Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Hojon flektin irroitus, apuja! Ongelma ratkaistu! (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=140521)

Timoboy 15.12.2015 17:21

Hojon flektin irroitus, apuja! Ongelma ratkaistu!
 
:D Ekat viat korjattu, niin lisään tämän nyt tähän ketjuun.
Uusi vesipumppu valmiina ja siimapyörän yksi pultti pyöreä, ei aukea. Millä tuo flekti on lukittu jos sen poiston jälkeen saisi tilaa että voisi vaikka lyödä hylsyn siihen tai ajaa rälläkällä poikki??
Rivarin pihassa remontoin ja omat keinot loppu, auttakaas miestä mäessä :o





Eli viime keväänä vaihdetun jarrutehostimen jälkeen jäänyt jarruvalot palamaan. Otin alkuun vaan sulakkeen pois ja nyttemmin katsastuksen lähestyessä palaillut arkeen.
Jarruvalojen palaminen johtui siitä, ettei anturi tavannut poljinta--- korjattu ja itse jarruvalot toimii.
Tänään puhdistettu painokatkaisin käsijarrulta--- ei apua--- kojetaulun jarruvalo palaa edelleen, tosin himmenee hieman, kun kahvaa painaa.
Mistä lähtis etsimään vikaa? Auto on vm-83, niin itse jarruissa tuskin antureita on. Apuja kaivataan!

Nämä siis selvät, alimmassa viestissä kerrottu uusi vika :( :confused::(

BJ-40/76 15.12.2015 17:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timoboy (Viesti 1270645)
Eli viime keväänä vaihdetun jarrutehostimen jälkeen jäänyt jarruvalot palamaan. Otin alkuun vaan sulakkeen pois ja nyttemmin katsastuksen lähestyessä palaillut arkeen.
Jarruvalojen palaminen johtui siitä, ettei anturi tavannut poljinta--- korjattu ja itse jarruvalot toimii.
Tänään puhdistettu painokatkaisin käsijarrulta--- ei apua--- kojetaulun jarruvalo palaa edelleen, tosin himmenee hieman, kun kahvaa painaa.
Mistä lähtis etsimään vikaa? Auto on vm-83, niin itse jarruissa tuskin antureita on. Apuja kaivataan!

Joko alipaineanturi tai jarrunesteen määrän anturi sytyttää k.o käsijarrun merkkivalon.

Käytä johtoa irti anturista, niin sammuuko sitten?

Timoboy 15.12.2015 20:17

nuo kokeiltiin, jompikumpi himmensi hieman valoa, muttei sammunu.

sull45 15.12.2015 20:27

anturi
 
Voisko olla joku maatoitus tai oikosulku jos valot himmene

pee 20.12.2015 17:27

Onks alipainesäiliötä ??

0ltzi 20.12.2015 19:12

omasta aikoinaan lopuks vaihdoin sen alipainesäiliön ni autto. eka tietty laturin pumpun kanssa jne. :D

Timoboy 21.12.2015 05:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1271624)
Onks alipainesäiliötä ??

Löytyy sekin, on vaa löydettävä äkkiä joku sähkäri mittailemaan sitä johtovikaa. Valo syttyi silloin kun ilmeisesti hajoso tehostin mutta vaihdon jälkeen jäänyt palamaan. Jarrut muutenkin hiton raskaat painaa eli siinäkin vikaa katsastukseen, kääk ja kiire alkaa olla :confused:

pee 21.12.2015 07:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timoboy (Viesti 1271727)
Löytyy sekin, on vaa löydettävä äkkiä joku sähkäri mittailemaan sitä johtovikaa. Valo syttyi silloin kun ilmeisesti hajoso tehostin mutta vaihdon jälkeen jäänyt palamaan. Jarrut muutenkin hiton raskaat painaa eli siinäkin vikaa katsastukseen, kääk ja kiire alkaa olla :confused:

Siin taitaa olla anturi, joka sytyttää merkkivalon, jos alipaine tai tehostus on vajaa

Timoboy 21.12.2015 16:23

Okey, eli liittyykö juuri äsken ilmennyt lisävika asiaan; 5 kertaa ajon aikana syttyi sekä lataus- että naftan vedenerottimen merkkivalo ja lataus laski? Sammuivat kun tallasin kierroksia ja kiekat oli laskeneet, samoin lataus palasi sinne 28volttiin. Hiilet vaihdoin n 5v sitten. Apparin puoleinen akku on myös aivan törkeen hapettunut.

hiluvitkutin 21.12.2015 16:38

Lipsusko siellä hihna.
Ja ne akut kannattas uusia aina kerralla.
Mittaappa ne akutki että siellä milemmissa ois sama jännite.

astalo 21.12.2015 16:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timoboy (Viesti 1271727)
Löytyy sekin, on vaa löydettävä äkkiä joku sähkäri mittailemaan sitä johtovikaa. Valo syttyi silloin kun ilmeisesti hajoso tehostin mutta vaihdon jälkeen jäänyt palamaan. Jarrut muutenkin hiton raskaat painaa eli siinäkin vikaa katsastukseen, kääk ja kiire alkaa olla :confused:

Eikös tuo jarrujen raskaus viittaa alipaineen puutokseen. eli valo palaa ihan asiasta.

Timoboy 21.12.2015 16:51

Puutteellinen ilmaus?

hiluvitkutin 21.12.2015 17:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1271814)
Lipsusko siellä hihna.
Ja ne akut kannattas uusia aina kerralla.
Mittaappa ne akutki että siellä milemmissa ois sama jännite.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja astalo (Viesti 1271815)
Eikös tuo jarrujen raskaus viittaa alipaineen puutokseen. eli valo palaa ihan asiasta.

