![]() |
st1 bensa huonoa??
Onko kukaan huomannut tankatessaan st1 asemalla että mootori ois tehny temppuja sen jälkeen, mulla oli eka kerta kun rupes savuttomana ja venttiilit naulaamaan oikeen kunnolla viime safarilla eikä oo koskaan ennen niin tehnyt, nyt bensa vaihdettu Shellin v poweriin, vissiin sama polttoaine toimittaja ja yhtiökin on vissiin sama, siis miksi näin pääsee käymään, naulaaminen ja savuttaminen hukkui polttoaineen vaihdon yhteydessä, tämä vaan varoituksen sanana tosta st1 bensasta, oli viimeinen kerta kun tankkaan kuraa tankkiin.
Volvossa on tosin vajaa sentti höylätty kamaa pois kannesta niin on vähän tarkempi kun perus mootorit. |
Mulla nakuttaa volvon B30 vielä shellin V powerillaki ku väännättää. Venäläisellä ei voi oikeen ees ajaa vaikka kuinka lotrais oktaanibuusteria. Minkahanlaista rallibensaa tuommoselle pitäs oikein ees olla?
|
mites olis muutos re85 niin ei ainakaan oktaanit häiritse..
|
ST1 bensa?
Hyvin se bensa ainakin mulla on toiminut vaan nuo saat..n käteisalennuskortit ei toimi vaan automaatti ilmoittaa että "tarkista kortin suunta"
Kolmannen kortin jälkeen kyselin asiaa ja lopulta kertoivat että heillä on ongelmia korttejan kanssa ja tulossa on toimivampia. Lupasivat sitten heti lähettää minullekkin kun sanoin että en näitä nykyisiä toimimattomia halua. t. Ismo Ämmä |
Mitäs kaikkee tulee mieleen tolle re:lle mulla on jo mustaa neumatiikkaa minkä pitäis toi re kestää ja alu tankki, polttoaine pumppu vaihtoon, onko jotain järkevää vaihtoehtoa kun ei paluulinjaa ole niin aika pienillä painella sais toimia tai reku väliin, sit se Kasari isompaa suutinta vaan ja menoks??? Menisikö se näin
|
Tuli aika hiljasta :D
|
Voi onnistua tai sitten ei. Itse juotin ruiskulliselle hukkakipinämoottorille Re85:sta seurauksella että tulppien kärkivälit kasvoi 1,0mm -> 1,6 mm parin tuhannen aikana. Katti oli puhdas seuraavassa katsastuksessa ja joka kerta kun käynnisti kylmänä niin lähti toisella starttauksella. Kylmänä teki tentun hajuista pilveä.
|
Oishan tossa 85 hyviäkin puolia kone käy kylmempänä ja ei venat kilkattais, ainoo mikä tulee mieleen kun kuulemma tuo aine sulattaa/ pehmentää/ kovettaa kaikki nuo letkut putket ja tiivisteet+ pumpun. Tuntuu vaan helpommalta hakee malmilta lyijyllistä besaa ja kokeilla sillä, tai sit hommaa auton missä on jo valmiina oikee moottori niin ei tarvii näitten vajaatehosten kanssa leikkiä.
|
Työmatkakinnerillä tulee ajettua enimmäkseen tuolla st1 bensalla ilman ongelmia. Mutta semmonen huomio on tullu tehtyä että kun kalenteri kääntyi elokuulle niin vetoja on tullu pikkasen lisää. Voi olla ihan perinteinen foliohattuhommakin...eikä vaikutusta mistä on tankattu. Voikohan väsyny ilmamassamittari aiheuttaa moista?
Mitä taas nakutukseen tulee niin oiskohan löpölasse lorotellu vahingossa dieseliä bensan sekaan? Se kun pudottaa oktaanit äkkiä alas... |
Lainaus:
|
Ennen tuli ajettua St1:sen bensalla, mutta nyt Nesteen ja Teboilin hintakilpailu on ohjannut käyttämään niiden tuotteita. Yleensä Neste on sentin verran edullisempi. En tiedä johtuuko siitä, mutta olen kyllä päässyt pienimpiin kulutuslukemiin ikinä. Mitään eroa autojen toiminnassa ei ole huomannut.
