Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Pajero 2001 3,2DID AT loota rikkikö? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=144719)

terppi 23.06.2016 20:52

Pajero 2001 3,2DID AT loota rikkikö?
 
Tai mikäs siin olis?
Siis kysees on 5v autom./"tiptronic" Pajero 3,2DiD koneella. Vuodelta 2001.
Pakki ei pelaa ollenkaa, ajossa kun tuo vaihtaa vitoselle, ni menee "vapaalle", Mitään vikavaloi tms ei pala. Tosin sillo ku se on "D":llä, niin vilkkuu "N".
Tuli tuollane hommattu ja piti olla kunnos jne. Mut kun kotii menin ni teki tuollee.. (Myyjän kans on asiasta turha tapella. Ei johda mihinkää, enkä mä jaksa)

Sulakkeet tutkittu, öljyt on kais ok. (kone käydessä toisiks ylimmäinen lovi öljytikussa) Ja suht siistin punasta öljyykin näyttäs olevan.
Niitten vaihto tuskin olis haitaks. Mut jos nyt joku muu mahollinen vika on, ni olis seki kiva tietää ennen kuiin tuoho upotaa lisää rahaa. :)

Mase 25.06.2016 21:41

Vikakoodit kannattaa lukaista, mutta valmiilta vaikuttaa. Auki ja pöydälle tai vaihtoloota tilalle. Öljynvaihto ei puuttuvia vaihteita korjaa.

terppi 26.06.2016 01:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mase (Viesti 1305365)
Vikakoodit kannattaa lukaista, mutta valmiilta vaikuttaa. Auki ja pöydälle tai vaihtoloota tilalle. Öljynvaihto ei puuttuvia vaihteita korjaa.

Milläs luet?
Mul on sellane autocom/delphin testeri, jolla pääsee kaikkii vehkeisiin vuodesta 96 alkaen. Ja johonki vanhempiinkin (jos on pistokesovite). Voi lukee absit ja kaikki, jopa ivecoon pääsee sisälle.
Mut toi ei jostai syystä oo tuettujen listalla. Vaika pitäs olla 01 alkaen standardia. Ei ees koneen vikakoodei pääse lukemaan.

offroadjouni 26.06.2016 07:30

N-valon vilkkuminen voi johtua seuraavista syistä:

-Input shaft speed sensor system
-Output shaft sensor system
-Solenoid valve system
-Non-synchronization at various shift ranges
-A/T control relay system

Esim. tuolta löytyy manuaali jossa ohjeistetaan Pajeron automaatin troubleshoottaamista -> http://manual.pajero4x4.ru/?wpfb_dl=8278 .

Mase 26.06.2016 08:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja terppi (Viesti 1305370)
Milläs luet?
Mul on sellane autocom/delphin testeri, jolla pääsee kaikkii vehkeisiin vuodesta 96 alkaen. Ja johonki vanhempiinkin (jos on pistokesovite). Voi lukee absit ja kaikki, jopa ivecoon pääsee sisälle.
Mut toi ei jostai syystä oo tuettujen listalla. Vaika pitäs olla 01 alkaen standardia. Ei ees koneen vikakoodei pääse lukemaan.

Merkki kaupassa ainakin pääsevät sisään, jollei kelvollista monimerkki testeriä löydy. Todennäköisesti ei ole kyllä sähkövika koska pakkikin puuttuu, yleensä pakki toimii vaikka sähköt puuttuisivat kokonaan. Luultavasti joku tiiviste korkannut, kytkinpakka palanut, tms

offroadjouni 26.06.2016 10:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mase (Viesti 1305387)
Merkki kaupassa ainakin pääsevät sisään, jollei kelvollista monimerkki testeriä löydy. Todennäköisesti ei ole kyllä sähkövika koska pakkikin puuttuu, yleensä pakki toimii vaikka sähköt puuttuisivat kokonaan. Luultavasti joku tiiviste korkannut, kytkinpakka palanut, tms

Minun kokemuksen automaatin korjaamisesta rajoittuu yhteen kertaan, ja sen jälkeen loota piti viedä asiansa osaavalle korjaajalle isompaan huoltoon. :D Jos tämä olisi oma auto niin lähtisin kuitenkin mittailemaan noiden solenoidien toimintaa, kun tuo vilkkuva N-valo voisi viitata vikaan niissä.

