Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Tänään tulee kuluneeksi... (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=143787)

Uazmies 02.05.2016 01:49

Tänään tulee kuluneeksi...
 
30 vuotta siitä kun yksi maailman vaaralisimmista autoista vei yhdellä maailman vaaralisimmista reiteistä yhden maailman nopeimmista miehistä ja hänen kartanlukijansa.

Laji joka on tuonut paljon kehitystä autoihin on myös vaatinut verojaan.

Itse aion tätä kokonaisuutta hetken hiljaa miettiä ja kunnioittaa miehien muistoa.

rane58 02.05.2016 02:07

R.I.P.
 
Henri Toivonen.
25. elokuuta 1956 Jyväskylä - 2. toukokuuta 1986 Korsika.

perkei 02.05.2016 04:55

Jätän tän vain tähän.


Lclassic 11.05.2016 08:23

Tämän päivän kuskit kun laitettaisiin rattiin niin voisi olla ettei yliyrittäjiä nähtäisi. Auto itsessään ei ollut vaarallinen vaan lähinnä erittäin vaativa ja Henkka oli ehkä yksi ainoista kuskeista kenellä oli rohkeutta ajaa s4 ja ottaa irti sen mikä lähti siitä varsinkin kun vertaa alenin ajoon ja selityksiin. Tosi oli se että kun tuollainen auto lähtee käsistä niin paluusta ei ollut tietoa kun taas tänä päivänä autot ovat yliturvallisia ja kuskit ajaa enempi tuurilla kuin taidolla eli se lajin rohkeus puuttuu kokonaan.

Nikuzai 11.05.2016 16:39

https://www.youtube.com/watch?featur...Y_lVBWXU#t=258

Tossa on kuvaa kuinka liukasta siellä oli ja syykin kerrotaan miksi Toivonen ajoi lanciansa liian rajoille :(

Jappi 12.05.2016 01:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lclassic (Viesti 1299697)
Tämän päivän kuskit kun laitettaisiin rattiin niin voisi olla ettei yliyrittäjiä nähtäisi. Auto itsessään ei ollut vaarallinen vaan lähinnä erittäin vaativa ja Henkka oli ehkä yksi ainoista kuskeista kenellä oli rohkeutta ajaa s4 ja ottaa irti sen mikä lähti siitä varsinkin kun vertaa alenin ajoon ja selityksiin. Tosi oli se että kun tuollainen auto lähtee käsistä niin paluusta ei ollut tietoa kun taas tänä päivänä autot ovat yliturvallisia ja kuskit ajaa enempi tuurilla kuin taidolla eli se lajin rohkeus puuttuu kokonaan.

Miten käsitetään yliturvallinen? Montako kuolonuhria olisi sopiva määrä kautta kohti?

Pätkäajat ei ole paljoa muuttuneet, tosi on että ajettavuus nykykalustolla on parantunut huimasti. Saa sitä kokeilla kuka haluaa, mulla ei riitä pää, ei nykyautoilla varsinkaan kun mutkaan pitää mennä ihan helevetin kovaa...

Eikä pidä käsittää väärin, kovia rattimiehiä ovat tuon ajan kuskitkin, Henri oli suurin idoli penskana. Ehkä tuo tapahtuma aikoinaan sai taputeltua pikkupojun päähän että autourheilu osaa olla vaarallistakin...


Sivu luotu: 12:46 (GMT +2).