Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   ford ttb vaihto dana 60 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=140629)

mehtämörö 21.12.2015 01:47

ford ttb vaihto dana 60
 
Onkos täällä kukaan vaihtanu f250 ttb etuakselin tilalle f350 danaa? Iteltä porsi tänään etuakseli niin ajattelin jos suoraan vaihtas koko akselin. Mitä muutoksia vaatii ja kuinka paljon pitää ottaa osia 350 alustasta? Jouset vissiin menee ristiin mutta ohjauksen palikoita pitää ilmeisesti vaihtaa ristiin. Ja jarruista ei ole mitään hajua?

tapsa4x4 21.12.2015 03:48

Mut jos päädyt vanhaa korjaamaan niin mulla on kokonainen 5-pulttinavoilla olevan -80luvun broncon ttb etuakseli kaupan.

Mase 21.12.2015 14:48

Broncon ja F250:sen akseleissa ei ole samoja osia.

mehtämörö 21.12.2015 19:42

Eikös f250 ole dana 50 ja ronkossa dana 44?

ZTR 21.12.2015 19:57

F250stä on molemmilla, D44 ja D50. Mulla oli F250 -88 7.3idi/c6 4x4 ja siinä oli ronkkon kans yhtenevä D44 TTB. Tommotten akselin toinen puolikas ja toinen napa ois myynnissä myyntiosastolla.. vink.vink. (8pulttinen)

Mase 21.12.2015 20:30

Kevyimmissä F250 malleissa on Dana 44HD akseli edessä, joka ei sekään ole samanlainen kun Broncon/F150:sen akseli. Murikka ja spindlet pyörän navoissa ovat samoja, muuten eri osat. Yleisempi perä F250:sessä on Dana 50.

Alkuperäiseen kysymykseen: Simpukka lienee sama molemmissa malleissa, ohjausvarret ja raidepäät ovat eri, mutta alkuperäiset saattavat kuitenkin toimia D60:sessä?

Helpoin tietenkin on kun ottaa kaikki etuakseliin liittyvät osat varaosa-autosta jos sellainen on.

mehtämörö 21.12.2015 20:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mase (Viesti 1271874)
Kevyimmissä F250 malleissa on Dana 44HD akseli edessä, joka ei sekään ole samanlainen kun Broncon/F150:sen akseli. Murikka ja spindlet pyörän navoissa ovat samoja, muuten eri osat. Yleisempi perä F250:sessä on Dana 50.

Alkuperäiseen kysymykseen: Simpukka lienee sama molemmissa malleissa, ohjausvarret ja raidepäät ovat eri, mutta alkuperäiset saattavat kuitenkin toimia D60:sessä?

Helpoin tietenkin on kun ottaa kaikki etuakseliin liittyvät osat varaosa-autosta jos sellainen on.

Voisin olettaa et mulla on dana 50 kun takana on FF 10.25 akseli. Ja olis tarkotus löytää f350 mistä ajattelin purkaa ohjaus varret, lehtijouset ja tietysti itse akselin.

baxxter 22.12.2015 09:06

Olen onnellisen tietämätön fordeista, niin aattelin kysästä että onko tuo f350 jäykällä akselilla? Ja ylipäätään pitääkö olla katulaillinen muutos?

mehtämörö 22.12.2015 14:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja baxxter (Viesti 1271976)
Olen onnellisen tietämätön fordeista, niin aattelin kysästä että onko tuo f350 jäykällä akselilla? Ja ylipäätään pitääkö olla katulaillinen muutos?

https://i.ytimg.com/vi/vTyS9unPx2A/hqdefault.jpg
Tuossa on ttb akseli. Tuo on tollanen puol hämärä melkein jäykkä akseli.

http://www.bigblocksix.com/f100swb/F...ttb/88f350.jpg
Toi olis f350 dana 60.
Ja eipä kai tuossa pitäs olla mitään erikoista lain kirjan mukaan. Ja siis on tarkotus jättää lehtijouset niin eihän tuossa muutu kun akseli.

veijon-esso 22.12.2015 14:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mehtämörö (Viesti 1272022)
Ja siis on tarkotus jättää lehtijouset niin eihän tuossa muutu kun akseli.

Eiks tossa muutu jousitustyyppi (tai akseliston tyyppi tms) erillijousituksesta jäykkään akseliin? Jossei mallisarjasta löydy jäykkää akselia, niin voipi trafi pistää hanttiin.

pjtk 22.12.2015 15:21

Vähä vuosimallia kun laajentaa, niin vuodesta 99 noita F250:siä tullut solidi D50:sellä, jota ei oikeen erota ulkopäin D60:sestä. Sit joskus 2003 on ruvennut oleen D60:siä F250 alla.

veijon-esso 22.12.2015 15:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pjtk (Viesti 1272032)
Vähä vuosimallia kun laajentaa, niin vuodesta 99 noita F250:siä tullut solidi D50:sellä, jota ei oikeen erota ulkopäin D60:sestä. Sit joskus 2003 on ruvennut oleen D60:siä F250 alla.

