Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   ilokaasusta (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=14328)

psychobilly 08.10.2005 03:15

ilokaasusta
 
mistä sais edullisimmin pullon ?
meinaan jeepiin laittaa sellasta avuksi jos on piukka paikka

mc romujoosep union support ajaa kilot


Edited by - psychobilly on 08/10/2005 04:15:54

-juhani- 08.10.2005 09:20

Joo ja näkemiin vetarit, perät ja vaihdeloota. heh

LR D
G III GT
RY ry
SSG
HSC
AL
PS.Com
Rääkyjä ry
EN MUISTANUT!!

dart69 08.10.2005 11:37

Voikoskelta tuota löytyy vissiin edullisimmin. Ja olis hyvä olla jonkun rekisteröidyn autokerhon tms. jäsen niin saa sen nimis sen putelin huomattavasti helpommin. Eikä se mitään vaikka paikat hajoo, pääasia että on vit**ti VOIMAA!


psychobilly 08.10.2005 12:03

nimennomaan xD ja kylläne muutenkin hajoo=) juuh ja oonkin jäsen.

kiitti dart69:neuvosta:)
saadaan se pyörä pyörimään

mc romujoosep union support ajaa kilot

Kovakalu69 08.10.2005 12:57

Muista nyrkkisääntö.

50kg Naurukaasua tunnissa antaa 100kw lisäpotkua motista.

-Enemistö tarkoittaa joskus sitä, että kaikki idiootit on samalla puolella-

-EUvostoliitto. Toverismin toinen mahdollisuus!-

http://www.petrisimolin.com/smiley/moon3.gif

-B- 08.10.2005 19:11

Siis, mihin sä olet laittamassa ilokaasua????
Sorry olen vähän blondi, etkai sä metsään tarkoita???

Alla on ohjeet mitä annetaan foffi -autoille, kilpailukäyttöön.....
Se kannattaa pitää mielessä vaikka ei kilpailisikaan. Offarit on muutenkin viherpiipertäjien hampaissa niin me ei TODELLAKAAN tarvita negatiivista julkisuutta kuten esim. hullu tappoi itsensä metsässä....

Sähköjärjestelmä
Ilokaasujärjestelmän ohjaus- ja päävirta kytkettävä päävirtakatkaisijan kautta, mikäli semmoinen on käytössä. Autoissa joissa ei ole alkuperäistä virtalukkoa on oltava erillinen sytytys- ja käynnistysvirta katkaisija. Ilokaasujärjestelmän sähkökytkennät oltava varmistettu omalla erillisellä sulakkeella. Järjestelmä ei saa olla kytkettävissä päälle ilman että sytytysvirta on kytkettynä. N²O järjestelmä aktivoitava erillisellä katkaisijalla joka on helposti kuljettajan käytettävissä, sekä selkeästi merkitty N²O ON/OFF, järjestelmässä oltava erillinen rele, joka mahdollistaa järjestelmän aktivoinnin ainoastaan täydellä kaasulla. Releen on myös katkaistava syöttö kaasuläppien sulkeutuessa.


Turvallisuus
Kaikissa katetuissa autoissa joissa ilokaasujärjestelmä on oltava kiinteästi asennettu sammutusjärjestelmä sisältäen aktiivista sammutusainetta. Sammutusjärjestelmässä oltava vähintään yksi suutin suunnattuna kohti kuljettajaa sekä yksi suutin konehuoneeseen. Vastattava vähintään 2,5kg Halonia. Umpikypärä liekinkestävällä visiirillä vaaditaan avoautossa jossa ilokaasujärjestelmä. Kuljettajan varusteet yleisesti vastattava kyseisen kilpailuluokan säännöksiä. Ilokaasupullon täytön saa suorittaa ainoastaan valtuutettu jälleenmyyjä. Ilokaasupullon lämmitys saadaan suorittaa ainoastaan tehdasvalmisteisella siihen tarkoitukseen valmistetulla lämmittimellä. Ilokaasupullo suojattava suoranaiselta auringon paisteelta. Ilokaasupullossa oltava painemittari pullon paineen tarkistusta varten.

