladder bar?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Ne trafin puupäät tarkoittaa sillä ladderilla tämmöstä: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=196776 Mulla oli camarossa tollaset ja kyllähän se rajoitti jousituksen toimintaa ja tossa on vielä tosi huonoa se , että jarruttaessa ton etupää saattaa tökkiä maahan. |
Lainaus:
|
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=196797 |
Sivu luotu: 20:27 (GMT +2). |