![]() |
hox Jeep tietäjät!!! (WJ)
Oon tässä haaveillu WJ jeepistä tällä 4.7 koneella , eli, kertokaas viisaammat mitäs pitäs ehdottomasti tarkistaa ostaessa? mitä eroa näillä eri vaihteistoilla (QT,QT2 jne) on ja mitä kannattaa välttää?
Kiitos jo etukäteen! |
Ei vaikuta vaihteistoon tuo teksti, kertoo lukkotilanteen perissä: Q-T II = avoimet molemmissa perissä, Q-T = etu avoin ja takana kitkalukko ja Q-D = Vari-lokit edessä ja takana!!
|
Lukaiseppa WJ- ketjua läpi, löytyy haulla ;)
|
hmm en löytäny ketjua mut katsotaanpa tarkemmalla silmällä. kiitos vastauksista.
|
|
Oma tarkistuslista oli aika pitkälti seuraavanlainen:
Ennen käynnistystä: - ulkoinen olemus - peltien välit suorat - keskuslukituksen toiminta - ovien ja ikkunoiden saranat - renkaiden kunto, koko ja onko kuluneet tasaisesti - alustan kunto ja vuodot - jarrulevyjen kunto - jarrusatuloiden kunto - iskareiden ja jousien kunto - öljyjen kunto ja haju - jäähdytysnesteen määrä ja väri sekä paisuntasäiliöstä että syylarin korkista - ilmanputsarin suodattimen kunto - akun kengät ja akun päiväys - runkonumero varapyöräkotelosta - varapyörän kunto - talvirenkaat Käynnistyksen jälkeen: - moottorin äänet - kierrosluvun heitot ja lämmöt - ilmastoinnin toiminta molemmilta puolilta lämmintä ja kylmää ja kaikista venttiileistä - sähkölasien toiminta - istuinlämmityksen toiminta - vikakooditestit Koeajolla: - jousituksen kolinat - ohjauksen slack - vaihtamisen tasaus ylös ja alas - äärikäännökset ja kolinat - alennusvaihteiston toiminta - jarrujen toiminta ja ratin liikkeet jarrutuksessa - ratti suorassa Huoltokirja ja viimeisin rekisteritodistus sekä mittaustulokset. |
Lainaus:
|
ite sanosin automyyjänä et mee ostaa uus, en myy siulle :D
|
Jos WJ:stä haluaa päivittäisen käyttöauton pitkään työmatka-ajoon moottoritiellä, niin suosittelen käyntiä psykiatrilla niin monta kertaa että moinen ajatus poistuu mielestä tai sitten ostamaan sellaisen harrastajalta, joka on laittanut isot ja kalliit tyyppiviat kuntoon. Jos haluaa harrastaa, niin sitten vain kimppuun ja puuhastelemaan lompakko levällään. Niin hyvä kuin "kenraalin" lista onkin, niin pitää TIETÄÄ miten mikäkin kohta tarkastetaan, mitä sieltä pitää etsiä ja mitä todennäköisesti löytyy jos on löytyäkseen. Voin puhelimessa opastaa - numero löytyy profiilista - koska tänne kirjoittamisesta tulisi romaani. Jos päätät soittaa, mieti ensin todella tarkkaan mikä on auton käyttötarkoitus ja budjetti. Ne ratkaisee kannattaako hankkia vaiko ei. Lukaise myös kuvatekstit täältä ensin, vaikka kutoskoneisesta onkin kyse. http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=7459
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
|
Lainaus:
|
Joo ei ne ostajat paljoa tekniikkaa katsele. Hyvä jos edes konepellin aukaisevat, saati katso laatikko- ja syylärinesteitä. Minä nyt olen sellainen automyyjän painajainen, että katson jarrunesteet (väri) ja tehostinnesteet (väri & haju) ja otan selvää kaikista mahdollisista tyyppivioista ennen kuin menen katsomaan autoa. Sillon tietää edes jotain, mitä korjauksia tuleman pitää ja lopusta huolehtii järkyttävä tinkiminen, eikä sekään aina riitä estämään taloudellisia (korjaus)yllätyksiä.
Silti ihan tämän diesel-KJ:n kaltaisia ylläreitä en soisi kellekään, en edes harrastajalle saati sellaiselle, jota ei omatoimiset rasvanäppihommat kiinnosta. :mad: http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.ph...f569d7d0249f0b |
Sivu luotu: 20:09 (GMT +2). |