Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Silver Sheep Jeep, budjetti räppi XJeeppi (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=139159)

PunisherFIN 26.10.2015 23:34

Silver Sheep Jeep, budjetti räppi XJeeppi
 
joo, elikäs tallikaverin kans on tässä vuos jo mietitty et ruvettas ajelemaan nuita officrossikisoja sillee puolhuvikseen ja ehket jopa tosissaanki. vaan ei tuntunu oikee soppelia aihioita osumaan kohalle, siis tarpeeks halapoo :D tuli sit kesällä hankittua sielt oulusta se yks musta XJ, josta piti tehä crossari, mut Henkka ei sit oikeen ihastunu tomaatilla ajamiseen, ni pellitin sen ja leimasin talaviautoksi.. Henkka on jotekii jäänynä koukkuun taunuksien keppivaihteisiin ni automaatti ei taivu sen käsissä sillee kivasti (tarpeeks kovaa) ja talavella suoritettu koeajo Barbi jeepillä mutikat alla päätty kääntöpaikalla sellasee 80kmh perse edellä penkkaan sukeltamisee, ajamallaha se sielt nous, mut valitteli kovasti et manuaalilla ois taittunu, tai jotakii.. :D sithä myö koitettii ajjoo sil SBonus Vitaralla, mut suiza kärsi kroonisesta tehonpuutteesta ja oltha se vähä pien kahelle tän kokoselle ukollekii, eli vaihtoehot ois ollu rakentoo hirmune woimakone suizaan ja tuunata alusta (mikä särettiin) uusiks, tahi ettii paremp aihio.. sit tult Savulla myyntii tuo manuaali XJ ja siitähä pit heti sit pienen tuumailun jäläkeen akkiloija kaupat ja nyttehä tuo keksintö lepuutteloo Hells Tuners Garagen suojissa, eli siel missee kaik ylipiättömät ideat lähtöö tulile ja autosta tehää näyttelytasoo nollabudjetila :)

mutjoo, ihe aiheesee, täähä on rakentelutopikki, eikä mein tallin historiaa mis kerrotaa mite ei aina osata piättee asioita :D

tälläne nättimys sielt meile suapu

https://scontent.xx.fbcdn.net/hphoto...ab&oe=56B7A8BB

https://scontent.xx.fbcdn.net/hphoto...4a&oe=56BEDF79

täs tehää custom made takajousitusta XJeeppiin, venyvyys ei ollu se the juttu vaa et ottaa tilmua vastaa ihan **rpänään

https://scontent.xx.fbcdn.net/hphoto...31&oe=56C04865

https://scontent.xx.fbcdn.net/hphoto...47&oe=56B9AF9A

täs tuota etupäätä, eli "budged boost" osat 4x4partsilta, eli spaceri ja UUDET iskarit :) alatukivarsiksi vaihettii rough countryn HD "mutkamallit", toimis vähä paremmi ehkä 3" korotuksella, mut oli hyllys ja selkeest vakioita vahvemmat, pelaa tuossakii :D
https://fbcdn-photos-b-a.akamaihd.ne...e3724c9d9d0955

the stance, osu aika kivast kohallee DIY takajousien kans, jotka korottaa 2" pelkällä jousipakalla :)

https://scontent.xx.fbcdn.net/hphoto...9d&oe=56BA6F74

ja viimene silaus, renkaat tekee maasturin waka wanha Dueler MT, takaa pidon tai sen puutteen, oli rataolosuhteet mitä tahaasa :D

https://scontent.xx.fbcdn.net/hphoto...d3&oe=56B2E559


aikaa koko paskeeseen käytetty 15h :D siis kulissien takana tehtiin paljo muutaki, kiroiltiin, välil itkettii, huudettiin ja kiroiltiin lisää. tutkittii tekniikkaa ja duunattiin ns "pellin alle" kaikkee salasta juttua, mikää pultti ei auennu suosiolla, about kaikki hajos käsiin ja piti rakentaa uudelleen, mut autoo on kevennetty sellai 50-100kg ja sen offroad ominaisuuksia huononnettu ainakin 50% :D :D to/pe viimenen silaus ja lauvantaina katotaa mite tallin ykkosmekatsulta onnistuu kuskin hommat, ko mein uber rattimies Henkka ei pysty viel loppuvuotena ajaa autoo ko mies ite on remontis.. apumekaanikko Toni P hoitaa kartturin ja apparin tehtävät ni nähää mite tiimi toimii, vai toimiiko ollekaa, eniveis Worrys nähään :)

