Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   kukaan tehnyt porttaalikoteloita toyotaa? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=140315)

keijo17 07.12.2015 12:30

kukaan tehnyt porttaalikoteloita toyotaa?
 
eli onkos kukaan tehnyt porttaali koteloita itse suomen niemellä ?
ois mielenkiintoinen rojekti saisi voiman siirron osiin kestävyyttä lisää jonkin verran .. mihin on yleensä homma tyssänyt ?

suitsapower 07.12.2015 20:20

Ei muutaku jyrsin pyörimään

Paavo 07.12.2015 22:01

Olisko helpointa kopioida volvolainen? Kohtuu hyvä, eikä paina kamalasti.

Mutta olkatapille oikeat laakerit, erityisesti alapäähän. Ja levyjarrut tietysti.

pee 08.12.2015 07:06

Ja veto välirattaan kautta tai ketjulla ?

keijo17 08.12.2015 07:32

rattaat tuntus jotenkin mukavammalta ku ketju tiiä sitten .. jostain ku sais ne väli rattaat ees valmiina niin ei tarviis kaikkia alkaa tekemään ideoita ?

Repro 08.12.2015 09:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja keijo17 (Viesti 1268887)
rattaat tuntus jotenkin mukavammalta ku ketju tiiä sitten .. jostain ku sais ne väli rattaat ees valmiina niin ei tarviis kaikkia alkaa tekemään ideoita ?

Ainakin paikalliselta laakerikeskukselta saa tilattua vaikka minkälaisia rattaita valmiina.

veijon-esso 08.12.2015 09:36

Mä luulen että tommonen rojekti tyssää hintaan ja työmäärään. Varmasti kannatavampaa laittaa vaan volvon akselit. Eiks niitä saa osteltua kuitenkin ihan kohtuudella.

PH75 08.12.2015 10:10

Ketjuilla varmasti halvempi ja yksinkertaisempi. Taka-akselista helpommalla varmaan kestävän sais, varsinkin ff-perästä. Etuakselin olkalaakerit varmaan käy pieneksi ainakin. Tietty jos linkkuvehkeen tekee kahdesta taka-akselista, niin sekin ratkaistu. :)

kivinen 08.12.2015 10:33

On kai niitäkin tehty:

http://forums.offipalsta.com/showpos...4&postcount=19

http://www.pirate4x4.com/forum/gener...portals-2.html

Arska-tehtaalta 08.12.2015 11:40

Mate in vinlant
 
Kun joku koneet ja vapaa-aikaa omaava henkilö suunnittelee,tekee ohjelmat ja pruuttaa koneella ison määrän pokseja tulemaan, niin luulen että tuote olis markkinoitavissa kansainvälisestikkin...

Tietty kiinassa tuotantokulut on halvemmat, mutta Made in Finland vois olla kova juttu, jos hinta pysyy järkevänä. Suomi nousuun porttaaleilla :D

kippo86 08.12.2015 14:08

www.killeraxles.com/bolt_on_portale_e.html

Tuos hyvä malli...
Mut koko työläät on valmistaa. Tai eikä sekää niin, mut just olkalaaakerit yms kestävyys...

hutikka 08.12.2015 14:19

Mites joku teollinen alennusvaihde modattuna? Esim. mulla on lumilingossa ja paskakärryssä alennukset,ne tosin vaihtaa suuntaa..
Tietty maksaahan nekin että tiedä sitten..

E: ..ja puimurissakin oli porttaalit edessä

Jartzi 08.12.2015 14:53

https://translate.google.fi/translat...sty&edit-text=

Made in Russia. Voisi näillä Ruplan kursseilla olla harkittava vaihtoehto. Kestävyydestä paha mennä sanomaan.

