Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   XJ:n pyörän kulmat (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=140293)

kellukka 06.12.2015 18:53

XJ:n pyörän kulmat
 
Mitkäs ne on XJ cherokeessa pyörän kulmat? Tällä hetkellä 3.5cm aurausta:D Ei varmaan oo ohje arvossa:D

Late_ 06.12.2015 20:33

Jamantin etusivun vasemmasta laidasta löytyy mutta yleisesti ottaen kait auraus nollan kieppeille ja tulee välttävä.

PunisherFIN 06.12.2015 21:10

CASTER: min 5.50°... prefer 7.00°... max 8.50°
CAMBER: min -0.75°... prefer -0.25°... max 0.50°
AURAUS: min 0.14°(=0.07")... prefer 0.20°(0.10")... max 0.26° (0.13")
CASTER JA CAMBER SÄÄDETTÄVISSÄ VAIN EPÄKESKOPALLONIVELILLÄ!!



eli auraus 0,18 - 3,3mm suositus 2,5mm aurauksella.

kellukka 06.12.2015 21:50

kiitoksia vastauksista! olihan noissa vähä tolerannssista yli:D

mikaelt 09.12.2015 00:55

Muistelisin, että auraus riippuu XJ:ssä siitä kumpi jakis on. Full-time 4wd versioissa nollassa.

Timo_L 09.12.2015 01:40

Auraus kannattaa pitää nollassa, varsinkin jos on vähänkin korotettu auto isommilla renkailla.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt (Viesti 1269148)
Muistelisin, että auraus riippuu XJ:ssä siitä kumpi jakis on. Full-time 4wd versioissa nollassa.

Miksi jakolaatikko vaikuttaisi auraukseen, kun molemmissa jakiksissa on sekä takaveto että neliveto? Toki 242:ssa on se jatkuva neliveto, mutta en ainakaan itse keksi syytä erilaiselle auraukselle sen takia..?

Karvapöpö 10.12.2015 12:51

Tästä tulikin mieleen, että eilen koitin omasta säätää kulmat kun oli ratti vinossa ja oletettavasti auraus jotain muuta ku 0 :D
Noh otin raidetangonpäistä lukitukset auki ja lähin putkarilla kääntämään sitä tankoa. tanko pyöri kyllä, mutta raidetangopäät pysy paikallaan, eli se kierreosa ei lyhentynyt tai pidentynyt kumpaankaan suuntaan veivatessa. Ratin sain kyllä säädettyä suoraksi siitä ylemmästä simpukalta tulevasta tangosta. En tiedä mikä siinä sitten on. Nyt on ratti suorassa ja 0,30 haritusta molemmissa renkaissa.

JAMANT 10.12.2015 13:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Karvapöpö (Viesti 1269499)
Tästä tulikin mieleen, että eilen koitin omasta säätää kulmat kun oli ratti vinossa ja oletettavasti auraus jotain muuta ku 0 :D
Noh otin raidetangonpäistä lukitukset auki ja lähin putkarilla kääntämään sitä tankoa. tanko pyöri kyllä, mutta raidetangopäät pysy paikallaan, eli se kierreosa ei lyhentynyt tai pidentynyt kumpaankaan suuntaan veivatessa. Ratin sain kyllä säädettyä suoraksi siitä ylemmästä simpukalta tulevasta tangosta. En tiedä mikä siinä sitten on. Nyt on ratti suorassa ja 0,30 haritusta molemmissa renkaissa.

Joku on tehny källin, samankätiset päät molempiin suuntiin ja samankätinen kierre holkissa, ei säädy kuin kartion irroittamalla ja kääntämällä vain yhtä päätä holkkiin nähden, tarkkuus sen yhden kierroksen tarkkuus. Kun noissahan säätö edellyttää että on erikätiset kierteet päissä ja holkissa, toiseen suuntaan lyhenee kokonaispituus, toiseen suuntaan pitenee...

Karvapöpö 10.12.2015 14:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT (Viesti 1269504)
Joku on tehny källin, samankätiset päät molempiin suuntiin ja samankätinen kierre holkissa, ei säädy kuin kartion irroittamalla ja kääntämällä vain yhtä päätä holkkiin nähden, tarkkuus sen yhden kierroksen tarkkuus. Kun noissahan säätö edellyttää että on erikätiset kierteet päissä ja holkissa, toiseen suuntaan lyhenee kokonaispituus, toiseen suuntaan pitenee...

Juurikin näin mä tuumailin kans. Ei se ny oo niin justiinsa kuhan ei irti lähde. Eli vissiinkin jos/kun raidetangonpäät menee niin pitää ostaa kaks saman puolen niveltä? Kunhan ensin selvittää kummankätinen kierre on kyseessä :D


Sivu luotu: 21:01 (GMT +2).