Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Kehä ykkösen peltipoliisit töissä. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=141618)

ImacInnes 04.02.2016 14:34

Kehä ykkösen peltipoliisit töissä.
 
Pistinkin merkille jotta talven aikana on kasvanut kehä ykköselle noita peltipoliiseja nopeutta valvomaan.

Nyt olikin paikallislehdessä jotta tämän viikon maanantaina (1.2.2016) on otettu käyttöön ja odotetaan arviolta 30.000 räpsyä vuonna 2016.
Ensimmäinen kuva ylinopeudesta tuli vain muutama minuutti kameroiden päälle laittamisesta Espoossa.
Tolppia on kehä ykkösellä 35 kpl ja kumpaankin suuntaan on yhdessä pyritään pitämään kamera.

Ajakaan rajotusten mukaan jos pystytte niin säästyy rahaa muuhun.

t. Ismo Ämmä

hitoy 04.02.2016 14:58

Liki joka päivä kuljen ykköstä turun motarilta malmille. Nyt tällä viikolla jo pari jännää tapausta käynyt kun nopeus tiputetaan varmuudeksi 20km/h alemmaksi kuin sallittu ( jotkut siis tolpankohalla ) ja tähän yhdistetään vaikkapa 3 autoo jotka punkee hitaiden kaistalle = vauhti tippuu 80 alueella 40.iin sielä 10 auton päässä tämän vuoksi.. jokainen voi siitä laskea että miten tämä vaikuttaa liukkaalla kelillä ruuhka aikaan.. muutenkin ko. Tienpätkällä jos pidät reilu turvaväliä niin menee noin 3 sekunttia kun edessä on niin monta autoa kun vaan sopii. Kohta siirryn taas kehä3 käyttäjäksinja kierrän hiukan pidemmän matkan.

Danlig 04.02.2016 15:58

Joku vois tehä tutkimuksen et kuinka monta kolaria/läheltä piti tilannettaa syntyy peltipollareista.

Kala92 04.02.2016 16:14

Monesti tuo on ihan hyvä tapa valvoa nopeuksia, mutta nyt on hiukan menty vikaan. Muutaman kameran oisin vielä nielly, mutta muutaman kilsan välein pönttö on hiukan liiottelua. Ei siin muuten mitään, mutta kun nuo nopeusrajoitukset muuttuu kehällä muutamassa kohassa tosi ilkeästi. 80->60 muutoksen kohalla kun on pönttö, niin ruuhkassa se tekee sen, että porukka kiireellä hiljentää tolpalle ja 800m päässä tolppasta jono toppaa aikasen joutuin, kun nopeuden lasku kertaantuu. Sitten kun lisätään siihen joku kiihdytyskaista, mistä porukka yrittää liittyä 80km/h vauhdista pieniin väleihin, niin arvaakin jo lopputuloksen. Kai tällä nyt ainakin saadaan se työllistävä vaikutus peltikorjaamoille :D

Luoppis 04.02.2016 16:27

Ei käy kateeks alueella liikkuvia. Mutta sitä firmaa käy, joka valmistaa niitä tolppia. Eikös ne maksanu sen 50 000e ja siihen ei sisälly ne kameravehkeet.

-MaTTi- 04.02.2016 16:59

Tämä vielä päälle niin sit on varmasti turvallista ja hyvä olla kaikilla: http://m.taloussanomat.fi/kansantalo...ia/20161351/12
Käsittämätöntä perseilyä tuplata kolmatta kertaa vuoden sisään sakkoja. :mad::mad::mad:
Alkaa isänmaallisuus kadota pikkuhiljaa kun maa ajetaan ihan sekopäiseks kantaväestön veroilla, sakoilla ja mamujen hyysäämisellä.

