Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Autoraati (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=140483)

Teppo2 13.12.2015 20:12

Autoraati
 
Moron herätetäänpä hieman keskustelua autoista.
Tarve olisi autolle jolla ajellaan metsästys ja työmatka-ajoa. Auton hintahaarukka on 12-15 tuhatta. Kilometrejä tulee varmaan n.10000 vuoteen. Koska metsästysajoa tulee n. puolet käytöstä niin maasto-ominaisuuksia ei voi ylenkatsoa.

Ajatuksissa on ollut Hilux, Land Cruiser. Ford Ranger, Range Rover. Nyttemmin listalle tullut myös CRV ja Subaru Forrester.
Onkos täällä hyviä ja huonoja kokemuksia ko. Autoista. Lyhyitä perusteltuja vastauksia odottaa nimimerkki epätietoinen :)

Nerd-O 14.12.2015 08:38

Tuo cr-v ja forester on vähän eri luokan autoja kuin nuo muut ehdokkaat. Mitä itse on cr-v:llä ajanut niin lumihangessa sillä pääsi n.20m, minkä jälkeen nelivetojärjestelmä ylikuumeni ja lopetti toiminnan. Sit mentiin etuvedolla. Siihen asti päästiin kohtuu hyvin eteneen lumessa, mutta etuvedolla jäätiin sitten jumiin. Ei mennyt edes taaksepäin. Eli jos vähäänkään tarvit nelivetoa niin unohda tuo cr-v. Foresterissa pitäisi olla jatkuva neliveto. Joten siinä se tuskin ylikuumenee. Rav4:ssä on kait myös jatkuva neliveto. Suikalta grand-vitaraa. Saa itse kytkeä sen oikean nelivedon päälle. Yksi hyvä vaihtoehto on Hyundai Terracan. Ne on kohtuu edukkaita pelejä, verrattuna cruisereihin tai vaikka grand-vitaraan. Itsellä oli sellainen. Sehän on vähän tuon range roverin ja cruiserin kilpailija. Iso maasturi siis. Kyllä sillä kulmakorvessa melkoinen hard-core reitti tuli ajettua täysin vakiona. Eikä puskureihin edes tullut naarmuja. Mukaan suosittelen ajosiltoja ;) Offailu piireissä sillä ei paljon pisteitä saa. Se on siihen liian tuore, eikä se ole cruiseri. Se oli myös todella halpa korottaa. Alle 200e maksaa kun 2" nousee maavara ja asennus oli todella helppoa. Se oli ihan ok peli ajella. Namiskuukkelilla säädät ajellaanko takavedolla, nelivedolla vai hitaalla nelivedolla. Se ei myöskään ole 2-koppanen pajero vaikka kaikki niin väittää. Osia saa todella nihkeästi suomesta, mutta ruotsista ja saksasta saa osaa.

Sitten on myös Kia Sorento. Siinäkin on jakolaatikko mistä voi valita takavetoa, nelivetoa ja hidasta nelivetoa. Tietääkseni niissä on vielä taka-akselilla jonkin asteen kytkettävä lukko? Silläkään ei saa pisteitä offipiireissä, koska se ei ole cruiseri ja se on liian tuore. Tuollaista ei itsellä ole ollut. Se oli yksi vaihtoehto, mutta Terracan oli niin paljon edullisempi joten päädyin siihen.

Heguli 14.12.2015 11:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Teppo2 (Viesti 1270319)
Nyttemmin listalle tullut myös CRV ja Subaru Forrester.

Unohda nämä jos metsään on mieli. Itse lisäisin listalle Suzuki Grand Vitaran, tuossa yksi malliksi: http://www.nettiauto.com/suzuki/grand-vitara/7610585

Löytyy jakovaihteisto ja menee huonoilla teillä ihan kivasti. Ja maantiellä on kuten mikä tahansa henkilöauto.

hitoy 14.12.2015 14:07

Joo jos metsään pitää mennä ja jotain elukkaakin roudata välillä niin subaru ja honda ei palvele.. just haettiin muijalle crv 3.nen edellisen 2.sen tilalle. Toimii ihan hyvin henkilöauton korvikkeena jos pysytään tiellä. Mahan alusta ei sovi metsään sitten millään.

AVRO 14.12.2015 18:00

Minkäikäinen Range? Tohon hintaluokkaan saa jo tietysti tommosen II-korisen kevyesti, tosin sen soveltuvuudesta metsästys yms.käyttöön voi olla montaa mieltä. Ehkä hieman liian "hieno" peli sellaiseen, työmatkat kyllä sitten menevätkin mukavasti.
Classicit alkavat olemaan jo vähän sellaisia "tein itse ja säästin"-autoja, ikää kun pakostakin on jo. Molemmat sopivat maastoajoon hyvin, kun puhutaan vakioautoille sopivista kulkureiteistä, joskin II-kopassa nuo muovipuskurit jää kyllä kannonnokkaan aika helposti.

