![]() |
Suburbaniin crosover ohjaus yms...
Eli mistä ja millaisia osia/sarjoja ihmiset on asentanu ja mitä ne on maksanu. Auto on 6 tuumaa korotettu -80 vuoden subi.
Ja samalla mitä lukkoja käytetään perspäässä? Mulla oli perus 12 pulttisessa truertakcer (tai jotain sinne päin, mut sellanen torsen hässäkkä) minkä piti olla kestävä mut se räjähti ilman sen kummempaa yrittämistä... Nyt oon siirtymässä 14 pulttiseen akseliin ilman lukkoa, mut jos joskus sais rahaa ni sinne pitäis joku laittaa... Eli mikä? Auto tietty painaa 3t, tehoa on 300hp, askina on manuaali ja renkaat on 35 tuumaset, mut ei sillä mitään oo revitty... Ajatuksia ja ideoita otetaan mielellään vastaan ja ohjaus jutuilla ois vähän kiirekkin... |
Ja takaveto mallin simpukka löytyy ja oikeessa olkahässäkässä on tasainen pinta ohjausvartta varten... Eli mitä muuta tarviin ja mistä niitä saa.. Ja tietty millasia kannattaa hankkia..
|
|
14 pulttiseen Detroit Locker jonku $400 eli persarviolta 500e ebaysta tilattuna, on siis automaattilukko ja tulee tasauspyörästön rattaiden tilalle, siksi niin edullinen. Sen laittasin ite.
Offroad Designia voin suositella korotusasioihin itekki jos vaan ei postikulut karkaa, pakko arvostaa ku ovat saaneet selitettyä kaikki asiat niin että idioottikin ymmärtää. |
Lainaus:
joo, ton näkönen palikka on se detroitti http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=5573 http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=5575 Mä tein aikoinan tommosen vahvemman kopan ja ristikonsuojan 14 bolt murikkaan, se on aika painava akseli painavassa autossa joten kivikosketukset ottaa aika koville jos ei ole kunnon suojia. http://static.petrisimolin.com/galle...soverhilut.JPG mä tilasin wfo conseptilta tommosen setin, suburbanin nivelet, hi steer varret ja simpukkaan pitman armin, olisko se ollut fsj wa.goneerista, ohjausvarren nivelen kartioreikä on isonnettu noille nivelille sopiviksi koko kittinä aikoinaan ainakin rahtihinta olis ollut ihan liian kova joten tilasin kartiokalvaimen ja kierretapit joilla sain isonnettua nivelen reiät ja tehtyä varret itselle (ja monelle muulle) ainesputkesta. nykyään ehkä tilaisin vain noi hi steer varret jostain ja nivelet rockautosta... http://static.petrisimolin.com/galle...i-flat-top.JPG flat top olkavarteen tuli tommoset naulat. http://static.petrisimolin.com/galle...ossmember1.JPG blazerissa ainakin joutui vaihtamaan koneen alla olleen poikkipalkin eri malliseksi jotta ohjausvarsi mahtui kulkemaan simpukalta olkavarrelle. http://static.petrisimolin.com/galle...tari-oikea.JPG wfo:n crossover sarjassa ohjausvarsi ei tule kiinni olkavasteen vaan raidetangonpää oikealla on tommonen mihin ohjausvarren nivel tulee kiinni http://static.petrisimolin.com/galle...tari-vasen.JPG myös kuskin puolelta se alkuperäinen vänkyrärauta korvattiin hi steer varrella http://static.petrisimolin.com/galle...ari-ohjaus.JPG |
Noita ohjaus osia ei saa mistään suomesa? Ku aika selkeen olosia keppejä ni luulis et joku tekis ja vieläpä sopuhintaan :D
Sit noissa korotusjousissa (skyjacker) on kiilapalat jousen ja akselin välis mitkä kääntää akseleia ja samalla (varsinki takana) suunnilleen suoristaa kardaanikulman akselin päässä, mikä ei järjellä mietittynä oo hyvä juttu ku loodan päässä kuitenkin on kulmaa.. Eli ootteko antanu kiilojen olla siel vai mitä ihmettä? Kai se ohjauskulmiinki vaikuttaa ku etuakseli on kallellaan ja lisäks noi crosover varret ottaa helpommin kii jousiin ku akseli on kenollaan... |
Ei noille mahtane olla niin paljoa markkinoita täällä, että kannattais alkaa valmistamaan. Varsinkin jos palkoille haluu päästä. Jenkeistä vaa tilaamaa, siel on materiaalit ja kaikki mietitty valmiiks ;)
|
niihin keppeihin mulla on vielä värkkiä muutama metri mutta hi steer varret joutuu kyllä ulkomailta hommaamaan...
etuakselille on joko laitettava kiilat tai käännettävä jousitassuja tai jopa akseliputkia, takana kiilojen käyttö riippuu siittä onko tuplanivel vai kahden ristikon kardaani ja haluaako joustoja ja laittaa shakle flipin |
Sivu luotu: 11:35 (GMT +2). |