Ja en sano sitä ettenkö vois ajaa rajoitusten mukaan mutta just nämä humppaajat, etenkin ruuhka-aikaan. Sylettää hyppiä jarrulle kun joku hinaaja polkee jarrua tolpan kohalla vaikka ajaa valmiiks alinopeutta, se kun heijastuu pitkälle ja kertautuu. Jonon vetäjä kun hiljentää 5 km/h niin 10. jonossa hiljentää jo 30 km/h jos on tarpeeks uunoja välissä.

perkei 04.02.2016 17:14

Pyh.

L-200 04.02.2016 18:28

Koukatkaa oikealta ohitte... :).

Nojooh, kylähän tuo varmadti aiheuttaa haitari-ilmiötä, sitä se tekee muuallakin kun peltipoliisi tulee näköpiiriin.

Se mikä ihan oikeesti jurppii on tuo sakkojen korotus ja kun muistaa että 3 sakkoa/vuosi niin kortti kuivamaan....

ImacInnes 04.02.2016 18:57

Pelti Pollarit.
 
Eikäku, paikallislehdessä kerrottiin jotta nuo tulivat vähentämään ylinopeuksia ja näin onnettomuuksia.

t. Ismo Ämmä

eilhik 04.02.2016 19:09

Taitaa kohta olla helpompi ottaa se rekisterikilpi pois siitä auton keulasta.

Tokaisee että katsos kettua kun varastaneet kilven jos joku järjenjättiläinen asiaa ihmettelee , pienempi rike varmaankin kuin ne monta kertaa korotetut sakot.

Eihän tässä ole muutenkaan mitään järkeä :(

Ihmettelijäthän voi kätevinä poikina tehdä sen varkaus/rikosilmoituksen eikös tämä poliisivoimat ole myös palveluammatissa vaikka sitä ei joskus uskoisi.

Nikuzai 04.02.2016 19:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja eilhik (Viesti 1281852)
Taitaa kohta olla helpompi ottaa se rekisterikilpi pois siitä auton keulasta.

Tokaisee että katsos kettua kun varastaneet kilven jos joku järjenjättiläinen asiaa ihmettelee , pienempi rike varmaankin kuin ne monta kertaa korotetut sakot.

Eihän tässä ole muutenkaan mitään järkeä :(

Ihmettelijäthän voi kätevinä poikina tehdä sen varkaus/rikosilmoituksen eikös tämä poliisivoimat ole myös palveluammatissa vaikka sitä ei joskus uskoisi.


Mitesse loppujakaan meni laki siitä et autossa pitää olla 2 rekisterikilpeä
takakilpi pitää olla "noin keskellä" ja valaistu

Onko se totta, ettei missään sanota mitään etukilven sijoituksesta?

Mutis 04.02.2016 19:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1281863)
Mitesse loppujakaan meni laki siitä et autossa pitää olla 2 rekisterikilpeä
takakilpi pitää olla "noin keskellä" ja valaistu

Onko se totta, ettei missään sanota mitään etukilven sijoituksesta?

Joskus aikanaan oli hj missä oli kilpi vinssikotelossa ja rek.otteessa merkintä poistettavasta vinssikotelosta
Eli kotelo kotiin ja luvallisesti etukilvettä liikkeellä :confused: :eek:

Kyllä kilpien sijoittelusta löytyy säännöt.

JAMANT 04.02.2016 20:09

Corveten omistajia voi haastatella, ne kun tykkää ajella ilman etukilpeä ja sakko etukilvettömyydestä on kuulemma kova...

Reetu 04.02.2016 20:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1281863)
Mitesse loppujakaan meni laki siitä et autossa pitää olla 2 rekisterikilpeä
takakilpi pitää olla "noin keskellä" ja valaistu

Onko se totta, ettei missään sanota mitään etukilven sijoituksesta?


Vanhassa laissa oli totta, mut muuttu jo vuosia sitten.

hitoy 04.02.2016 21:27

Mikäs etukilven "oikea" paikka on? Voinko pistää sen vaikka tuulilasin yläpuolelle kaariputkeen? Ihan näin offitopicina.

hitsaa 04.02.2016 22:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja eilhik (Viesti 1281852)
Taitaa kohta olla helpompi ottaa se rekisterikilpi pois siitä auton keulasta.

