![]() |
Ski-Doo huolia
Morotsou.
Kysel.. en kelkkavelhoa tältäkin palstalta. SkiDoo GrandTouring 800 SE vuosimallia 1999. Rakentelee vikaa jota ei mun pikku kätöset osaa selvittää. Kelkka on alle 3000 km ajettu vaikka onkin vanha. Kaasareiden kumikurkut on vaihdettu uusiin n 2 viikoa sitte vaikka entisetkin olivat ehjät. Kun kelkkaan vaihtaa uudet tulpat ngk br 9 es. Lähtee käyntiin kaikilla kolmella pytyllä ja toimii kuin Buick. Ajon jälkeen kun sammuttaa ja antaa jäähtyä niin käynnistyy enää kahdella tai jopa yhdellä pytyllä. kun saa liikkeelle ja ajaa aikansa nin taas herää koko kone henkiin ja kaikki tehot tallella. Tänään mitattu puristukset kaikissa pytyissä 9,5. variaattorin puolelle ruiskutin runsaasti pilottia. Kierokset ei nousseet ts. stefa ei ilmeisesti vuoda. Periaatteessa tuntuisi että sytytys boksissa vikaa mutta miksi sitten kuitenkin uusilla tulpilla toimii aina 100% ja esim. 30 min ajon jälkeen jäädytettynä joku pytty startissa pimeä. Joku opas antaa BR 8 Es tulpan. Voiko olla noin pieni vika? Neuvoja kyselee osaamaton remonntimies. |
Oletko kokeillu niitä 8 tulppia, voi olla että menee 9 tulpan kestorajoilla.. mulla oli aikoinaan kisakoneissa 6 tulpat, ei kasitkaan kestäny..
|
Kaasareihin uudet neulaventtiilit ainakin ekana.
|
Ja tarkista bensapumpun kalvo. Jos kalvossa on reikä, niin päästää bensaa impulssiletkun kautta suoraan kampikammioon.
|
Mulla oli rotax;in koneisessa lynx;issä samaa vikaa ja siinä oli syttyboxi rikki, pelasi uusilla tulpilla aikansa, sitä en muista oliko ensimmäiseen sammutukseen. Joskus moitteetta yleensä tosin poksui putkessa
Mitään vikaa eivät huollossa syttyboxista löytäneet, mutta uudella pelasi moitteetta ja huippunopeus nousi 20Km Alkuperäistä boxin merkkiä en muista mut uusi oli ducati |
Sivu luotu: 20:39 (GMT +2). |