Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Valmet 903 kytkinremonttiapua (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=140155)

farmforest 30.11.2015 19:55

Valmet 903 kytkinremonttiapua
 
Saako tämän nyt vaihdettua katkaisematta kun tässä on Hi-Trackki...?

0ltzi 30.11.2015 20:31

vähän googlettelin niin: kytkimeen ei voi vaihtaa kuin käpälät katkaisematta.

ja joku toinen sanoo että saa siitä lattialuukun kautta mutta nopeampi ja helpompi on katkaista.

savustin 30.11.2015 21:08

Pistä poikki ei se muuten kuntoon tuu.Vaihdoin viime syksynä semmoseen kerrostalon kokoseen setoriin kytkimen,2tuntia auki ja 3kiinni pikkujuttu.

Viipo 02.12.2015 06:21

Ite kyllä harkitsisin kahteen kertaan ennenku lattian kautta rupeisin kytkintä vaihtamaan. Yhteen 903:seen oon kytkinrempan tehny, ja sillon ihmettelin, jotta on ne seppiä, ketkä sen lattian kautta saapi toskattua.
Katkasemalla tosiaan pala kakkua, mut varmaan joku kauvurivarustus on niin hankala purkaa, et semmosen takia sen sit saattas vaihtaa lattiasta.

farmforest 02.12.2015 09:04

Nojoo kuvittelin hommaa kyl helpommaksi. Lattialuukku on tosi ahtaan näköinen. Jostain kattelin että akselissa olis ollu koplinki Hi-trackin kohdalla ja siitä olis saanu akselin poikki mut eipä nyt sit onnistukkaan. Etunostolaitteen tukiraudat kulkee traktorin alla ni teettää hiukan lisätyötä katkaisemiseen.

Nikuzai 02.12.2015 17:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja farmforest (Viesti 1267451)
Nojoo kuvittelin hommaa kyl helpommaksi. Lattialuukku on tosi ahtaan näköinen. Jostain kattelin että akselissa olis ollu koplinki Hi-trackin kohdalla ja siitä olis saanu akselin poikki mut eipä nyt sit onnistukkaan. Etunostolaitteen tukiraudat kulkee traktorin alla ni teettää hiukan lisätyötä katkaisemiseen.

Helpottaa hommaa kun luistatat väärään suuntaan

Etupään saa tuettua niitten rautojen varaan ilman, et tarttee akselia kiilata ja peräpää pysyy asennossa takarenkaitten varassa

Meillä katkaisivat 702 valmetin ja kehuivat, et oli helpompi kuin kuormaajan juoksut/tukiraudat tuli taka-akselille asti
Tosin oli se kytkin jo aikaakin vaihtaa, alkuperäinen 73;nen oli levy ja intin lumikoneena ollut, et kyyl ne valmetit kovia on :p

farmforest 14.12.2015 16:25

Katkaistua tämä nyt sitten tuli. Tässäkään levyssä ei nyt loppujenlopuksi ollut muuta vikaa kuin että kampiakselin stefa vuosi aika mukavasti ja levy oli öljykylvyssä :D. Uusi stefa on paikallaan mutta nyt huomattiin että peräöljyäkin vuotaa kytkimeen päin ulosoton akselin välistä! Akselit siis sisäkkäin. Ja sen stefan vaihtaminen ei taidakkaan olla pikkujuttu. Onko kokemuksia?

farmforest 24.12.2015 13:29

Ja helppohan sekin oli vaihtaa. Oli lähellä PTO:n akselin kytkimen puoleista päätä ja sai kaivettua meisselillä irti. Ei vaan tunnustelemalla tiennyt oliko stefa vai ei mutta peilin kanssa kun kurkki niin sai siitä varmuuden kun oli siellä hiukan syvemmällä. Loppujen lopuksi homma oli aika simppeli ja kuten tuossa edelläkin mainittiin niin kannattaa katkaista vaan suosiolla.

Nikuzai 24.12.2015 23:32

Kumpaan suuntaa siirsit osat toisistaan irti etupää eteen vai takapää taakse?

farmforest 15.01.2016 16:24

Etu- ja takapää tuettiin tunkeilla ja takapää vedettiin taaksepäin vaijeritaljalla. Tuon huoltoluukun kautta jos alkais hommaa tehdä niin varmaan menis kauemmin aikaa kuin että katkaisee.


Sivu luotu: 10:51 (GMT +2).