![]() |
ford ttb vaihto dana 60
Onkos täällä kukaan vaihtanu f250 ttb etuakselin tilalle f350 danaa? Iteltä porsi tänään etuakseli niin ajattelin jos suoraan vaihtas koko akselin. Mitä muutoksia vaatii ja kuinka paljon pitää ottaa osia 350 alustasta? Jouset vissiin menee ristiin mutta ohjauksen palikoita pitää ilmeisesti vaihtaa ristiin. Ja jarruista ei ole mitään hajua?
|
Mut jos päädyt vanhaa korjaamaan niin mulla on kokonainen 5-pulttinavoilla olevan -80luvun broncon ttb etuakseli kaupan.
|
Broncon ja F250:sen akseleissa ei ole samoja osia.
|
Eikös f250 ole dana 50 ja ronkossa dana 44?
|
F250stä on molemmilla, D44 ja D50. Mulla oli F250 -88 7.3idi/c6 4x4 ja siinä oli ronkkon kans yhtenevä D44 TTB. Tommotten akselin toinen puolikas ja toinen napa ois myynnissä myyntiosastolla.. vink.vink. (8pulttinen)
|
Kevyimmissä F250 malleissa on Dana 44HD akseli edessä, joka ei sekään ole samanlainen kun Broncon/F150:sen akseli. Murikka ja spindlet pyörän navoissa ovat samoja, muuten eri osat. Yleisempi perä F250:sessä on Dana 50.
Alkuperäiseen kysymykseen: Simpukka lienee sama molemmissa malleissa, ohjausvarret ja raidepäät ovat eri, mutta alkuperäiset saattavat kuitenkin toimia D60:sessä? Helpoin tietenkin on kun ottaa kaikki etuakseliin liittyvät osat varaosa-autosta jos sellainen on. |
Lainaus:
|
Olen onnellisen tietämätön fordeista, niin aattelin kysästä että onko tuo f350 jäykällä akselilla? Ja ylipäätään pitääkö olla katulaillinen muutos?
|
Lainaus:
Tuossa on ttb akseli. Tuo on tollanen puol hämärä melkein jäykkä akseli. http://www.bigblocksix.com/f100swb/F...ttb/88f350.jpg Toi olis f350 dana 60. Ja eipä kai tuossa pitäs olla mitään erikoista lain kirjan mukaan. Ja siis on tarkotus jättää lehtijouset niin eihän tuossa muutu kun akseli. |
Lainaus:
|
Vähä vuosimallia kun laajentaa, niin vuodesta 99 noita F250:siä tullut solidi D50:sellä, jota ei oikeen erota ulkopäin D60:sestä. Sit joskus 2003 on ruvennut oleen D60:siä F250 alla.
|
Lainaus:
Mut tuskin tulee ongelmaa vuosileimalla jos akselin vaan vaihtaa ja tekee homman siististi. Kukaan ei jää sitä TTB akselia kaipaamaan jos siellä on D60 tilalla. :D |
Milläs tavalla nuo risukeula muutokset hiluxeissa on tehty? Niissähän vaihtuu jousitus ja akseli? Ja täs ei pitäs olla akselipainojen kanssa ongelmia koska f350 on raskaampi kun f250.
|
Joitain vuosia sitten oli mahdollista vaihtaa jousitus ja akselityyppiä. Nyt taitavat ikävä kyllä olla nihkeitä sen suhteen. Sikäli harmi ettei F250-F350 mallisarjoja voi rinnastaa kun kevyimmät F350:set on painoiltaan kuitenkin pienempiä kun raskaimmat F250:set!
Mitä muuten TTB:stä hajosi? D60 on jonnin verran vahvempi, mutta ajo-ominaisuudet huononee myös jonkun verran suoran akselin kanssa alkuperäiseen verrattuna. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Mitään mainostamatta minulla olisi ehjä murikka jouten jos tulee tarvetta... |
Eikait sieltä silloin ole kuin välitys pamahtanut.. tai sitten tasauspyörästön rattaat.
|
No onnistuin silppuumaan tuon 33" allterraineilla.. Melko vahva tunne tuosta akselista. Tosin vois kiinnostaa se murikka että sais nyt aluks nelikon pelaamaan. Ei noita danoja näytä olevan ihan jokasen kiven alla. Onkos muute kukaan korottanu noita ttb keuloja reilummin? Meitin vaan et kuin ylös voi nostaa niin että saa vielä kulmat säädettyä kohdalleen?
|
Tartteis näköjään saada napalukot eteen. Apparin lukosta löyty hieman purkaantunu väliholkki. Et jos jollain olis tuohon sopivat napalukot nii saa huudella.
|
Mul on -80luvun tbb etuaskeli tuolla lumihangessa missä manuaali napalukot. Ite jos käyt purkaan irti ei oo kalliit. Ja kilohinta on vielä sopivampi kun viet koko kasan mitä on mennessäs
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 21:13 (GMT +2). |