Tokaisee että katsos kettua kun varastaneet kilven jos joku järjenjättiläinen asiaa ihmettelee , pienempi rike varmaankin kuin ne monta kertaa korotetut sakot.

Sudenpentujen käsikirjasta:
Lainaus:

Rekisterikilpien peittäminen / taittaminen / kiinnittämättä jättäminen ajoneuvoa liikenteessä käytettäessä

4-12 ps normi 8 ps
Vastaa suunnilleen 16-20 km/h ylitystä tai luvatonta rakennemuutosta.

hitsaa 04.02.2016 22:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1281863)
Onko se totta, ettei missään sanota mitään etukilven sijoituksesta?

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hitoy (Viesti 1281897)
Mikäs etukilven "oikea" paikka on? Voinko pistää sen vaikka tuulilasin yläpuolelle kaariputkeen? Ihan näin offitopicina.

Lakikirjasta löytyy:

Lainaus:

22 § Rekisterikilpien kiinnitys

Ajoneuvoa varten annettuja rekisterikilpiä ei saa kiinnittää ajoneuvoon ennen kuin ajoneuvo on ensirekisteröity ja otetaan liikennekäyttöön Suomessa.

Rekisterikilvet on kiinnitettävä autossa eteen ja taakse, traktorissa ja moottorityökoneessa eteen tai taakse, moottorikelkassa molemmille sivuille ja muussa ajoneuvossa taakse kilville varattuihin paikkoihin ajoneuvon poikkisuuntaan, pystyasentoon tai enintään 30 astetta alareunasta ulospäin kallistettuna ja siten, ettei mikään ajoneuvon osa tai varuste osittainkaan peitä sitä. Rekisterikilpi tulee tarvittaessa pohjustaa tai kehystää siten, ettei se ajoneuvoa käytettäessä vahingoitu. Rekisterikilpeä ei saa taittaa, leikata tai peittää, eikä siihen saa kiinnittää tarraa, merkkiä tai kilpeä.

Rekisterikilpien kiinnitysruuvien päät on maalattava pohjan värisiksi tai peitettävä pohjan värisillä tulpilla.

Luvanvaraiseen tavaraliikenteeseen käytettävän auton rekisterikilvet on kiinnitettävä erilliseen, niitä ympäröivään keltaiseen kohoreunaiseen kehykseen, jonka leveys on 20 mm.
(E-säännöistä en löytänyt itse rekisterikilvistä mitään..)

Hitto mullahan on laiton kiinnitys kun on semmoiset valkeat muoviset kiinnitysruuvit :eek:

Nikuzai 05.02.2016 08:13

Eli joku virkainto on kattellut lehdistä tai kierrellyt cruisingeissa kattelemassa et rodeissa on maskin sisäpuolella etukilpi ja sehän pitää kieltää, ettei kukaan vaan näytä erilaiselta :mad:


Lainaus:

pystyasentoon tai enintään 30 astetta alareunasta ulospäin kallistettuna ja siten, ettei mikään ajoneuvon osa tai varuste osittainkaan peitä sitä. Rekisterikilpi tulee tarvittaessa pohjustaa tai kehystää siten, ettei se ajoneuvoa käytettäessä vahingoitu.
Mites onko se peittämistä jos on toyotan vinssipuskuri ja laittaa kilven 30astetta ylöskallistettuna puskurin alle hiekkapeltiin kiinni, niin ettei varmasti kilpi näy kuin edestä seisoessa kattomalla :confused: :confused: :D

Ex_inkkari 05.02.2016 08:20

Eikö se ole paljon helpompaa kun ajelee vaan rajoitusten mukaan, vuosia ajellut kehä III päästä päähän ilman sakkoja, ei ole kovin vaikeaa ja aina olen töihin ehtinyt.

Tämä ei ole siis tarkoitettu moraalisaarnaksi vaan kysyn ihan vilpittömästi.