Niinpä ja jos ei lataa niin eihän se tee alipainettakaan. Siis jos hihna luistaa.

Timoboy 21.12.2015 17:10

En kuullu ainakaa, pitää huomen tsekata. Jarruja en onnistunut kunnolla ilmaamaan keväällä ja tosiaa akunkin uusin vuosi sitten ja nuukana toisen vaan... Mutta latausmittari näyttäny tähän päivään asti sitä 28-29v, mutta toisen akun napoja ei nävy hapettumien alta...

Timoboy 22.12.2015 08:22

Nyt ei töihin ajaessa ladannut ollenkaan, eli syynä lienee tuo laturi, niinkuin veikkasitte.

Eli latausvalo johtui hiilien kulumisesta ja jarruvika ilmeisesti alipaineen puutteesta. Tehdaskorjattu/uusi pumpullinen laturi Akkuhuolto Kuittiselta (kouvola) hintaan 280€ ja saa hakea huomenna klo 09.00.

kiitos kaikille avuliaille ja rauhaisaa Joulua kaikille palstalaisille, toivoopi Timo

Timoboy 23.12.2015 12:25

laturi vaihdettu niin toimii jarrutkin!

Timoboy 16.03.2016 16:21

Uusi vika, neuvoja kaivataan kipeästi...
Alkoi äsken ääntämään ja oletin että jakis taas kuiva, mutta kun pysähdyin, huomasin savua tulevan konehuoneesta. Laturin hihna kärysi ja käynnistin auton ja huomasin ettei flekti pyöri eli oisko vika siinä keskellä, ylimpänä olevassa pyörässä, eli sieltä olisi laakeri tms mennyt? laturi pyörii kuitenkin käsin ja hihna pyöritti sitä vielä, muttei juuri tuota mainittua pyörää. Ikävä todeta etten tiedä edes mikä se on mutta siis se, joka pyörittää ropellia...

Tojo4wd 16.03.2016 16:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timoboy (Viesti 1289877)
Uusi vika, neuvoja kaivataan kipeästi...
Alkoi äsken ääntämään ja oletin että jakis taas kuiva, mutta kun pysähdyin, huomasin savua tulevan konehuoneesta. Laturin hihna kärysi ja käynnistin auton ja huomasin ettei flekti pyöri eli oisko vika siinä keskellä, ylimpänä olevassa pyörässä, eli sieltä olisi laakeri tms mennyt? laturi pyörii kuitenkin käsin ja hihna pyöritti sitä vielä, muttei juuri tuota mainittua pyörää. Ikävä todeta etten tiedä edes mikä se on mutta siis se, joka pyörittää ropellia...

Vesipumppu jumissa.:(

Eli vesipumpun laakerit korkannut.

Timoboy 16.03.2016 16:41

Pystyykö sen ummikko vaihtamaan ja löytyyköhän mötönetistä?

Tojo4wd 16.03.2016 16:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timoboy (Viesti 1289881)
Pystyykö sen ummikko vaihtamaan ja löytyyköhän mötönetistä?

Vaihtaa sen itse helposti ja saatavuus kannattaa varmistaa ja mieluiten malli mukaan että varmasti samanlainen.

Timoboy 16.03.2016 16:55

joo niiden verkkokaupassa näkyy 1kpl olevan.., tarviiko erikseen tilata laakerit ja jos tarvii niin millä nimellä ko laakerit on? Tässä juuri jonotetaan luuri korvalla...
Iso käsi TOYO:LLE!

Tojo4wd 16.03.2016 19:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timoboy (Viesti 1289884)
joo niiden verkkokaupassa näkyy 1kpl olevan.., tarviiko erikseen tilata laakerit ja jos tarvii niin millä nimellä ko laakerit on? Tässä juuri jonotetaan luuri korvalla...
Iso käsi TOYO:LLE!

Kyllä pumppussa on itsessään ne lakerit.
Mutta tiiviste olis hyvä tai voihan siihen tiivistemassankin laittaa.

Timoboy 16.03.2016 19:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tojo4wd (Viesti 1289897)
Kyllä pumppussa on itsessään ne lakerit.
Mutta tiiviste olis hyvä tai voihan siihen tiivistemassankin laittaa.

Oli ainakin myyjän mukaan tiiviste mukana. Saapi nähdä ehtiikö viikonlopuksi.
Tosiaan, suuret kiitokset. Itsellä niin vähän tietoa noista mutta tälleehän sitä oppii ja suurin vitutuskin poissa jo.

Timoboy 20.03.2016 14:57

Huomenna ois vaihtotyö kaverin rivitalon pihassa.., onko mitään vinkkejä siihen vesipumpun vaihtoon, ettei mee sormi suuhun? Ei oo tullu moista vaihdettua ennen ja mietin että onko siinä flektin ja sen akselin pätkän kanssa mitää mitä pitäs tietää?

Paavo 20.03.2016 17:10

En oo tojotiin vesipunppua vaihtanut mutta eipä niissä ole mitään ihmeellistä, puretaan niin paljon että saadaan vanha osa irti, korvataan se uudella ja kasataan loput päinvastaisessa järjestyksessä kuin mitä purettiin.

Hihna sitten soppelin tiukalle että kuitenkin pitää, niin kestää ne (vesipumpun ja laturin) laakerit. Jos on epävarma niin jättää vaikka vähän löysälle, ja jos hinta volisee niin tiukkoo sitten himppasen.


Sivu luotu: 18:12 (GMT +2).