![]() |
HILUX 105
Tää palstalaisille tuttu Hilux rantautui mulle tossa 2015 marraskuussa. Tehny jo pidempään mieli hytillistä autoa ettei tarvis palella ja uskaltais ottaa pojan mukaan mettään. Tää nyt oli aika edullinen vaihtoehto ja vähä kevyempikin mitä toi Katiska BJ.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187436 Ostohetkellä. Jarruputki poikki, takajouset kiertyneet ja akku sökö. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187437 Jouset oli takana tommoset painoin ne prässillä alkuperäseen muotoonsa ja vaihteli katkenneiden lehtien tilalle mitäsattuu nurkista löytyneitä ehkä BJ:n lehtiä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187435 Sain sen sitte koeajettavaan kuntoon. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187444 Offivehkeet täälläpäin lisääntyneet. käytiin koeponnistuksella yhdessä Portto HDJ:n kans. Kyllähän kevyehkö auto Boggereiden ja hitsilukon ansiosta kohtuudella etenee, mutta on tää kamala! Alusta on semmonen että ku varomattomasti ajaa monttuun ni pitää soittaa naprapaatille. Ohjaus on toinen hirvitys. Tässähän on se eteen-taakse heiluva tehostin ja pässinsarvi varsi. Sit huonot jousen puslat ja levitetyt pyörän navat. Rengas liikkuu niin paljo eteen taakse ettei 35" mahdu kunnolla kääntyyn. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187443 Oli kyllä tosi lähellä etten tätä myyny jo eteenpäin, mutta onhan tää kuitenkin TOYOTA että ei niin paljoo huonoo ettei jotain hyvääkin. On tässä kuitenki ihan hyvän tuntunen ahdettu kone ja välitetty aski. Hiukan on epäselvää mitä tälle tullaan tekeen mutta tavotteena ainakin: -Alusta paremmaksi tielle -Alusta paremmaksi metsään -Ohjaus kevyemmäsi ja tarkemmaksi -Ulkonäkö siedettäväksi |
http://forums.offipalsta.com/showthr...ighlight=ln105
Siinä edellinen kertomus samasta kamppeesta. |
Mitäs sitte?
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187438
mukavampi värkkäillä alusta hommia ku ei tarvi olla auton alla tai pyöräkotelossa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187439 Olikohan LN110 napa, vanteen kiinnityspiste aika kaukana olkatapista. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187440 vesileikattua ja harpilla polttoleikattua. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187441 Tässä nyt tämänhetken hahmotelma, mitään ei ole vielä edes hepattu kiinni. HJ akseli ja HDJ jakarit. Kyllä oikeat Hiluxi miehet näkee tämmösestä punasta. Pirusti vievät tilaa tuolta akselin alta. Simpukaksi nyt ainakin tulee joko HJ tai LN110. |
ln110 simpukalla helpompi, ja kun ostat hi-steering kynkät niin saat ohjausvermeet vähän ylemmäs. kuvassa vuosien takainen romutukselta pelastamani ln110 johon tein akseli swapin kierteille ja jäykälle akselille ns.pikkuisoperä sovelluksella.....
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=133158 |
Joo 110 simpukka vaikuttaa vähä niinku hiluxiin tehdyltä. Mikä on pikkuisoperä? Histeerinki varret onkin jo hyllyssä ku ei aikanaan BJ:hin sopineet. Mites tossa kuvassa näyttäs olevan kovin hyvin tilaa öljypohjalla. Omassa joutuu varmaan loveamaan panhardille tilaa. Saattaa lipsahtaa akseli sen verta etiäpäin että ohjausvarret jää ö-pohjan etupuolelle.
|
Antti tarkoittaa Hj:n akselin levyistä 8" akselia. Löytyy ainakin kahdesta hiluksista.
|
Ilmankos on jakarit saatu jousien sisäpuolelle, ku on murikka siirtyny ikäänkuin keskemmälle autoa. Mietiskelin tossa aiemmin että kun on noita HDJ varsia tossa nurkissa että pistäsin taka alavarret eteen alas ja 1kpl taka ylävarren etumurikan päältä runkoaisaan, ja sitte tietty panhardi. Mutta Kekkula "esikatsasti" systeemin jo ajatus vaiheessa eikä antanu leimaa. Että kai se noilla jakareilla tulee.
|
Asemointia
Jotakin näpräilty lisää
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187635 Piti sitte vähä siirtää takas taakse päin. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187636 Tommoset irtos näppärästi RJ:n rungosta. Jousi on varmaankin 240 Volvosta halkasia jus passeli langanvahvuus 14.5 voi olla vähä liian notkeet, saa nähä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187637 Palloja käännetty tolleen snadisti. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187638 Siinä se ny jöpöttää jousillaan. alajousilautaset puuttuu, panhardi ei viä lopullisella paikallaan ja iskareiden alakiinnikkeet uupuu. Toyota 4x4:ltä tuli tänään simpukka. siihen pitäs sektorivarsi vaihtaa ja kiinnikkeet väsätä. |
Sivu luotu: 21:17 (GMT +2). |