Herrasmies ei myöskään kääntele mitään vipuja tai näprää napalukkoja, valitsee tarvittaessa lyhyen alueen kurottelematta ja jatka matkaa. Myöskään mitään pohdiskeluja neli-veto-ei veto- välillä ei tarvitse suorittaa kun aina on neliveto pesässä. (no ok kaksveto kun ei ole akselilukkoja) Voi keskittyä muihin asioihin ihmettelyn sijasta.

Kasit janoisia, mutta jos ajot noin vähäisiä niin ei liene suuri ongelma. Bensaa kun saa vielä aika vapautuneesti ostaa. Toi II-korinen menee myös etanolibensalla kesällä ilman mithään.

Hullunmaineen ja pisteitä saa, mutta se on vain positiivista. :D

macro 14.12.2015 23:42

Mitä tuo metsästysajo pitää sisällään?

Itellä on ollut kasa kingcabbejä, sitten oli ooppelin frontera. Ny ku isäntä laitto outback subarun niin frontera tuli hävitettyä. Vetotavan suhteen tuo Subaru ei noille muille häpeä, ja ihan eri vehe ko CRV:t yms. Maavarassa pikkusen jää jälkeen, hidaspuoli tuosta uupuu (voi olla Forresterissa) jne. Ja ko liian uus ni ei raaski ajaa jokapaikkaa mihin haluaisi. Siksi taas joku jahtimaasturi hiljaisessa katselussa. Foresterikin automaattina isännällä ehti joku vuosi sitten muutaman kuukauden olla, vaunun ja kärryn kanssa bensana oli liian janoinen joten meni vaihtoo. Tuo nykynen diesel Outback tuntuis olevan oiva hankinta pikkusen huonommille teille.

rane58 17.12.2015 02:30

Jeep on aina Jeep.
 
http://1.bp.blogspot.com/-w0nIuXoCJM...ugene_real.jpg

https://img0.etsystatic.com/058/0/99...22906_r7nl.jpg

Teppo2 10.01.2016 19:11

Autoraati
 
No niin kiitoksia vastauksista. Tuo Grand Vitara on alkanut kiinnostamaan kovasti. Siitä olisi mukava kuulla vielä plussia ja miinuksia. Varsinkin hyviä vinkkejä mitä kannattaa huomioida kun hankitaa suorittaa.

Ja muuten tuo Range olis omalla listalla ykkösenä mutta hinta tahtoo kiivetä pariin kymppiin.

Heguli 10.01.2016 20:09

Luotettavaa japsilaatua ei vähän vikoja. Toimiva neliveto alennusvaihteella eli parempi kuin mikään sitimaasturi pahassa paikassa. Tiloilta ihan OK, tavaratilaa voisi olla enempi mutta kyllä sen kanssa pärjää. Bensaa vie reilun kympin, paljon jos ajaa niin kannattaa miettiä dieseliä. Aika perusharmaa auto, ite sellaisilla ajellut vajaan puoli milliä.

ImacInnes 10.01.2016 20:42

98E
 
Nykyjään noihin bensa vehkeisiin saa n. 500,- asennettuna 98E vermeet ja taaas kulkee puhtaamin ja halvemmalla.

t. Ismo Ämmä

Renegade 10.01.2016 20:53

x2:cool:


Jeepp 10.01.2016 21:08

Minkä laista Jeeppiä? Itellä kans samat riteerit..olluna kaks WJ:tä 3.1d(tiiäätte loput) :D. Mahtava pirssi mut nii oli huollotki.. Millanen tollane cherokee KJ ois tuolla 2.8crd moottorilla? Renegade mallina.. Ainaki soppa tuntuu maistuvan ku lukee juttua...

iroc 10.01.2016 21:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes (Viesti 1276511)
Nykyjään noihin bensa vehkeisiin saa n. 500,- asennettuna 98E vermeet ja taaas kulkee puhtaamin ja halvemmalla.

t. Ismo Ämmä

Minä olen ollut ihan siinä uskossa, että tuo korkea oktaaninen soveltuu kyllä ihan sellaisenaan kaikkiin bensakäyttöisiin polttomoottoreihin, ihan ilman mitään lisä investointeja? Mutta tuon kun saat oikeasti markkinoitua, niin bisneksen paikka. :)

0ltzi 10.01.2016 22:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja iroc (Viesti 1276531)
Minä olen ollut ihan siinä uskossa, että tuo korkea oktaaninen soveltuu kyllä ihan sellaisenaan kaikkiin bensakäyttöisiin polttomoottoreihin, ihan ilman mitään lisä investointeja? Mutta tuon kun saat oikeasti markkinoitua, niin bisneksen paikka. :)

Varmaan tarkotettikn sitä e85 ?

Veekone 15.09.2016 13:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 1276536)
Varmaan tarkotettikn sitä e85 ?

Niin, sama asia, korkeaoktaanisesta kamasta kyse (106):
http://www.motiva.fi/liikenne/henkil...eosetanoli_e85


Sivu luotu: 01:36 (GMT +2).