Jos joku kielitaitoinen ettis yhteystiedot tuonne voit4x4:ään ja kysys.

young n dum 08.12.2015 15:09

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=112652

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=112653

joku vuos sitte naapri puolel kisois kuvasin nää. olikoha patrollin akselit? mihi väkästelty nuo diy portto poksit.

näytti toimivan. kevyt TP3 kilpuri nelipyttysellä pensa tekniikalla.

villi veikkaus et samat ukot duunaa noita tehas tekosia ;)

keijo17 08.12.2015 21:56

liekkö kääntöpään vois tuke akselista kotelon ala laitaan jollain pallo nivel / laakerointi systeemillä ? niin näyttää noissa valmiissa olevan .. minkä laisia rattaiden leveyksiä volvo / moggi ?

kippo86 09.12.2015 06:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hutikka (Viesti 1268951)
Mites joku teollinen alennusvaihde modattuna? Esim. mulla on lumilingossa ja paskakärryssä alennukset,ne tosin vaihtaa suuntaa..
Tietty maksaahan nekin että tiedä sitten..

E: ..ja puimurissakin oli porttaalit edessä

Noitahan on myös suuntaa vaihtamattomiaki. Esim leppä-linko käyttää...
Uudet maksaa noin 900€ 0%alv...

Ja noiden modaaminen tähän käyttöö aika työläs, ei oo kiinnitystä, satulan kiinnikkeitä, runko valurautaa...

piipari 10.12.2015 21:18

Täälläki pyöriny mielessä monesti porttaalit tojotalaisiin. Aina tyssänny siihen, että mitä ne saa maksaa. Kunnolliset jos tekee niin jääkö omakustannehinta alle 2ke jos laskee omalle työlle edes euron tunnissa? Mitähän lie maksanee tuolla killeraxlella, ei mahda alle 3ke saada? Kerran jo päädyin ostamaan valmiit levyjarruilla varustetut volvon porttaalit, mutta rahapulassa joutu nekin myymään eli taas vois alkaa pyöritellä ajatusta tojotan porttaaleista. :)

MiKo 11.12.2015 07:03

Kysytään vähän toiselta kantilta eli mitä huonoa nuissa valmiissa akseleissa on? Eli jos itte tekee niin mitä kannattaa parantaa?
Ite luen huonoksi puoleksi rumpujarrut ja kohtuu kovan hinnan? Löytyykö varaosia? Kestävyys ilmeisesti ihan ok?

Kankku 11.12.2015 08:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja young n dum (Viesti 1268967)
joku vuos sitte naapri puolel kisois kuvasin nää. olikoha patrollin akselit? mihi väkästelty nuo diy portto poksit.

näytti toimivan. kevyt TP3 kilpuri nelipyttysellä pensa tekniikalla.

villi veikkaus et samat ukot duunaa noita tehas tekosia ;)

missäs ton laitoksen jarrut on :eek: ?

Gary Grand 11.12.2015 08:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kankku (Viesti 1269748)
missäs ton laitoksen jarrut on :eek: ?

Karpaasijarru? Niinkuin Rockwelleissa..

Jartzi 11.12.2015 15:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kankku (Viesti 1269748)
missäs ton laitoksen jarrut on :eek: ?

Tyypillistä tuotekehitystä. Versio 2 on sitten käytännöllisempi kun voi hidastaakkin.

toyopet 11.12.2015 16:41

http://www.koneareena.fi/uploads/ima...58_800X600.jpg

No tuommoisen belaruksen akselista alkaa värkkäämään. Kai se jotain kestää... :)

88 11.12.2015 16:56

Olisko Lipposen Mikalla ollut joskus Pelastuksen akselit. Ei kestänyt.

BJ-40/76 13.12.2015 21:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 88 (Viesti 1269822)
Olisko Lipposen Mikalla ollut joskus Pelastuksen akselit. Ei kestänyt.

Tuo vahanmallin etuakseli on aika heikko, kestää jotenkuten, koska kardaanilla on ylikuormitussuoja, siis se alkaa luistaa, jos joutuu liian tiukalle.
->Tuo todella paljon apua etenemiseen liukkaalla/pehmeällä...
(-> ja sitten kun jäädään kiinni, niin sitä suojaa kiritään tiukemmalle.... ja sitten poks.)

Uudenpi versio on lujempi, siis toteutettu planeettapyörästöllä, jossa veto tuodaan ylimpään planeettapyörään, porttaalivaikutus noin 10 cm.

smgt 13.12.2015 22:31

Ja tykkääkö nuo rattorin akselit kovemmasta vauhista?


Sivu luotu: 20:16 (GMT +2).