Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Hodarin etupyöränlaakeri & ABS anturi? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=138742)

Ambula 11.10.2015 09:52

Hodarin etupyöränlaakeri & ABS anturi?
 
Onko pyöränlaakerin vaihdossa jotain erityistä huomioitavaa?

Entä ABS anturi? Mitä kautta lähtee helpoimmin irti / onko mitenkään avattavissa ja korjattavissa? Uutena maksaa marmorilla 1300 e / sarja.. Luonnollisesti laakeri ja anturi ovat eri puolilla autoa, eli joutuu purkaan molemmat puolet..

Hessu888 11.10.2015 16:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ambula (Viesti 1255711)
Onko pyöränlaakerin vaihdossa jotain erityistä huomioitavaa?

Entä ABS anturi? Mitä kautta lähtee helpoimmin irti / onko mitenkään avattavissa ja korjattavissa? Uutena maksaa marmorilla 1300 e / sarja.. Luonnollisesti laakeri ja anturi ovat eri puolilla autoa, eli joutuu purkaan molemmat puolet..

Eihän rikkinäisiä abs-antureita voi korjata. Käytettyjä saa purkuautoista parilla eurolla. Itekki annoin niitä pussillisen pois auton mukana kun ei kelvannut kellekään... koita kuitenkin eka putsata se anturin tuntopää ennen ku etit uutta. Pyöränlaakerin vaihdossa saattaa alkaa absit vilkuttaa, googlel löytyy juttuu...

Ambula 12.10.2015 07:19

Ok, kiitoksia. Eli jos jollain lojuu nurkissa ABS antureita, hodariin käypäisiä, niin ostan pois. :)

Ilmastointihuollon yhteydessä korjaamon sähkäri oli mitannut, että anturi olisi valmis. Täytyy kuitenkin yrittää putsia, jahka sais auton pukeille ensin ja kehitettyä aikaakin vielä :D

Hessu888 12.10.2015 21:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ambula (Viesti 1255929)
Ok, kiitoksia. Eli jos jollain lojuu nurkissa ABS antureita, hodariin käypäisiä, niin ostan pois. :)

Ilmastointihuollon yhteydessä korjaamon sähkäri oli mitannut, että anturi olisi valmis. Täytyy kuitenkin yrittää putsia, jahka sais auton pukeille ensin ja kehitettyä aikaakin vielä :D

Anturi muistaakseni yhel pultil vaan kiinni. Reilusti uittaa crc:tä anturin ja pesän väliin ja nylkyttämällä lähtee sit irtoomaan. Johtosarjakin kannattaa mitata ja liittimet kattoo hapettumista.

Tuolta anturi jos et muualta löydä ja niitä on sit paria erilaista, olikohan takana eri ku edes tjsp: http://80breaker.azurewebsites.net/


Sivu luotu: 16:38 (GMT +2).