Trafin runkkareiden jäätävän kapeakatseiset tulkinnat mallisarjoista ei oikein mene käsikädessä vuosimallien laajentamisen kanssa...

Mut tuskin tulee ongelmaa vuosileimalla jos akselin vaan vaihtaa ja tekee homman siististi. Kukaan ei jää sitä TTB akselia kaipaamaan jos siellä on D60 tilalla. :D

mehtämörö 22.12.2015 17:05

Milläs tavalla nuo risukeula muutokset hiluxeissa on tehty? Niissähän vaihtuu jousitus ja akseli? Ja täs ei pitäs olla akselipainojen kanssa ongelmia koska f350 on raskaampi kun f250.

Mase 22.12.2015 17:25

Joitain vuosia sitten oli mahdollista vaihtaa jousitus ja akselityyppiä. Nyt taitavat ikävä kyllä olla nihkeitä sen suhteen. Sikäli harmi ettei F250-F350 mallisarjoja voi rinnastaa kun kevyimmät F350:set on painoiltaan kuitenkin pienempiä kun raskaimmat F250:set!
Mitä muuten TTB:stä hajosi? D60 on jonnin verran vahvempi, mutta ajo-ominaisuudet huononee myös jonkun verran suoran akselin kanssa alkuperäiseen verrattuna.

Pertsi 22.12.2015 17:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mehtämörö (Viesti 1272058)
Milläs tavalla nuo risukeula muutokset hiluxeissa on tehty? Niissähän vaihtuu jousitus ja akseli? Ja täs ei pitäs olla akselipainojen kanssa ongelmia koska f350 on raskaampi kun f250.

Niihin on olemassa jäykkäakselinen vertailumalli LN105.

mehtämörö 22.12.2015 17:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mase (Viesti 1272063)
Joitain vuosia sitten oli mahdollista vaihtaa jousitus ja akselityyppiä. Nyt taitavat ikävä kyllä olla nihkeitä sen suhteen. Sikäli harmi ettei F250-F350 mallisarjoja voi rinnastaa kun kevyimmät F350:set on painoiltaan kuitenkin pienempiä kun raskaimmat F250:set!
Mitä muuten TTB:stä hajosi? D60 on jonnin verran vahvempi, mutta ajo-ominaisuudet huononee myös jonkun verran suoran akselin kanssa alkuperäiseen verrattuna.

Kiskoin yhtä tojotaa melko voimalla ja akselista kuulu pamaus ja sen jälkee kovaa rutinaa. Ristikot ja vetarit on ehjiä..

Mase 22.12.2015 17:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mehtämörö (Viesti 1272068)
Kiskoin yhtä tojotaa melko voimalla ja akselista kuulu pamaus ja sen jälkee kovaa rutinaa. Ristikot ja vetarit on ehjiä..

Pikkurattaat kappaleina murikasta, D50:sen heikoin kohta. Laita Arppi sinne niin akseli kestää juuri sen mitä ristit jaksaa.

Mitään mainostamatta minulla olisi ehjä murikka jouten jos tulee tarvetta...

Timo_L 22.12.2015 17:44

Eikait sieltä silloin ole kuin välitys pamahtanut.. tai sitten tasauspyörästön rattaat.

mehtämörö 22.12.2015 18:13

No onnistuin silppuumaan tuon 33" allterraineilla.. Melko vahva tunne tuosta akselista. Tosin vois kiinnostaa se murikka että sais nyt aluks nelikon pelaamaan. Ei noita danoja näytä olevan ihan jokasen kiven alla. Onkos muute kukaan korottanu noita ttb keuloja reilummin? Meitin vaan et kuin ylös voi nostaa niin että saa vielä kulmat säädettyä kohdalleen?

mehtämörö 19.01.2016 22:44

Tartteis näköjään saada napalukot eteen. Apparin lukosta löyty hieman purkaantunu väliholkki. Et jos jollain olis tuohon sopivat napalukot nii saa huudella.

tapsa4x4 20.01.2016 17:30

Mul on -80luvun tbb etuaskeli tuolla lumihangessa missä manuaali napalukot. Ite jos käyt purkaan irti ei oo kalliit. Ja kilohinta on vielä sopivampi kun viet koko kasan mitä on mennessäs

Mase 20.01.2016 18:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 (Viesti 1278786)
Mul on -80luvun tbb etuaskeli tuolla lumihangessa missä manuaali napalukot. Ite jos käyt purkaan irti ei oo kalliit. Ja kilohinta on vielä sopivampi kun viet koko kasan mitä on mennessäs

Jos se on se 44:nen Broncosta niin napalukot on eri kun F250:sessä. Dana 60:sessä on samat napalukot kun F250:sen D50 ttb:ssä.


Sivu luotu: 21:13 (GMT +2).