PunisherFIN 01.11.2015 09:09

joo tuli Worryssä "ajettua" kaik neljä kierrosta, Lammas ei oikeen halunna uamulla lähtee tulille ni sit kosanilla ecua lämmittämäl saatiin henkiytymään, joku kylmäjuotos tms lie vittuilee ku tuolleen hukkaa syttyvirran ja pa pumpun "ajoluvan", sähköautot on tälläsiä prkl :( eihä se tuoho käyntihäröön loppunu, tokal kiekal ratkes kytkin, tai kytkimen käyttötanko, ehket maaliman historian paskin systeemi tuos manuaalijeepis ku koko poljin ja käyttövoima on yhen muovilenssin varassa prkl, polin pomppaa hypyissä ja pompsuissa ylöspäin ni sillo lenssi irtoo ja vipstaaki tulee lattialle potslojo ja ei ou enee kytkytintä autossa.. sit yhenäkin pomppas lämmöt tappiin ja loppukaneettina aikamme tapeltiin ni tult keskeytys, ko kannentiivari palo ja lie menny vähä muutakii. kans on pöydällä tosin jo ku Henkka halus purkoo näkyville ja varuilta et jos luumäellä parin vkon perästä viel ajettas yks kapina enne talavitaukoo..

mut männään aikajärjestykses, ennen kisaa tehtii viel vikana iltana Tonin kans tälläsiä kötöstyksiä ku koeajun jälkee tuli pari vikaa ilmi...

norjan kromi oli syöny akselin korvakot ni piti alkaa tekemään uusia..

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...71&oe=56BE6B82

tälläsii saa tehneen 4mm levystä rälläkällä ja akkuporalla, meil on vähä vajaat nuo koneistusvehkeet hallil..

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...93&oe=56AE53F8

sit näppäsin nopeesti "bumpstopin" apparin puolelle, toimii muuten tosi hyvin ku pehmee pohjaanlyönti :) 20x30x1,5 profiilia ja pari mini koon "moottoripuslaa"

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...c5&oe=56AFCB17

pakollinen pre race joustokuva, tällei ehket piäse kyl kaikkien safarien makkaranpaistopaikoille, mut jousitus on "sääjetty" ns kovaan ajoon, apukuski Tonin sanoja lainatakseni "meno tasottu koko ajan mitä kovempaa ajettiin", eli hitaas on aikamoinen möykkyjyrä, mut reippaasti lapikasta ni suorastaan lentää kivestä toiseen ja aikusen oikiasti oli hyvä ajaa siel kontteikos, vaikkei pitkään saanukaa rällätä :)

https://fbcdn-photos-a-a.akamaihd.ne...5f6b4bdd8d7ba1

sit pakollinen vetolenkki ja nuoli et pelastusvoimat voip hinata mahollisesti halvaantuneen uber race kilpurin takas kotitalliin :D

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...d2&oe=56CC523A

sit tää onkii jo kisan jälkeistä, mein ykköskuski Henkka tutkii et mitä me Tonin kans on saatu hajotettuu :D huomatkaa päämekaanikon kyynärsauvat, mies ei viel kestä kunnolla tolpillaan ku autoo vasten nojaten, mut ei vaikuttanu kansipokan alottamisee mitekää :D

https://fbcdn-photos-d-a.akamaihd.ne...e7aa6a52444dda

parikytä minsaa myöhemmin..

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...7e&oe=56BDA2A1

siit tunti eteepäin on tuhot jo selevillä..

