![]() |
Saisko ilmastoinnin flektiä toimimaan moottorinjäähdytyksessä?
Nose alko taas pakkasilla visko pitämään sellasta ääntä että kestääköhän kesään asti. pohdiskelin tuossa että seuraavaksi sähkötuuletinta tilalle van tulipa sellainenkin mieleen jottakun tuo minu vitura on ''luxus'' ja varustettu ilmastoinnilla että saiskohan jollain virityksellä tuosta flektistä 2-toimisen eli toimii niin ilmastoinnin kuin moottorinjäähdytyksenkin kanssa?
no toisekseen sitte millaisilla kamppehilla on muut sähköistäneet jäähdytyksensä ja minkähän vehkeen lekti tuone keulaan parraiten istuisi ja autohan oli grand vitara 2,5 v6 -00 |
Saahan sen toimimaan, mutta epäilen että riittääkö ilmastoinnin sähköflekti yksinään auton jäähdtyttämiseen kaikissa olosuhteissa. Kytkemiseen tarvitaan esim. vesitilaan tuleva lämpötila-anturi, rele, sulakepesä, johtoa ja liittimiä.
|
Pidä ilmastointi päällä vai onko automaattinen?
|
Olikohan mulla tommonen http://www.uspartsperformance.fi/hay...mostaattisarja
Siinä oli ilmastoinniltaki heräte flektille eikä tarvii vesiletkuja särkee. Anturi syylärin läpi vaan ja säätää sopivaksi. |
Ei taida ilmastoinnin sähköflektin teho riittää, ei liiku tarpeeksi ilmaa. Riittävän iso sähköflekti viskon tilalle jos niin haluaa, tai sitten yksinkertaisesti vaihtaa uuden viskon.
Viskon hyvänä puolena erittäin hyvä toimintavarmuus ja tehokas jäähdytys, huono puoli mudan/ veden läpi kahlatessa että kauhoo konehuoneen täyteen paskaa kun ei sitä saa sammutettua.. Lainaus:
Letkuun laitettavat lämpöanturin välikappaleet toimii alkuperäisinä tehtaan malleinakin enemmän kuin hyvin. Ilmastoinnin heräte on hyvin helppo toteuttaa itsekin. Esim. tällainen: http://www.steigerperformance.com/PR...cs/sp40001.jpg |
Niin joo, piti vielä sanoa... Jeepissä on alunperin viskoflekti jonka vaihdoin useampi vuosi sitten sähköflektiin. Kokeilin monenlaisia flektejä - uusia, käytettyjä, halpoja, kalliita - ja lopputulema oli että jokainen niistä hajosi. Pisimpään kestänyt hipo-Spal kesti yli puoli vuotta, ja Volvon flektit hajosivat nopeimmillaan ensimmäisellä ajokerralla. Nyt olen vaihtanut takaisin viskoon ja ongelmat ovat poissa.
Jos ajat paljon mudassa tai vedessä niin suosittelen viskoa, koska sähköflektit eivät kestä sitä. Jos ajat paljon kadulla, niin suosittelen viskoa koska sähköflektistä ei ole mitään hyötyä sähköiseen verrattuna. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 02:20 (GMT +2). |