Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Toyota Granvia (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=141990)

jmk 19.02.2016 21:13

Toyota Granvia
 
Moro!
Onko porukalla tietoa kyseisistä Toyotista, onko Hiaceen muuta yhteistä kuin ulkokuoret? Mitenkähän kävisi tekniikka muuten ristiin? Toi vois olla muuten näppärä kulkine mut näytttää että kaikkia mitkä olen kuvissa nähnyt täytyy ohjata hanskalokerosta käsin...

RIPAX 22.02.2016 22:59

Suht sama.
 
Voiman siirto on sama,koppa on sama, muutenkin enimmäkseen sama mut on eri konevaihtoehtoja kuten 1kzte ja 3.4 bensakonetta jota tosin ei taida suomessa kilpiin saada ja varustelu on ihan eri ja tietty radio. Kilvittäessä joutuu vaihtaa lamput ja joitain krumeluureja kai joissain malleissa. Taitaa paljolti vara-osaa saada netistä halvemmalla mut punatiskillekin osia saa tietääkseni,toimitus aika on sit eri juttu.

J.Niemi 22.02.2016 23:53

Mikäs tuon bensakoneen leimauksen estää suomessa? Leimalle jdm malleissa valokuvion kääntö tän maan liikenteeseen sopivaks ja takavaloille ei tartte tehdä mitään.

RIPAX 23.02.2016 23:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja J.Niemi (Viesti 1285460)
Mikäs tuon bensakoneen leimauksen estää suomessa? Leimalle jdm malleissa valokuvion kääntö tän maan liikenteeseen sopivaks ja takavaloille ei tartte tehdä mitään.

Jossain vaiheessa piti takavalotkin vaihtaa mut uusimman lain mukaan kai ei,tosta bensa koneesta ei kai oo eurooppaan hyväksyttyjä päästöjä.

Jhl 24.02.2016 00:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX (Viesti 1285626)
Jossain vaiheessa piti takavalotkin vaihtaa mut uusimman lain mukaan kai ei,tosta bensa koneesta ei kai oo eurooppaan hyväksyttyjä päästöjä.

Eikö sama kone ole ollut Land Cruiserissa?
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...l?id=218485069
http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/7656508

Tossa myynnissäkin yksi http://www.nettiauto.com/toyota/granvia/7736603

8-tiellä olen ajellutkin valkoisen V6 logollisen Granvian perässä.
Taisi olla tämä http://www.nettiauto.com/toyota/granvia/7406839

jmk 24.02.2016 20:22

Joo lähinnä tuo diesel tekniikka kiinnostaisi kun ei taida Hiace vaihtamalla paremmaksi muuttua niin jos kokeilisi tekniikan/koneen vaihtoa jos vaikka sitten muuttuisi...mikä lie moottori mut näytti olleen jotain 140 hv? dieselissä

RIPAX 24.02.2016 23:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jhl (Viesti 1285639)
Eikö sama kone ole ollut Land Cruiserissa?
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...l?id=218485069
http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/7656508

Tossa myynnissäkin yksi http://www.nettiauto.com/toyota/granvia/7736603

8-tiellä olen ajellutkin valkoisen V6 logollisen Granvian perässä.
Taisi olla tämä http://www.nettiauto.com/toyota/granvia/7406839

Juu,on se kilvitettävissä jos on päästö paperit olemassa. Ja samaa Diesel konetta on monessa muussakin Tojossa ja osat pääosin samoja,automaattikin on samalla numerolla ku Runnerissa ja netistähän löytyy osaa joten ei se ihan mahdoton oo osien kannalta.

J.Niemi 25.02.2016 11:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX (Viesti 1285833)
Juu,on se kilvitettävissä jos on päästö paperit olemassa. Ja samaa Diesel konetta on monessa muussakin Tojossa ja osat pääosin samoja,automaattikin on samalla numerolla ku Runnerissa ja netistähän löytyy osaa joten ei se ihan mahdoton oo osien kannalta.

Nykyäänhän ei kait tarvi päästöistä papereita?

EY-tyyppihyväksymättömissä vuonna 2000 tai sitä ennen käyttöönotetuissa autoissa on muutoksien jälkeen voitu mitata päästöt ja melu katsastustoimipisteessä kalliiden VTT:n pussitestien sijaan. Vaikka asiasta ei vielä ole virallista ohjeistusta, Trafista saadun vahvistetun tiedon mukaan päästöt ja melu voidaan mitata näissä autoissa myös rekisteröintikatsastuksessa.

Tämä tarkoittaa sitä, että EU:n ulkopuolelta tuleva vuoden 2000 tai vanhempi tuontiauto ei tarvitse rekisteröintikatsastuksessa minkäänlaisia dokumentteja! Koska virallista ohjeistusta ei vielä ole, kannattaa epäröivää katsastajaa kehottaa soittamaan Trafiin asian varmistaakseen.

Micco 25.02.2016 19:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jmk (Viesti 1285784)
Joo lähinnä tuo diesel tekniikka kiinnostaisi kun ei taida Hiace vaihtamalla paremmaksi muuttua niin jos kokeilisi tekniikan/koneen vaihtoa jos vaikka sitten muuttuisi...mikä lie moottori mut näytti olleen jotain 140 hv? dieselissä

https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_KZ_engine

Matti Karala 25.02.2016 20:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jmk (Viesti 1284829)
Moro!
Onko porukalla tietoa kyseisistä Toyotista, onko Hiaceen muuta yhteistä kuin ulkokuoret? Mitenkähän kävisi tekniikka muuten ristiin? Toi vois olla muuten näppärä kulkine mut näytttää että kaikkia mitkä olen kuvissa nähnyt täytyy ohjata hanskalokerosta käsin...

Hommaa minibussi Hiace uudella keulalla niin saat paremman värkin. Moottori on nykyaikaisempi ja pihimpi verraten noihin jakajapumppuihin. Tehoakin saa uudelleen ohjelmoimalla nykyään niin säästyy katsastusrumbalta, äänieristykseen vähän rahaa kiinni niin varmasti parempi lopputulos.

jmk 25.02.2016 20:53

Tuossa mietiskelin asiaa kun luin viestiketjua tuosta uudemman Hiacen virityksestä, mikä oli lähtökohta tuolle tehon lisäykselle? vai onko noissa uudemmissa koneissa mitään eroa muuta kuin tehoissa? Kyllä tuo D4D vois olla vaihtoehto... kyllä noita km näköjään kertyy tän hetkinen Hiace tulee just 3-vuotta meillä ja reilu 100-tonnia siihen on tullu lisää nyt vasta 450tkm ja yks laturi vaihdettu


Sivu luotu: 05:16 (GMT +2).