Ilokaasujärjestelmän säädökset
Käytettävä ilokaasujärjestelmä oltava tunnetulta valmistajalta ja vapaasti myynnissä. Järjestelmässä saa käyttää ainoastaan alkuperäisiä osia joita ei saa millään tavoin muuttaa. Järjestelmä asennettava valmistajan ohjeiden mukaan. Ilokaasua ei sallita ahdetuissa moottoreissa. Ajoneuvot joissa on ilokaasut on varustettava ”timantin” –muotoisella vihreäpohjaisella merkillä, sivujen koko vähintään 100mm ja tekstillä N²0. Merkki asennettava ajoneuvon ulkopuolelle ilokaasusäiliön välittömään läheisyyteen. Jonkun muun aineen käyttö ilokaasujärjestelmässä on ehdottomasti kielletty. Kaikki ilokaasupullot on oltava vähintään yläpäästä sinisellä merkitty. Katetuissa autoissa ilokaasupullolla oltava ylipaineventtiilistä kierreliitoksella varustettu poistoputki tai metallipunosvahvistettu letku jonka läpivienti auton ulkopuolelle. Ilokaasupulloa ei saa asentaa konehuoneeseen. Ilokaasupulloa , letkua tai putkea ei saa asentaa yhteen tai välittömään akkukaapeleiden läheisyyteen


Tekninen tarkastus
Ilokaasujärjestelmässä tarkistettava letkut ja liitokset mahdollisten vaurioiden ja asennusvirheiden varalta. Täyskaasu releen tarkistus suoritettava paineettomalla järjestelmällä. Tarkistus että rele ei aktivoidu ennen täyskaasua suoritetaan kuuntelemalla relettä, tai mitattava volttimittarilla. Kaasuventtiili sulkeuduttava ennen kuin kaasuläpät kaasutinjärjestelmässä sulkeutuvat.



Eli:
Ilokaasujärjestelmässä saa käyttää ainoastaan tehdasvalmisteisia komponentteja. Ilokaasupullot tulee eristää kuljettajasta vähintään 3 mm alumiinilevyllä tai 2 mm teräslevyllä. Ilokaasupullon ylipaineventtiili ei saa olla suunnattuna kuljettajaa kohti. Ilokaasulinja ei saa kulkea samalla puolella ajoneuvossa kuin päävirtalinjat. Pulloa ei suositella asennettavaksi akun välittömään läheisyyteen. Ilokaasupullon painemittari on pakollinen. Pakollinen kierrosrajoitin ilokaasujen päällekytkennässä. Ilokaasujärjestelmällä tulee olla erillinen virtakatkaisija joka on kuljettajan ulottuvilla. Umpiautossa tulee olla kiinteä sammutusjärjestelmä. Ilokaasut saavat kytkeytyä päälle ainoastaan kaasuläppien ollessa täysin auki. Kytkentä toteutetaan mikrokytkimellä joka sijoitetaan kaasupolkimeen tai kaasuvivustoon. Ilokaasupullon lämmittämiseen saa käyttää ainoastaan siihen tarkoitukseen olevia lämmittimiä. Ajoneuvo tulee merkitä vähintään 100mm x 100mm vihreällä tarralla joka seisoo yhdellä kulmalla. Tarrassa tulee olla selvä merkintä N2O. Tarra tulee kiinnittää auton ulkopuolelle ilokaasupullon välittömään läheisyyteen. Ahtimen ja ilokaasun samanaikainen käyttö kielletty

-B-

Ai niin P.S. Mitä hemmettiä sä mietit pullon hintaa kun järjestelmä ja korjattavat osat maksaa kuitenkin maltaita...

Edited by - -B- on 08/10/2005 20:12:58

psychobilly 08.10.2005 20:45

siis caroliinaan tait sit ehkä remmi ahdin tulee takaamaan tahdin ja tarviihan nyt lisä potkua vähä xD

mc romujoosep union support ajaa kilot

psychobilly 08.10.2005 21:12

ja pps eipä tarvi ku itellä on noita sähkömagneetti venttiileitä ja ihan putkiston voi tehä jarruputki tavarasta on siit sen verra kokemusta ja ihan sillee kahdeksankyt luvun tyyliin =) eihän tääl mitään sais tehä jos menis kaikkien pykälien mukaan voivoi sinuakin voima määrää tahdin xD ja pullokin löytyy mut tarvii täyttää ja enhän täältä kysys mut tässä on näitä foffi harrastajia niin aattelin et joku tietää edullisimman paikan ja eipäs sitä tiedä vaik viel täs oikee aktiivisesti rupeis parin vuoden pääst aattelee tota foffia xD

