Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   kjz95 3.0 t manuaali vm.99 vaihdelaatikko probleema (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=145279)

NBRT 27.07.2016 15:34

kjz95 3.0 t manuaali vm.99 vaihdelaatikko probleema
 
Tervehdys kaikilke tasapuolisesti. Olisko jollain tietoa miksi ykkösvsihde pomppaa pois kun kytkintä nostaa? Mitä tehdä missä korjata tai jotain apuja kiitoos

Micco 27.07.2016 16:19

Onko merkitystä nostaako kytkintä nopeasti tai hitaasti?

NBRT 27.07.2016 16:23

Ei tunnu olevan eroa

RIPAX 28.07.2016 10:58

Tautia.
 
Kannattaa tarkistaa lootan kiinnikkeet et ei oo revenny,jolloin laatikko pääsis liikkumaan niin et keppi ottaa koriin kiinni. Jos (kun) vika osoittautuu lootan sisäiseksi ni loota pitää avata ja purkaa osiksi jolloin vika on silmin nähtävissä. Viat on harvinaisia alle 400tkm ajetuissa lootissa,jonkin sortin vahinko lienee käynyt joskus. Aravaisin et on huoltamatta ollu joskus ja voitelun puutos aiheuttanu vikaa tai joku gorilla joskus survonu voiman tunnossaan,tai sit vaan ajettu niin paljon et kulunu loppuun. ps. mulla ois loota myytävänä tollaseen.

NBRT 29.07.2016 16:40

Onks 645000 vähän ajettu? Paljos sun loota maksais? Pitää vielä kurkata kiinnitykset jahka ens viikolla vaikka ryömis alle kun ei tuota nosturii ole

Rölli 29.07.2016 20:37

Kato se laatikon takapään kiinnitys. Jollain sorkkaraudalla kampeat niin näkee onko vainaja.
Mulla se aiheutti hiukan samanlaisia oireita ja keppi myös tärisi huomattavasti ajossa.

Eikä ollut ihan ilmainen osa marmorilta hakea...

NBRT 24.08.2016 21:23

Saakos ton laitettua takasin laatikko ja jakolaatiklo erikseen? Otettiin koko hemmetin pötkö irti kerralla ja ihan pikku jumppa sillälailla. Ja mitä helekutin laatiko öljyä tonne voi työntää?

RIPAX 24.08.2016 22:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja NBRT (Viesti 1313333)
Saakos ton laitettua takasin laatikko ja jakolaatiklo erikseen? Otettiin koko hemmetin pötkö irti kerralla ja ihan pikku jumppa sillälailla. Ja mitä helekutin laatiko öljyä tonne voi työntää?

Ei ole kranttu öljyn laadun suhteen,purkin kyljestä pitää löytyä merkinnät GL-4 ja/tai GL-5 ja mielellään synteettistä,nykyään kun hinta eroa ei juuri ole.

-MaTTi- 24.08.2016 23:19

Ei GL-5:sta lootaan! Jakiksen puolelle hyvä.

Micco 25.08.2016 18:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja NBRT (Viesti 1313333)
Saakos ton laitettua takasin laatikko ja jakolaatiklo erikseen? Otettiin koko hemmetin pötkö irti kerralla ja ihan pikku jumppa sillälailla. Ja mitä helekutin laatiko öljyä tonne voi työntää?

Ite tein emännän pajeron laatikkojumpassa hallitunkkiin telineen. Eli laatikon kannatin pultteihin pultattava teline jossa iso pultti alaspäin jolla telineen saa hallitunkin nostotallan reikään kiinnitettyä. Telineen tekee sillai et saa tunkin suurinpiirtein laatikon keskikohtaan tasapainon suhteen. Tällä sain laatikon kokonaisena paikoille yksin.

Hessu888 25.08.2016 22:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja NBRT (Viesti 1313333)
Saakos ton laitettua takasin laatikko ja jakolaatiklo erikseen? Otettiin koko hemmetin pötkö irti kerralla ja ihan pikku jumppa sillälailla. Ja mitä helekutin laatiko öljyä tonne voi työntää?

Paikalleen asennuksessa (ja varsinkin irrotuksessa) helpottaa huomattavasti jos laittaa kuormaliinat rungon ympäri laatikon etu- ja takaosasta eli laatikko roikkuu liinojen varassa ja liinoilla voi säätää asentoa ja liu'uttaa sitä kohti konetta. Hallitunkilla voi antaa löysää tarvittaessa. Tuolleen saa yksinkin homman tehtyä.

NBRT 26.08.2016 05:34

Vaihdelaatikko saatu paikalleen oli siinä jumppaa. Oli liinoja ja hallitunkkia koko ajan jotain eessä millon lamppua piuhaa letkua oma pää kaverin pää. Mut on se siellä ei muuta ku loput lauantaina.

parukit 26.08.2016 06:59

No mikä siinä laatikossa oli vikana?

