![]() |
M: Discovery 1 300tdi -89 metsälelu
Tuli ostettua huutokaupoista offiaihio, mutta itselleni ihan liian haasteellinen projekti lähinnä korin lattian ja hieman oli sähköissä ongelmia, mutta sain pahimmat selvitettyä mieslestäni. Siirtokilvillä ajoin 100km matkan ja metsätiellä tullut teistailtua lähinnä eli ajamalla saa siirrettyä. 2H huoltoauto. Ei rekisterissä, mutta kilvet paikalla. Ei verovelkoja. Saa vetää 3500kg.
1989 valmistettu disco rungolla ajettu se ainakin 440tkm mitä mittarissa. Vaihdettu edellisen omistajan toimesta 2008-2011 välisenä aikana uudempi 300tdi moottori, uudempi manuaali R380 vaihteisto. Tekniikaltaan voimansiirto tuntui toimivan, vaihteet menee silmään ongelmitta. Hidas ja nopea puoli menee ongelmitta päälle, keskilukko mekaanisesti samassa kepissä.Perät tuntui OK pientä tyypillistä vuotoa toki päistä . 80km/h nopeuksissa ohjaus ei mitenkään pahasti tuntunut vaeltelevan. Lähtee hyvin käymään. -Kenlowen sähkötuuletin. Allard Turbo Sport välijäähdytin, isompi vesijäähdytin, öljyjäähdytin. -EGR ohitettu -Hyväkuntoiset Bfg Allterrain225/75/16 renkaat, peltivanteilla -Terrafirma 2" korotus sarja (jouset, iskarit) -Apulaitehihna ja jakohihna+kiristin vaihdettu suht hiljattain. -Runko pintaruosteinen ja pysynyt suht ok kun joskus massattu. -Palkkihelmat -Kori soveltuu näinsä lähinnä offailuun, kattoluukut vuotaneet lattiassa mätä vikaa. -Voiman ulosotto -Ohjaustehostin Varaosiksi,metsäilyyn tai jos leimalle yrittää niin hytin lattiaan suht isoruoste remppa, valojen fiksailua. Hp:1200€ Sen verran historiaa autosta katsoin niin ollut 2011 palstalla myynnissä ja viimeksi katsastettu tammikuussa 2012 ja seissyt tuon jälkeen. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=86510 Tämän hetken kuvatuksia linkin takaa: http://imgur.com/a/cFtqh Yhteydenotot vaikka YV ja kysellä saa. Isompikin koeajo onnistuu sen verran syrjemmässä asutuskeskuksista, paljon omaa yksityistä ja sukulaisten metsätietä. |
Lattia mätä vai kuinka?
Mitä sähkövikaa? |
Lainaus:
Tuossa näkee eli joku on jo aikoinaan vaihtanut kokolattian takaa, mutta kun autoseissyt niin vuotanut alppi-ikkunoista eristematon alle muhiskelemaan. Takapenkin jalkasyvennys ihan ehjää peltiä eli suht tasaista levyä saa tuonne pohjaan lyödä. Runko on mitä makailin alla niin pintaruosteinen ja säilynyt hyvänä yleisilmeeltään ei mitään mätäpesäkkeitä havaittavissa. http://i.imgur.com/hFIpk2o.jpg http://i.imgur.com/QZBPZuE.jpg Sähköviat nyt sellasia et ei kauhean hankalilta vaikuta, mutta tarvitsee johtoja siistiä ja vähän polttimoja vaihdella. Osan sain itse nyt selvitettyä oli oudoissa paikoissa sulakerasiaa jne. Hytissä tuntuu toimivan suht kaikki kuskin perustoiminnot. |
Paljonkohan tolla moottorilla ja vaihteistolla on takana kilsoja ? Tuolla myynti-ilmoitukseessa on vaan maininta "melko tuore".
|
Lainaus:
Toki jos joku uskaltaa soittaa tuolle edelliselle omistajalle ja kysellä enemmän tuosta niin varmaan parhaiten selviää historia. |
Sivu luotu: 03:11 (GMT +2). |