RE85:sella olen ajanut muutamalla ihan vakioautolla, Volkkari Golf 1,6 Pierburgin kaasarilla toimi, jotenkin. Se ei toiminut kyllä tavallisellakaan bensalla. Ja ihan yhtä huonosti muiden tankeista tyhjennetyllä bensa/diesel -seoksella.;) Suzuki Baleno, 1,6 ruiskukone toimi parhaiten, puhtaalla RE85:sella ajaessa vähän nyki, mutta reilummalla kaasulla toimi, tehottomuutta tuntui olevan ja käyntiin piti sahata tuollainen 10 minuuuttia. Jos tankissa oli edes neljännes bensaa niin ei ollut mitään huomattavia ongelmia. Tämän auton tarina päättyi kansipahvin tai kannen lojahdukseen, tiedä sitten johtuiko polttoainekokeiluista? Suzuki Grand Vitara 2,7 V6 ruiskukone sytytteli moottorin vikavalon heti, jos tankkasi RE85:sta vaikka puoletkin. Toimi kyllä ihan hyvin ja vikavalon sammuttamisen jälkeen tavallisella bensalla ei syttynyt uudestaan. Yhdessäkään autossa ei ollut mitään ongelmaa letkujen tai muiden muovien kanssa, vaikka siitä paljon puhutaan. Vähän tuntui, että ensimmäisissä tankkauksissa oli enemmän rykimistä, olisiko sitten tankkien pohjilla ollut vettä, joka lähti tuolla liikkeelle? Tuossa pari vanhaa vitjaa samasta aiheesta: http://forums.offipalsta.com/showthr...highlight=RE85 http://forums.offipalsta.com/showthr...highlight=RE85 |
Kyllä on ainakin itsellä huonoja kokemuksia st1bensasta, vanha kaasutinkoneinen auto alkoi epämääräisesti pätkimään ja tyhjäkäynnillä sammumaan ihan omia aikojaan. Ja ei kai sitä heti arvannut bensassa vikaa olevan, joten kaasutimen säätöä tuli tehtyä ihan tuntitolkulla hukkaan :mad: Sitten kun kävin toisella asemalla tankkaamassa niin ongelmat hävis.
|
Eikös ST1 ja ABC hanki nykyään bensan Shell:n kautta, ei Porvoosta kuten aikaisemmin. Eli samaa tavaraa pitäisi saada ABC:n pumpuista.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
http://www.neot.fi/jalostamot "NEOT hankkii öljytuotteita useilta lähialueen jalostamoilta, jotka sijaitsevat pääosin Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa ja Puolassa. Useita hankintalähteitä käyttämällä saavutetaan paras kilpailukyky kullekin tuotteelle." Itse en kyllä lukuisilla bensa- ja dieselajoneuvoilla ole havainnut eroja eri asemien samanlaisena myytävissä tuotteissa. En vaikka olen koittanut asiaa tarkkailla. |
Juuri saapui puhelu, holst tankannut st1 bensaa Sipoon kylmäasemalta ja auto ruvennut pätkimään :D kyllä mä uskallan väittää että se on ihan hirveetä paskaa
|
Älä nyt vaan missään nimessä ilmoita asiasta aseman ylläpitäjälle.
Tiiä vaikka olis vettä säiliössä. |
Tämäpä on työnalla
|
ST1:ltä pääasiassa tulee tankattua johtuen aseman läheisyydestä omaa residenssiä kohtaan, ei ole ollut ongelmia.
Olisiko siellä Sipoon aseman tankissa jotain ongelmaa? BTW: ST1 omistaa Shellin asemat Suomessa ja vissiin vähän muutakin. http://www.st1.fi/uutiset/tiedotteet RE85 bensan tilalle: kestää ne linjat sen mitä aiemminkin, RE85 yhteensopivia osia voi toki vaihtaa jos sillä saa paremmin unta yöllä. Soppaa pitää saada teoriassa 30% enemmän. Kylmänä käynnistyy huonommin, ei meinaa syttyä edes tulitikulla nuotiossa. Myöskään polttoainetta ei saa päästää liian lämpimäksi ( yli 45 asteiseksi) ettei rupea polttoaine kiehumaan. Kipinä pitää olla rajumpi puolalta, mutta Iridium tulppia yms. ei suositella käyttämään detonoinnin takia. Eli normaaleilla tulpilla selviää parhaiten. |
Lainaus:
|
Onhan noita ongelmia ollut kautta aikojen bensan suhteen noilla asemilla missä harvemmin ihmiset tankkaa ja polttoaineet seisoo vajaissa tankeissa. Ajan mittaan vettä kertyy kun nykyään ei oteta isoja tankkeja täyteen kun menekki on pieni ja hinnan vaihtelukin saattaa vaikuttaa. Ei ole yhden ketjun ongelma, varsinkin joissan kylmäasemissa tuota ollut ihan mk ajoista asti, muistelee amisaikoja 80 luvulta ja silloin oli noi bensat vielä eri tavaraa.
|
Sipoo on ihan paska paikka muutenkin:D ja suurimmalla osalla on jonkun näköinen ongelma. Nyt on bensat vaihdettu Mikkolan Shellin 98 + oktaani buusteria niin sai kääntää jakajaakin takasin aikasemmalle eikä kilkuta venoja, mitä tästä opimme??? tarvii hommaa enemmän sylintereitä että saa voimaa ilman kannen höyläämistä,
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Mites nää pulsar tulpat joita kaasutinexpertti mainostaa |
Joo siitähän ne hajoaa / sulaa mutta totta puhut että ei se ääni ventiileistä lähde, olen pahoillani että johdin harhaan ihmisiä, toki mulle se on pääasia että että ei klikata enään ennenaikaisen syttymisen takia.
|
Sivu luotu: 16:31 (GMT +2). |