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...5a&oe=56B95530

Henkan raportti lainattu tuolt nuamaruamatun puolelta:
Pahvi palanu.. 6 mukissa vedet, 4-5 pyttyjen välistä palanu ja imusarjan tiivistekki palanu.. Pojat ajana lämpöseks :D ilmanko ei käy..


et semmone "kisaviikonloppu" meillä :D

PunisherFIN 08.11.2015 11:39

niijoohei, pitikin jo toissapnä illasta päivitellä et saatiin kansi koneistamosta ja tuusattiin Henkan kanssa tietty kansi paikalleen heti kun aikataulut salli, oli näköjään jo viikossa unohtenu molemmilta mitenkä se sieltä irti läks kun kasaanpäin mäni 2,5h et auto olt käynnissä, eli tästä vois päätellä, että ensikertalaisille Jeepin kansipokan tekeminen on noin puolen päivän homma :D

pitäs vissiin lähtee pesemään jäähytysjärjestelmää ja tekee muutamia kikka5 et vois Luumäellä tulevana vklna ajaa, sikäli et siel on krossin tynkee tms :) nää on vähän nihkeitä lämpöjensä kanssa, kun joteki tuntuu et AIKA PALJON pitää tehä kaikenmoista temppua et pystys lappu lattiassa huudattamaan sen puolikin tuntia krossihommissa, ko muutamassa täyskaasukiihytyksessä hitaassa vauhissa alkaa het kiipimään lämmöt punaselle.. mut kahotaan mitä ehitään ja keksitään, ainaki ny kunnon pesu tuonne järjestelmälle ihan eka niin jospa tääki alkas asettumaan ihmisen lämpöihin :)

oli sellanen tohina et ehä mie mittää kuvia muistana ottoo, yhen videonpätkän kuvasin ko suatiin käyntiin :D

ImacInnes 08.11.2015 12:20

XJn lämmönpoisto.
 
Jäähdytysjärjestelmän puhdistus, uusi jäähdytin ja ISOT lämmönpoistoreijjät konepeltiin kuulemma auttaa jonkin verran.
Kesäkuumalla jo safaroidessa tunuu että aina joku XJ joutuu huilimaan kun lämmöt nousee likaa.

t. Ismo Ämmä

JAMANT 08.11.2015 12:40

Ja toimiva viskokytkin siihen mekaaniseen siipeen ja se sähköflekti pyörimään katkaisijalla siinä vaiheessa kun lämpömittari on vartin kohdalla, jos käynnistää myöhemmin, kun on jo puolessavälissä asteikkoa, ei se enää jäähdy... Tai sitten korvaa myös sen viskokytkimen sähköisellä ja molemmat päälle siinä vartin kohdalla... Sitten on jo jäähdytysjärjestelmässä vikaa, jos ei jäähdytysteho riitä...

PunisherFIN 08.11.2015 20:27

joo mie pesin järjestelmää tänään puoli päivää ja ihan puhdasta vettä tulee läpite joka paikasta, vaikka ajas kuumaksi, mutta kun survasee puolenkymmentä sellasta 100m vetoo täyskaasulla, niin jovain alkaa nousta kohti punarajaa.
mittasin pois lähtiessä, että 3kpl 10" flektejä menee suoraan siihen syylärin kupeeseen vierekkäin, eli visko kuikkaan (kierrosherkkyyttä :D ) ja lämpölaukasulla ja pakkosyötöllä flektit+ reikä konepeltiin+ vesiruutat ala jokamiesluokka syylärin ulkopuolelle, niin josko noilla tasottus..
perkele tässä muuten mitään jos ois oma auto, niin vetäsin viel sokeriksi alusyylärin ja öljynjäähdyttimen moottoriöljyille suoraan, mutta kun tuo tämän hetkinen päämekaanikko kielsi tuhlailemasta nyt ylettömiä, varsinkin kun loppuvuonna ei oikeen taida olla kisojakaan :D
pari muutakin muuttujaa viellä et tää keksintö on ns täysverinen crossari, niin pitää nyt vähän miettiä ja koeajaa, ennen kun hamstraa varaston täyteen romua, mitä ei sit välttis ehi laittelemaan kiinni :)

