![]() |
kukaan tehnyt porttaalikoteloita toyotaa?
eli onkos kukaan tehnyt porttaali koteloita itse suomen niemellä ?
ois mielenkiintoinen rojekti saisi voiman siirron osiin kestävyyttä lisää jonkin verran .. mihin on yleensä homma tyssänyt ? |
Ei muutaku jyrsin pyörimään
|
Olisko helpointa kopioida volvolainen? Kohtuu hyvä, eikä paina kamalasti.
Mutta olkatapille oikeat laakerit, erityisesti alapäähän. Ja levyjarrut tietysti. |
Ja veto välirattaan kautta tai ketjulla ?
|
rattaat tuntus jotenkin mukavammalta ku ketju tiiä sitten .. jostain ku sais ne väli rattaat ees valmiina niin ei tarviis kaikkia alkaa tekemään ideoita ?
|
Lainaus:
|
Mä luulen että tommonen rojekti tyssää hintaan ja työmäärään. Varmasti kannatavampaa laittaa vaan volvon akselit. Eiks niitä saa osteltua kuitenkin ihan kohtuudella.
|
Ketjuilla varmasti halvempi ja yksinkertaisempi. Taka-akselista helpommalla varmaan kestävän sais, varsinkin ff-perästä. Etuakselin olkalaakerit varmaan käy pieneksi ainakin. Tietty jos linkkuvehkeen tekee kahdesta taka-akselista, niin sekin ratkaistu. :)
|
|
Mate in vinlant
Kun joku koneet ja vapaa-aikaa omaava henkilö suunnittelee,tekee ohjelmat ja pruuttaa koneella ison määrän pokseja tulemaan, niin luulen että tuote olis markkinoitavissa kansainvälisestikkin...
Tietty kiinassa tuotantokulut on halvemmat, mutta Made in Finland vois olla kova juttu, jos hinta pysyy järkevänä. Suomi nousuun porttaaleilla :D |
www.killeraxles.com/bolt_on_portale_e.html
Tuos hyvä malli... Mut koko työläät on valmistaa. Tai eikä sekää niin, mut just olkalaaakerit yms kestävyys... |
Mites joku teollinen alennusvaihde modattuna? Esim. mulla on lumilingossa ja paskakärryssä alennukset,ne tosin vaihtaa suuntaa..
Tietty maksaahan nekin että tiedä sitten.. E: ..ja puimurissakin oli porttaalit edessä |
https://translate.google.fi/translat...sty&edit-text=
Made in Russia. Voisi näillä Ruplan kursseilla olla harkittava vaihtoehto. Kestävyydestä paha mennä sanomaan. Jos joku kielitaitoinen ettis yhteystiedot tuonne voit4x4:ään ja kysys. |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=112652
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=112653 joku vuos sitte naapri puolel kisois kuvasin nää. olikoha patrollin akselit? mihi väkästelty nuo diy portto poksit. näytti toimivan. kevyt TP3 kilpuri nelipyttysellä pensa tekniikalla. villi veikkaus et samat ukot duunaa noita tehas tekosia ;) |
liekkö kääntöpään vois tuke akselista kotelon ala laitaan jollain pallo nivel / laakerointi systeemillä ? niin näyttää noissa valmiissa olevan .. minkä laisia rattaiden leveyksiä volvo / moggi ?
|
Lainaus:
Uudet maksaa noin 900€ 0%alv... Ja noiden modaaminen tähän käyttöö aika työläs, ei oo kiinnitystä, satulan kiinnikkeitä, runko valurautaa... |
Täälläki pyöriny mielessä monesti porttaalit tojotalaisiin. Aina tyssänny siihen, että mitä ne saa maksaa. Kunnolliset jos tekee niin jääkö omakustannehinta alle 2ke jos laskee omalle työlle edes euron tunnissa? Mitähän lie maksanee tuolla killeraxlella, ei mahda alle 3ke saada? Kerran jo päädyin ostamaan valmiit levyjarruilla varustetut volvon porttaalit, mutta rahapulassa joutu nekin myymään eli taas vois alkaa pyöritellä ajatusta tojotan porttaaleista. :)
|
Kysytään vähän toiselta kantilta eli mitä huonoa nuissa valmiissa akseleissa on? Eli jos itte tekee niin mitä kannattaa parantaa?
Ite luen huonoksi puoleksi rumpujarrut ja kohtuu kovan hinnan? Löytyykö varaosia? Kestävyys ilmeisesti ihan ok? |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
http://www.koneareena.fi/uploads/ima...58_800X600.jpg
No tuommoisen belaruksen akselista alkaa värkkäämään. Kai se jotain kestää... :) |
Olisko Lipposen Mikalla ollut joskus Pelastuksen akselit. Ei kestänyt.
|
Lainaus:
->Tuo todella paljon apua etenemiseen liukkaalla/pehmeällä... (-> ja sitten kun jäädään kiinni, niin sitä suojaa kiritään tiukemmalle.... ja sitten poks.) Uudenpi versio on lujempi, siis toteutettu planeettapyörästöllä, jossa veto tuodaan ylimpään planeettapyörään, porttaalivaikutus noin 10 cm. |
Ja tykkääkö nuo rattorin akselit kovemmasta vauhista?
|
Sivu luotu: 20:16 (GMT +2). |