mc romujoosep union support ajaa kilot

psychobilly 08.10.2005 21:16

Lainaus:

quote:
Joo ja näkemiin vetarit, perät ja vaihdeloota. heh

LR D
G III GT
RY ry
SSG
HSC
AL
PS.Com
Rääkyjä ry
EN MUISTANUT!!
mitäs muuten luulet et nuo danan akselit kestää ja toi jeepin kolmi lovinen. kaikki saa kuitenkin rikki jos haluaa, eipä sillä nyt ihan hirmuisesti kuitenkaan vakio koneeseen lisää voimaasaa xD mutta sopivasti kun on kuitenkin halvin ja nopein viritys vaihtoehto näin ihan harrastus käyttöön

mc romujoosep union support ajaa kilot

psychobilly 08.10.2005 21:18

eikä sitä nyt tarkoitus oo käyttää kun pahan paikan tullen xD

mc romujoosep union support ajaa kilot

psychobilly 08.10.2005 21:21

ja itellä ollu 6 jeepiä pelkästään ruhjomis käytös ja voin vannoo et on saanut sikaa ihan säälimättä ihan 10:llä ja vähä viä yhdellä toista mut eipä oo yhdestäkä viä vetarit laatikko tai välitykset morjestanu

mc romujoosep union support ajaa kilot

dart69 09.10.2005 01:39

Muista myöhästää sytkäennakkoo tarpeeks kun lyöt kaasut päälle ja tarpeeks bensaa... Mutta jos halutaan kunnon hengenvaarallinen alavääntö offikäyttöä ajatellen niin resepti on seuraava: 350 - 540cid v8 + 6-71 tai isompi pumppu. Sitten siihen ripaus NOS:sia vähän niinkun välijäähdyttimen asiaa ajamaan niin vot! Kaikki dieselkoneet sammuu 50km säteellä hapen puutteeseen!


-B- 09.10.2005 01:53

autsh, mistäs moinen sanaryöppy....
meinaaks ihan oikeesti ruveta foffia ajelee vai onko se pelkkää puhetta?
Tervetuloa vaan!

-B-

dart69 09.10.2005 09:32

No jos oikeen vakavasti puhutaan, niin ei tuo kaasu mikään paras konsti ole offikäyttöön koska sitä käytetään WOT, eli läpät auki. Järkevin konsti on tuo ahtaminen koska teho ja ennenkaikkea vääntö on käytössä tyhjäkäynniltä lähtien. Ja loppuviimein vaikka voimaa on kuinka paljon, niin jumissa ollaan ja syvällä...


battis 09.10.2005 09:52

Anteeksi tyhmä kysymys, mutta miksi tuota ilokaasua käytetään. Mitä se varsinaisesti tekee...
tuo tehoja lisää, tietty, mutta miten??

http://www.petrisimolin.net/gallery/...vupersoona.jpg

HJ60 09.10.2005 09:59

Ilokaasu sisältää typpeä ja happea, ja happea tarvitaan polttoaineen palamiseen, eli vastaa tavallaan ahtamista. Sopivassa suhteessa lisää polttoainetta tuon ilokaasun kaveriksi, niin sillon lähetään.

Minä mistään mitään tiedä.

Miesten lelut on kookkaita.

psychobilly 09.10.2005 14:13

juu yli kilo alkaa ilo xD

mc romujoosep union support ajaa kilot

psychobilly 09.10.2005 14:15

ja kyllä se foffi on mielessä kovasti ;) tarvii vaan kerätä osia vielä huimasti niin eiköhän se siitä

mc romujoosep union support ajaa kilot

psychobilly 09.10.2005 14:19

Lainaus:

quote:
Muista myöhästää sytkäennakkoo tarpeeks kun lyöt kaasut päälle ja tarpeeks bensaa... Mutta jos halutaan kunnon hengenvaarallinen alavääntö offikäyttöä ajatellen niin resepti on seuraava: 350 - 540cid v8 + 6-71 tai isompi pumppu. Sitten siihen ripaus NOS:sia vähän niinkun välijäähdyttimen asiaa ajamaan niin vot! Kaikki dieselkoneet sammuu 50km säteellä hapen puutteeseen!


olishan mulla muuten tuolla tuo foordin 493 cid pata=) ja toi 6-71olis iha pätevä ja juu varmasti sammuu muahahahahahha

mc romujoosep union support ajaa kilot


Sivu luotu: 21:17 (GMT +2).