Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Onko jakolaatikko rikki (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=141115)

Offijäbä 11.01.2016 14:15

Onko jakolaatikko rikki
 
Tyhmä kysyy kun ei tiedä. Millanen jakolaatikko on -82 ford broncossa. Pitäskö etuvedon toimia vaikka takakardaani on poikessa.

Neliveto kyllä ainakin kepistä kytkeytyy. Ja kun kytkimen nostaa vaihdepäällä niin vain takakardaanin lähtö pyörii.

Offijäbä 11.01.2016 19:13

Nyt on sit takakardaani paikoillaan ja silti ei neliveto toimi. Manuaalinapalukot on ja toimiivat. Tarviiko se jakolaatikko vielä alipaineen toimiakseen.

Ent omistaja väittää että neliveto on toiminut ja nyt seisonnan jälkeen ei toimikkaan.

Pauli 11.01.2016 22:08

Pitäis tietää vähän enemmän siitä autosta, niin vois yrittää auttaa.
Voit itsekin yrittää selvittää mikä jakoloota sieltä löytyy: http://www.blueovaltrucks.com/tech/transfer_cases.htm

Offijäbä 11.01.2016 22:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pauli (Viesti 1276754)
Pitäis tietää vähän enemmän siitä autosta, niin vois yrittää auttaa.
Voit itsekin yrittää selvittää mikä jakoloota sieltä löytyy: http://www.blueovaltrucks.com/tech/transfer_cases.htm

Pitääpäs huomenna katsoa sen laatikon malli.

tapsa4x4 12.01.2016 07:08

Eilen just pyörittelin tallissa mun broncon jämää ja neliveto päällä pyöriin kumpikin lähtö ihan samaan tahtiin vaikka taka kardaani on irti.

Offijäbä 12.01.2016 09:06

Kyllä minä kovasti sit veikkaan että rikki se on. Kumma kun ei pidä mitään ääntä se laatikko. On se hyvä ostaa liikuntakyvytön auto niin myöhemmin se näkyy kyllä kostautuvan.

Gary Grand 12.01.2016 09:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Offijäbä (Viesti 1276801)
Kyllä minä kovasti sit veikkaan että rikki se on. Kumma kun ei pidä mitään ääntä se laatikko. On se hyvä ostaa liikuntakyvytön auto niin myöhemmin se näkyy kyllä kostautuvan.

Selvität vaan sen jakiksen merkin ja mallin, niin auttaa kovasti. Joku täällä osaa varmasti neuvoa sen jälkeen. Siellä ei välttämättä ole mitään isoa hajalla ja selviää avaamalla. Ja tuurilla jopa yhden sokan vaihdolla.:D

Mutta tuohon liikuntakyvyttömän ostoon..
Kyllä auto kannattaa ehdottomasti ostaa palasina, niin tulee käytyä kaikki paikat läpi ennenkuin sen ottaa käyttöön.:D:D:cool: Näin ainakin itsse tulee usein toimittua.

Jos auto ei ostaessa ole ajokunnossa, niin hinta sen mukaan ettei ole muutenkaan kunnossa.

Offijäbä 12.01.2016 09:17

Joo toki hinta oli suht kohallaan. Mut aina ei voi tietää mitä saa :) Laittelen kuvaa siitä laatikosta ja niistä numerosarjoista

Offijäbä 12.01.2016 09:59

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187247
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187248http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187249

JanneBlomgren 12.01.2016 11:06

Jakis on New Process 208 F

JAMANT 12.01.2016 11:07

New Process model 208F eli Fordiin tarkoitettu! Jos ei kytkeydy, niin haarukkavika tulee ekana mieleen ja se ei silloin jakolaatikko ollenkaan äännä, kun ei kytkeydy....

JanneBlomgren oli vähän nopeampi ;)

Ajettu kuivana, nimerkki kuivana ajettu jakolaatikko pöydällä kasauksessa juuri... Molemmat haarukat rikki, laakerit rikki, öljypumppu rikki...

Offijäbä 12.01.2016 15:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT (Viesti 1276823)
New Process model 208F eli Fordiin tarkoitettu! Jos ei kytkeydy, niin haarukkavika tulee ekana mieleen ja se ei silloin jakolaatikko ollenkaan äännä, kun ei kytkeydy....

JanneBlomgren oli vähän nopeampi ;)

Ajettu kuivana, nimerkki kuivana ajettu jakolaatikko pöydällä kasauksessa juuri... Molemmat haarukat rikki, laakerit rikki, öljypumppu rikki...

Joo o. Siihen tais loppua minun ford innostus.

Timo_L 12.01.2016 16:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Offijäbä (Viesti 1276867)
Joo o. Siihen tais loppua minun ford innostus.

No sitten varmaan loppuu innostus kaikkiin muihinkin jakolaatikollisiin autoihin, kun paskaksi ne jakolaatikot menee missä vain jos ei huolleta oikein..

Mitä tulee tuollaisen NP/NV- valmisteisen jakolaatikon purkuun ja kasaukseen, niin ovat helvetin helppoja purkaa ja kasata.

bluevan 12.01.2016 16:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Offijäbä (Viesti 1276867)
Joo o. Siihen tais loppua minun ford innostus.