Heguli 05.02.2016 08:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1281952)
Eikö se ole paljon helpompaa kun ajelee vaan rajoitusten mukaan, vuosia ajellut kehä III päästä päähän ilman sakkoja, ei ole kovin vaikeaa ja aina olen töihin ehtinyt.

Tämä ei ole siis tarkoitettu moraalisaarnaksi vaan kysyn ihan vilpittömästi.

Sama kävi mielessä. Hirvee haloo taas noista kameroista ja sakoista, kun ajaa sääntöjen mukaan niin ei haittaa :cool:

veijon-esso 05.02.2016 09:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 1281955)
Sama kävi mielessä. Hirvee haloo taas noista kameroista ja sakoista, kun ajaa sääntöjen mukaan niin ei haittaa :cool:

Ei muakaan haittaa ne kamerat kun ajelen suht tyhjällä tiellä rajotuksen mukaan, mut sitte ku on enempi liikennettä ja porukka jarruttaa kameroiden kohdalla varmuuden vuoksi niin alkaa liikenne tökkimään oikein kunnolla. Tähän kun lisää jotku virolaiset rekat jotka painaa rajotinta vasten ohituskaistaa, niin onhan se melkoinen soppa. :D:D

Ex_inkkari 05.02.2016 09:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 1281960)
Ei muakaan haittaa ne kamerat kun ajelen suht tyhjällä tiellä rajotuksen mukaan, mut sitte ku on enempi liikennettä ja porukka jarruttaa kameroiden kohdalla varmuuden vuoksi niin alkaa liikenne tökkimään oikein kunnolla. Tähän kun lisää jotku virolaiset rekat jotka painaa rajotinta vasten ohituskaistaa, niin onhan se melkoinen soppa. :D:D

Tässä olen samaa mieltä, tolppien kohdalla vauhti 60 km/h ja muualla 120, rekat painaa ohi vaikka ajelisi mitä nopeutta ja niitä sennoja jotka puskuria hipoen vaihtaa kaistaa 5 sekunnin välein. Pari kertaa erehtyny vasemmalle kaistalle, voi sitä showta mikä siitä alkaa kun scodiilakit pukkaa takaluukusta sisään :)

Cruiseristi 05.02.2016 09:28

Lähtee 3 minuuttia aikasemmin, säätää cruisen jonon keskinopeuteen (40 Km/h ?) , mankan 100% ,
reiskat päähän ja kattelee ku ohiajelijat heittää tollasia Mr.Bean tervehdyksiä ja vastailee niihin lentosuukoilla :D .

Ex_inkkari 05.02.2016 09:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Cruiseristi (Viesti 1281964)
Lähtee 3 minuuttia aikasemmin, säätää cruisen jonon keskinopeuteen (40 Km/h ?) , mankan 100% ,
reiskat päähän ja kattelee ku ohiajelijat heittää tollasia Mr.Bean tervehdyksiä ja vastailee niihin lentosuukoilla :D .

Tuota nopeutta ajellaan ainoastaan ruuhka-aikana ja muutamassa kohtaa kehä III, kyllä se jono vetää 80 vauhdissa ilman ongelmia.

Cruiseristi 05.02.2016 09:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1281965)
Tuota nopeutta ajellaan ainoastaan ruuhka-aikana ja muutamassa kohtaa kehä III, kyllä se jono vetää 80 vauhdissa ilman ongelmia.

Ajatuksenani on pyrkimys ajonopeuden sovittaminen jonon / avohärdellin keskinopeuteen , jolloin toimitaan ikään kuin iskunvaimentimena jonossa.
Eli en kiihdytä , vaikka edellä ajava niin tekeekin."ylipitkä" turvaväli kuroutuu kiinni, kun edellä oleva jonon osa hidastaa ja turvaväliä muodostuu, kun edellä oleva jono kiihdyttää. Oma nopeus pysyy samana ja takana tulevan jonon "humppaaminen" vähenee.


Sivu luotu: 04:21 (GMT +2).