NBRT 26.08.2016 17:31

Ei oo vanhaa purettu vielä

RIPAX 27.08.2016 00:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1313347)
Ei GL-5:sta lootaan! Jakiksen puolelle hyvä.

Miksi ei? Monet öljyvalmistajat suosittele nimemomaan GL-5 joten lienee turvallinen vaihtoehto. Monissa synteettisissä vaihteisto/vetopyörästö öljyissä on molemmat GL-4 ja GL-5. Hyvä puoli on sekin että koko voimansiirto tykkää samasta öljystä ni ei jää niin herkästi purkin loppuja hyllyyn ku ostaa yhtä laatua.

Jappi 27.08.2016 00:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX (Viesti 1313626)
Miksi ei? Monet öljyvalmistajat suosittele nimemomaan GL-5 joten lienee turvallinen vaihtoehto. Monissa synteettisissä vaihteisto/vetopyörästö öljyissä on molemmat GL-4 ja GL-5. Hyvä puoli on sekin että koko voimansiirto tykkää samasta öljystä ni ei jää niin herkästi purkin loppuja hyllyyn ku ostaa yhtä laatua.

Ainakin ennen messinkisynkrot meni nopeasti GL-5 öljyillä.

NBRT 27.08.2016 16:15

Miksi kirjoissa sitten mainittiin GL vitonen? Kun oikeen jakso kaivella. No nyt on vaihdettu ja ah kaikki toimii ei edes pompannu enään pois jei

RIPAX 27.08.2016 23:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja NBRT (Viesti 1313702)
Miksi kirjoissa sitten mainittiin GL vitonen? Kun oikeen jakso kaivella. No nyt on vaihdettu ja ah kaikki toimii ei edes pompannu enään pois jei

Nii-i,väitänpä että ainakin Tojotalla tiedetään melko hyvin mitä öljyä laatikkoon kannattaa laittaa. Itse asiassa vuodesta -86 on R sarjan laatikoissa käytetty GL-5 öljyä. Sitte on manuaalia lootia joissa käytetään 10/30 moottori öljyä tai jopa ATF.

RIPAX 27.08.2016 23:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jappi (Viesti 1313627)
Ainakin ennen messinkisynkrot meni nopeasti GL-5 öljyillä.

Ja niihin laatikoihin EI tehdas suosittele GL-5 öljyä.

Hessu888 28.08.2016 21:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX (Viesti 1313750)
Nii-i,väitänpä että ainakin Tojotalla tiedetään melko hyvin mitä öljyä laatikkoon kannattaa laittaa. Itse asiassa vuodesta -86 on R sarjan laatikoissa käytetty GL-5 öljyä. Sitte on manuaalia lootia joissa käytetään 10/30 moottori öljyä tai jopa ATF.

GL5 öljyä löytyy sellaista mikä syö punametallia ja sellaista mikä ei syö esim. Redlinelta löytyy. Ei syövää on ehkä myös Toyotan alkuperänen öljy. KZJ95:n manuaaliaskissa on synkrot punametallia, joten parempi sinne on laittaa GL4:ää jos ei ole varma GL5:n spekseistä.

RIPAX 28.08.2016 21:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 (Viesti 1313880)
GL5 öljyä löytyy sellaista mikä syö punametallia ja sellaista mikä ei syö esim. Redlinelta löytyy. Ei syövää on ehkä myös Toyotan alkuperänen öljy. KZJ95:n manuaaliaskissa on synkrot punametallia, joten parempi sinne on laittaa GL4:ää jos ei ole varma GL5:n spekseistä.

R sarjan synkrot ei ole punametallia,niinkuin ei useimmat nykyään. Useimmat GL-5 luokan öljyt ei myöskään tuhoa punametallia,ne harvat (lähinnä mineraali pohjaiset) öljyt jotka niin tekevät eivät ole tarkoitettu vaihteisto käyttöön. Siinä purkin kyljessähän yleensä lukee "vetopyörästö ja vaihteisto öljy" ja jos siinä lukee "vetopyörästö öljy" niin se ei ole tarkoitettu vaihteisto käyttöön. Laatikot joihin GL-5 ei käy ovat yleensä sellaisia joiden synkrot ei toimi oikein,huomaa käytännössä siitä et pykälät ovat kankeita menemään päälle ja kytkeytyy rutinan kera,jälleen korostaisin että KANNATTAA noudattaa laatikko/öljy valmistajan suosituksia!! Joo sellanen empiirinen kokeilu Red linen laatikko öljystä ja nimenomaan R sarjan laatikossa et ei ole toiminnassa mitään eroa verrattuna esim. Mobilin SHC tai Q8 t65 tai Castrolin syntrax.

NBRT 12.09.2016 13:52

Kattelen tuota vanhaa laatikkoa ja mietin mitä tehdä ellei joku haluis vaikka ostaa pois vai kannattaako tuo remppailla ja sit myydä?


Sivu luotu: 07:07 (GMT +2).