superhauskahan tuo on ajaa, kevyt auto, herkkä kun mikä vastaamaan kaasuun ja tottelee ohjausta kun ajatus, senkun paiskoo kulmasta toiseen, varsinki takavetosena on asfaltilla ihan hillittömän hauska räpätä, koska WOIMAA ON :D no ei sitä oikeesti mitään drifteri määriä ole, mut teho/painosuhe on kyllä ihan oikeesti kohillaan.. ainoo mitä kaipais, ois "vartin" nopeempi ohjaus ja lyhyemmät vaihdevälit, mut niiden säätö tulee vast sitten ku Henkka on kunnolla ajanu autolla, koska pääkuskin mukaan se säädetään, ei miun ajotyylin :) niinno ja saishan sitä woimaa tietty olla aina enempi, mut kyl tuollä pärjää :)

Rytari 08.11.2015 21:48

mulla ei tehnyt 3 sähöflektiäkään autuaaksi, ne huusi käytännössä kokoajan mutta syylärin kun uusin niin sen jäkeen kolmas on jäänyt työttömäksi... halvemaksi olis tullut jo aikoinaan uusia se kun ostaa toi 3:s flekti kun ne ei ole mitenkään ilmaisia...

PunisherFIN 08.11.2015 22:30

mie just tuossa kahtelin et ebayn ihmeellisestä maailmasta sais kiinalaista "mallikohtasta" 3 rivistä alusyyläriä alle kahden sadan.. siihen ne kolme flektiä ja öljynjäähdytin kaveriksi, niin melkein kaikki on sillo tehty mitä voi. mistähän löytäs ryöstölaipan sille öljynjäähyttimelle? :o ei oiken turakki osaa laittaa näkyy oikeita hakusanoja e-markettiin :(

PunisherFIN 10.11.2015 23:11

ei meijän lämpöonkelmat ottanu sit ratketakseen vaik kuin koitettiin turata sähköflektiä ja ties mitä tuohon, mut ilmeisesti Henkalla meni hermo kun löyty pajan nurkasta yks V8 grandin syyläri ja tällänehä se läks sit syntymään :D kertokoon yks kuva enempi ku tuhat sanaa.. :D :D

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...67&oe=56BB862F

elekeekä kysykö, miksei uus omansa, tai mallikohtanen alusyyläri.. koska, halpa ja oli nurkissa :) kuten 2kpl 12" sähköflektiäkin mitkä tulee tuohon tuulettimiksi :) peltiä, lattaa, kaasua ja hitsilankaa meil on riittävästi, ni hyvä tästä tulee, kai :D

ImacInnes 10.11.2015 23:21

Jäähytystä.
 
Näyttää hyvältä.
Halpaa olis kanssa jotta leikkaatte konepellin auki vahvikkeita myöten ja kevenee laite samalla.

Eristysnauhaa pakoputkien alkuihin auttaa kuulemma kanssa.

t. Ismo Ämmä

PunisherFIN 10.11.2015 23:35

joo lämpöteippihän on vanha konsti alentaa konetilan lämpöjä ja samalla hoitaa se lämpö muualle.. ois pitäny teipata tuo pakosarja sillon kun se oli irti, mutta eipä tullut viellä niin paha seinä vastaan näiden lämpöjen kanssa :D no, esteet on tehty voitettaviksi ja kun on kerran valittu Jeep crossiin, niin sillä ajetaan, katotaan paljonko tätä tarviaa silpoa, että saadaan tehtyä luokkavoittaja :D

PunisherFIN 11.11.2015 19:58

piti vähän loiventaa Henkan Mad Max teemaa ja sit retostelin vakiopuskimen pätkästä ja parin millin pellistä vähän tän suuntasta kiinnityssysteemiä, oma ylärauta sopivasti leikeltynä toimii vallan mainiosti yläkiinnityksenä :D loppu ylläri tarpeet, kun väärän kätistä syyläriä sepostaa paikalleen, ku ois ollu kutoskoneisen syyläri niin vakioletkut ois menny about heittämällä paikalleen..