Mase 26.06.2016 11:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni (Viesti 1305404)
Minun kokemuksen automaatin korjaamisesta rajoittuu yhteen kertaan, ja sen jälkeen loota piti viedä asiansa osaavalle korjaajalle isompaan huoltoon. :D Jos tämä olisi oma auto niin lähtisin kuitenkin mittailemaan noiden solenoidien toimintaa, kun tuo vilkkuva N-valo voisi viitata vikaan niissä.

Nuo sähkö ohjatut laatikot on suunniteltu niin että vaikka mitkä sähkösolkut tai anturit menis rikki tai vaikka sähköt katkeisi kokonaan niin tietyt vaihteet, mukaan lukien pakki toimii jotta auto ei jää sen takia tielle. Siksi tuo Pakin puuttuminen viittaa isompaan murheeseen. Toki nuo vikakoodit pitää saada ulos ja lähteä perus asioista ensin liikkeelle. Minä olen jokusen laatikon vuosien varrella ehjännyt ihan ammatin puolesta.

Vikakoodit voi tulla tännekin lukemaan, niin koitetaan saadaanko niitä ulos, pitäisi kyllä onnistua. 040-7596395

Tuomo 26.06.2016 12:46

Jep, pakin puuttuminen on merkki isommasta mekaanisesta viasta. Voin toki olla väärässäkin mutta sehän olisi vaan positiivista kysyjän kannalta.

Sähkövian ollessa kyseessä laatikossa toimii pakki ja joku vaihde eteenpäin (4-5 vaihteisissa yleensä kakkonen).

terppi 26.06.2016 13:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mase (Viesti 1305405)
Nuo sähkö ohjatut laatikot on suunniteltu niin että vaikka mitkä sähkösolkut tai anturit menis rikki tai vaikka sähköt katkeisi kokonaan niin tietyt vaihteet, mukaan lukien pakki toimii jotta auto ei jää sen takia tielle. Siksi tuo Pakin puuttuminen viittaa isompaan murheeseen. Toki nuo vikakoodit pitää saada ulos ja lähteä perus asioista ensin liikkeelle. Minä olen jokusen laatikon vuosien varrella ehjännyt ihan ammatin puolesta.

Vikakoodit voi tulla tännekin lukemaan, niin koitetaan saadaanko niitä ulos, pitäisi kyllä onnistua. 040-7596395

Muute hyvä, mut lienee hiuka vaikee tuolla liikkua.. :)
No, pitää kattoo mite tuon kans tekee.

PaJeRo 28.06.2016 09:32

Vikakoodin lukeminen
 
Vikakoodien lukeminen moottorista, abseilta ja vaihdelaatikolta onnistuu ilman testeriäkin maadoittamalla pistokkeen nro 1 mut-2 testipistokkeesta ratin alta!

Alla ohje koodien lukemiseen sekä vikakoodien selitykset. (taitaapa jopa video ohje olla ko. hommaan ;) )
Helpoin ottaa videolle koodien lukeminen niin saat laskettua siitä tarkat koodit jos tulee useampia peräkkäin esim: ____ _____ _ _ _ = kaksi pitkää ja kolme lyhyttä vikavalon väläystä= koodi 23 jne... eli sinun tapauksessa katot mittaristosta vaihdekaavion N-merkkivalon villkkumista :)

http://www.pajero.guru/how-to-read-c...nner-3-2-di-d/

terppi 29.06.2016 22:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PaJeRo (Viesti 1305597)
Vikakoodien lukeminen moottorista, abseilta ja vaihdelaatikolta onnistuu ilman testeriäkin maadoittamalla pistokkeen nro 1 mut-2 testipistokkeesta ratin alta!

Alla ohje koodien lukemiseen sekä vikakoodien selitykset. (taitaapa jopa video ohje olla ko. hommaan ;) )
Helpoin ottaa videolle koodien lukeminen niin saat laskettua siitä tarkat koodit jos tulee useampia peräkkäin esim: ____ _____ _ _ _ = kaksi pitkää ja kolme lyhyttä vikavalon väläystä= koodi 23 jne... eli sinun tapauksessa katot mittaristosta vaihdekaavion N-merkkivalon villkkumista :)

http://www.pajero.guru/how-to-read-c...nner-3-2-di-d/

Okkei. Pitääpi testailla.. :)
Thanks.


Sivu luotu: 02:47 (GMT +2).