![]() |
Iskarit Rangeen
Moi,
yllättäen on sellainen tilanne että vois hieman miettiä auton ajo-ominaisuuksia siltäkin kantilta että miten sitä sais paremmaksi ajaa hieman kovempaa epätasaisella alustalla. Auto siis range, volvon porttaaalit ja 38 pokkerit (vanne+rengas=65kg), auton paino tyhjänä ilman kuskeja 2200 kg. Nurkat aika tasapainavia, täydellä kuormalla (varusteet + 3 ukkoa) taka-akselilla ehkä vajaa/noin 100kg enempi painoa ko etuakselilla. Nyt paikoillaan on pari vuotta vanhat hinnat alkaen -malliset vaimentimet, ja tuntuu että ne on liian löysät, etupää pohjaa isommissa heitoissa lujempaa ajaessa. Suosituksia hyvistä (laadukkaista, mielellään pitkäikäisistä) vaimentimista tällaiseen kikottimeen? Vaimentimien kiinnitykset kuten orkkis-rangessa. Sais olla vaimennustakin, mutta ei ehkä rata-automaisesti, ralliautohan tämä kosla ei kuitenkaan ole. Vakiomittaiset riittää, ei tartte olla alkuperäistä pidempiä. Sisäänjoustoa on rajoitettu n. 3cm alkuperäisestä, joten 1-2" pidemmät periaatteessa menis, mutta en halua lisätä ulosjoustoa. Onko liian jäykistä vaimentimista mitä haittaa? Auton pääasiallinen käyttötarkoitus on hidas kömpiminen, ja tuntuis ettei vaimentimien löysyydellä tai jäykkyydellä ole ryömintä- ja kävelyvauhdeissa kovin paljon vaikutusta. -Paavo |
Mä olen CPU defellä ajellut muutaman vuoden Terrafirman BIG BORE Expedition iskareilla:
http://www.island-4x4.co.uk/shock-ab...23-p-5961.html http://www.island-4x4.co.uk/shock-ab...24-p-7160.html Ajelut on ollu normi safaria, muutama suunnistus ja isoimmat kilsat on tullu Venäjän puolella huonoilla teillä välillä kovenpaa/hitaampaa. 2x Hiipinä, Laatokan kierto ja muutamia Karjalan keikkoja. 4x4 parts:lla on myös nykyään LR osaa esim: http://www.4x4parts.fi/6920-etu-akselille TEMÄHIK |
Päivitetääs tätäkin, kun iskarit on hommattu aikaa sitten ja nyt on kokemustakin niistä.
Tällaset tuli: http://www.4x4parts.fi/etu-akselille...and-rover.html http://www.4x4parts.fi/taka-akselill...and-rover.html' Jämäkkää tekoa ja IHAN SAAKELIN HYVÄT. -Paavo |
Sivu luotu: 18:37 (GMT +2). |