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...53&oe=56F5628D

kyllähän tuolle aika julma virne jää, teki mitä tahansa, mut täs vähän jatko hahmotelmia :D

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...69&oe=56BE8351

tosiasiassa paskankaan merkitystä miltä tuo näyttää, kuhan pelaa ja on nopee radalla.. evvk ulkonäkö, koska crossaria täs tehään, ei näyttely blingia :D

Arska-tehtaalta 11.11.2015 21:36

Asiallisen näkönen sovitus. Tohon pari pätkää ratakiskoa pystyyn, niin kestää ottaa hiukan kontaktiakin :D

Late_ 11.11.2015 22:02

Mitäs sit tapahtuu kun toi on joko viiden sentin mutakerroksen alla tai kierroksella ohitettavan takanullistaa mäjähtää nyrkin kokonen kivi keskelle syyläriä?

PunisherFIN 11.11.2015 22:27

se naamioidaan luodinkestäväksi, loppu tarvikkeet hallilta ni piti jättee leikki kesken, pittää tuua halapoja vesiletkuja jne venäjältä ni jospa suatas sit tulile tuo huomenna ja jos ehtis hakkee romikselta vähä palakkia jajaja :D henkka alotti madmax tyylin ni kyl mie vähä tuota viel muotoilen :D siino ny "varaus" steeringin panssarille ja lisäpuskurille ja tartteeha nuo syylärin kiinnitysnännit panna piiloon kanssa :)

Viipo 12.11.2015 06:26

Eiks toi nyt olis sitten ollu sama tuupata vaikka katolle tai jonnekkin takasivuikkunaan? Tossahan se tukkeentuu ekan mutalillinkiupotuksen jälkeen?

young n dum 12.11.2015 08:53

X2 paitti jos ees kestää läjässä kurakkoo asti :D

PunisherFIN 13.11.2015 01:18

pojat seurannu hyviten tuota pikkuluokkaa.. vähemmän niit muta lällejä pienipyöräsillä ko niil ajetaan vauhti/endurance krossia, isot rypee sit paskassa. toisekseen ko tää on kimppapeli ni sillo tuol mein rata-autoilijallaki näppinsä pelissä auton rakentamisen suhteen ni se sit haluu välil lyödä päänsä karjalan mäntyyn ihan kunnolla :) mie oisin tehny toisella tapaa, enkä ois lähteny väkisin istuttaa vääränkätistä syyläriä autoon ja jatkanu suotta vesilinjoja 3x pidemmäksi vakiosta. tai sit oisin laittanu suosiolla peräkonttiin, mut se on ny tuossa ja kuha siihen pistää alle panssarin ja tukevan verkon eteen ni samat se kestää ku pajeroidenki syylärit.
kertoo jotain tahdosta saada auto käyntiin ku piti väkisin tehä 180 asteen mutka suorasta vesijohtoputkesta, oiskai niitä saanu valamiinaki vaikka motonetistä, muttakun kiire :D mut koeajettu, huudatin kymmenen minsaa asfaltilla eestaas hallia ympäri ja sitten lappu lattiassa rajotinta vasten paskarinkiä toista minuuttia, eikä lämpee. eikä ole edes flektit viel toiminnassa, yks 12" imee ilmaa ja vaihtuu 2x10" imeviin, koska 12" flekti ei jaksa työntää riittävästi ilmaa läpite, vaan jää pyörteilee syylärin kennoon. alunpitäen oli tarkotus laittaa 12+12 sillai et toinen imee ja toinen työntää mut se työntävä vaan häirittee siinä, eli korvataan kahella pienemmällä.. kahtoo millo tätä taas sit jatketaan, vai heivataanko hallista pellolle, kun Luumäellä ei oo varmaa krossilähtöö ni jaksa vetää traikkua suotta 400km et pääsee testaamaan itekseen alustaa radalle, onkai tuol kynnöspeltoo lähempänäki jos haluaa ajaa alustatestejä..


Sivu luotu: 18:58 (GMT +2).