Huutokauppako :D

Offijäbä 12.01.2016 16:32

Noh tarinahan menee näin. Bronco tuli minulle vaihdossa tässä yksipäivä. Hain sen kuorma-autolla 250km päästä. Omistajan mukaan ei pitänyt olla paljon hitsattavaa. Mutta reikiä on enemmän kun tervettä peltiä. Ja takakardaani piti vain olla rikki. Noh autossahan oli sit etuvetari irti ja siihen vaihettu väärät ristikot. Takakardaani mikä tuli mukana oli liianpitkä ja siinäkin väärät ristikot.

Eli projektia oli vähän enemmän kun luulin. Ja nyt vielä tuo jakis paskana.

Plussaahan autossa on Patrollin TD tekniikka ja 2+3 paku. Eli taidampa tehdä niin että heivaan sen voortin jakiksen kankaalle ja laitan patrollin jakiksen tilalle kun patrollin päävaihteisto on jo paikoillaan. Akselit vaihdan patrollista tai hj:sta. Eli ikuisuus projektia pukkaa.

tappokinnas 12.01.2016 16:39

Tai sitten vaan avaat sen jakiksen ennen kuin vaivut varjojen maille.

Offijäbä 12.01.2016 17:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tappokinnas (Viesti 1276893)
Tai sitten vaan avaat sen jakiksen ennen kuin vaivut varjojen maille.

Pitääkö se ottaa sieltä irti vai näkeekö sen vian jos purkaa paikoillaan ollessa.

Rytari 12.01.2016 17:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Offijäbä (Viesti 1276905)
Pitääkö se ottaa sieltä irti vai näkeekö sen vian jos purkaa paikoillaan ollessa.


no saahan sen purettua sinne allepäinkin, siinä säästyy varmaan 8 ruuvin aukasemiselta ja muuten menee vähä enemmän aikaa mutta onnistuu

tappokinnas 12.01.2016 19:52

Otat sen sieltä syliin ja pöydälle niin näet mitä on rikki. Ei ole monella pultilla kiinni ja mä ainakin np241 lootan otin ihan käsivoimin sieltä irti.

Mulla meni uusiksi muoviset liukupalat ja yksi siirtohaarukka kun oli kuivana ajeltu. Sisällä ei montaa liikkuvaa osaa ole.

Ja jamantilta tietysti osat. Kotimainen toimija joka ei tietoa pihdannut kun kyselin pari vuotta takaisin osia ja ohjeita.

tapsa4x4 12.01.2016 20:12

1 Liiteet
Mulla olis joutilaana ihan ehjä tälläin broncon jakoloota.käsin pyörittämällä vaikuttais ihan ok lootalta.

wikke 12.01.2016 21:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tappokinnas (Viesti 1276951)
Ja jamantilta tietysti osat. Kotimainen toimija joka ei tietoa pihdannut kun kyselin pari vuotta takaisin osia ja ohjeita.

Offaamiseksi menee, mutta omasta mielestäni jos vain mahdollista, niin kannattaisi suosia kotimaisia yrityksiä. Kuten tässäkin tapauksessa ei vain kilkkeen myyjää, vaan myös tietoa ja jeesiä omaavaa. Ei, en ole ikinä asioinutkaan tahi mitään Ämeriikän lärpäkettä kuuna omannutkaan. Mutta jo jonkun vuoden palstaa seuranneena, voisi vetää johto päätöksen että jeesiä löytyy ilman taalankuvia silmissäkin...

Arvostan!

Offijäbä 12.01.2016 21:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 (Viesti 1276956)
Mulla olis joutilaana ihan ehjä tälläin broncon jakoloota.käsin pyörittämällä vaikuttais ihan ok lootalta.

Mitä maksaa laatikko

Offijäbä 12.01.2016 21:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rytari (Viesti 1276907)
no saahan sen purettua sinne allepäinkin, siinä säästyy varmaan 8 ruuvin aukasemiselta ja muuten menee vähä enemmän aikaa mutta onnistuu

Enpä oo milllonkaan purkanu jakolootaa erilleen päävaihteistosta. Katkiiko se siitä laatikoiden välistä noin vaan vai pitääkö se lähtee purkamaan järestään takaa päin. Sitten kun siinä on vielä se muutoslaippa patrollinlaatikon takia.

Kaikkee muuta on tullu kyllä paljonkin touhuttua mut nuo laatikko hommat oon suosiolla jättäny tekemättä. Mut kertahan se on ensimmäinenkin.

Timo_L 12.01.2016 21:49

NP/NV tekeleet on yleensä kuudella mutterilla kiinni vaihdelaatikon pinnapulteissa; kunhan ensin irrotat alue/ moodivalintavivuston jakolootan kyljestä ja sen jälkeen mutterit irti (voi olla jotain tukirautoja myös lisäksi), niin loota lähtee suoraan taaksepäin vetämällä irti.
Jos halkaiset jakiksen auton alla, niin yleensä häntäkappaleessa ja siellä täällä on muutamia lukkorenkaita mitkä pitää saada irti, muuten se on ihan vain pulttien/ muttereiden irrotusta ja tiivisteliiman auki kampeamista. Aika samanlaisia kaikki nuo alumiinikuoriset lootat on, vaikka numero vaihtuukin.

Laitat googleen hakusanan "NP208 exploded view", niin olet jo paljon viisaampi asiassa :)


Suosittelen kyllä jakolootan irrotusta autosta, koska purku ja kasaus on paljon helpompi tehdä pöydällä/ lattialla, kuin auton alla makaamalla..

tapsa4x4 12.01.2016 22:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Offijäbä (Viesti 1276984)
Mitä maksaa laatikko

Oisko vaikka 270e


Sivu luotu: 20:42 (GMT +2).