![]() |
Terrano v6 turbiini sopivuuksista
Mikä vois olla vialla? -93 v6 terranosta kuuluu peruuttaessa ja joskus myös eteenpäin ajaessa kolinaa vaihteiston seudulta. Automaatti siis kysymyksessä. Öljyt vaihdetu, turbiinista oli yksi pultti löysällä, kiristetty, ei vaikutusta. Vaihteisto toimii muuten normaalisti, mutta ääni on sen verran paha ettei uskalla ajaa. Ajatuksia viasta kellään? Voiko turbiinin sisältä irrota osia niin ettei se vaikuta sen toimintaan. Ääni kuuluu siis pakilla koko ajan.
|
Jos turbiini ääntelis niin kuuluis myös eteenpäin mennessä. Oiskos joku planeetan laakerointi pettänyt lootan sisältä.
Saako kuulumaan pakkovaihteilla? Tosin pakillahan planeetoilla käännetään pyörimissuunta ja jos esim aurinkopyörien päittäinen pettänyt niin ei välttämättä vaikuta eteenpäin mennessä. Onko lootan öljypohja käytetty irti? Siellä on magneetti.. |
Ääni kuuluu joskus myös eteenpäin ajaessa. Pakilla eniten, johtuneeko että eikös pakki tarvii eniten painetta. Käytin pohjan pois, ei ollu irto osia siellä. Ääni kiihtyy ja laskee kierosten mukana sillon ku vaihde on päällä. Laatikon ollessa vapaalla ei kuulu mitään.
|
Paineen tarpeen määrästä ei sen tarkempaa kuvaa kuin että paine vain kytkee pakat..
Laatikko irti ja lihoksi pöyvälle, yksinkertanen kapistus, läjä mopon kytkimiä, muutama planeetta ja repullinen leulalaakereita.. Tuohon -98 R50 Pathfinderiin korjaussarja rapijat 200 ovelle kannettuna, sis. kaikki kitkat, metallit ja tiivisteet. Tosin laakerit vähän kivenalla.. yks neulalaakeri ollu elokuun alusta marmorilta tilauksessa eikä oo kuulunu, laatikko kylläkin jo läjässä ja paikollaan ja toimii. |
Niin kai se on tehtävä ellei vastaavasta viasta automaatissa keltään oo kerrottavaa
|
Jotenki se vaihtotapahtumaan on yhteydessä koska eteenpäin mentäessä saattaa alkaa vaihtohetkellä
|
Eli edelleen planeettojen suuntaan, pykälältä toiselle vaihtohetkellä joku planeetta voi ottaa kierroksia toiseen suuntaan. Ei noista nissanin manuaaleista ota niin tarkkaa selkoa että sais järkeen miten ne millonkin pyörii.
https://dl.dropbox.com/s/e4tz0o5vxhn...912_074451.jpg Tuossa uuvemman loota ja palanut 3/4 vaihteen mopon pakka.. |
Onko tietoo noista nissaneitten automaateista onko terrano 2: sen automaatti/turbiini eri? Ei kovin paljo nimittäin tarjolla turbiineita, laatkoita saatikka edes osia.
|
Sama noissa näyttäs olevan peruslaatikko, RE4R01A. Laatikkoa käytössä vaikka missä ja takavetonakin. Tuo kuvassa olevakin RE4R01A. Tuskinmpa turbiinikaan juurikaan eroaa jos kyseessä bensa V6 lähtösin oleva.
Osia ihan turha euroopasta katella. Jenkeiltä löytyy osat. Saksan ebayssä välillä jotain tarjolla. http://www.nicoclub.com/FSM/Hardbody...ction%20AT.pdf |
http://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae/...i/ID-29692430/
Onko tuommonen sama laatikko jos joltain riftingki palstalta löytäs |
Joo, sama RE4R01A. Tosin alkaa varamaan eroja olla vaihtamisissa ja välityksissä.
Noissahan pitäs olla jonkun pultin alla pikkunen alumiinilätkä josta löytyy tarkempi malli esim. "43X64". Täsmää sitten noihin nissanin manuaaleihin ja saa selville välitykset sun muut.. |
Turbiinia on kahenlaisella öljypumpun vedolla, ei mitään tietoa millon tuo muuttuu.
http://www.makcotransmissionparts.co...00001/DA31.png http://ecx.images-amazon.com/images/I/31MZsoakmUL.jpg Tuo alempi esiintyy noissa jenkki manuaaleissa. Ylempi ilmeisesti vanhempi ja tuossa -98 lootassa oli tuommonen. |
Lähinnä se turbiini kiinnostaa noissa 200sx laatikoissa jos se olis sama niin yrittäs löytää semmosen ja vaihtas sen ekana
|
Et vetokehää tarkemmin tiiraillu?
Neki voi murtua. |
Ei oo murtunu
|
S13 200SX stall 3000-3200 rpm
D21 V6 stall 2250-2500 rpm |
http://m.ebay.com/itm/NISSAN-RE4R01A...994?nav=SEARCH
Voiko tuo olla passeli terranoon? Miten tossa on myös 200sx mainittu jos niissä eri stalli? |
Sivu luotu: 20:04 (GMT +2). |