Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Kardaanin nivelet (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=138422)

JuhaVee 27.09.2015 19:53

Kardaanin nivelet
 
1 Liiteet
Katsastusmies ei tykännyt Nissanin etukardaanin taaemman nivelen väljyydestä ja hylkäsi pelin siihen. No en minäkään siitä kolinasta tykkää. Otin irti, mutta se ristikko näyttää siltä, että mahtaako saada irti eli ei ole sokilla vaan näyttää prässätyltä? Vai pitääkö ostaa kokonaan uusi kardaani? Ei muuten, mutta koko paketti maksaa satasia ja nivelet todennäköisesti olisi alle satasen. Auto on D22 pick-up, -04.

Pertsi 27.09.2015 19:55

Näkyyhän tuolla haarukan sisälaidassa sokka että rohkeasti purkamaan vaan.

JuhaVee 27.09.2015 20:07

Kiitos, otetaan silmä käteen ja katsotaan tarkemmin. Jos remppa onnistuu, niin tarjoan kahvit Taulun ABC:llä kun seuraavan kerran käyn Padasjoella mökillä :-)

kellukka 27.09.2015 20:13

Joo, pitäs siellä sokat olla. ja hauks kun pistää how to replace u joints niin löytyy vaikka mihin akseliin ohjeet.

Pertsi 27.09.2015 20:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JuhaVee (Viesti 1252918)
Kiitos, otetaan silmä käteen ja katsotaan tarkemmin. Jos remppa onnistuu, niin tarjoan kahvit Taulun ABC:llä kun seuraavan kerran käyn Padasjoella mökillä :-)

ABCllä on pahaa kahvia mutta jos kurvaat SEOlle niin voin tarjota munkit kahvin päälle:D

JuhaVee 27.09.2015 20:59

Sovittu!

Timo_L 28.09.2015 09:21

Onhan tuolla selvästi sokat ristikon sisäpuolella. Sokat ensin pois, sitten sopivankokoisella hylsyllä ja prässillä (tai 5kg moskalla) kupit pois ja ristikko veks.

Tuo näyttää vähän siltä, että voi ristikot olla korroosion takia jumissa, jolloin prässi on parempi vaihtoehto. Itsellä joskus näytti vetarin ristikkoa vaihtaessa prässi yli 20 tonnin lukemaa ennenkuin pamahti irti.. :eek:

Harriko 28.09.2015 16:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1253000)
Onhan tuolla selvästi sokat ristikon sisäpuolella. Sokat ensin pois, sitten sopivankokoisella hylsyllä ja prässillä (tai 5kg moskalla) kupit pois ja ristikko veks.

Tuo näyttää vähän siltä, että voi ristikot olla korroosion takia jumissa, jolloin prässi on parempi vaihtoehto. Itsellä joskus näytti vetarin ristikkoa vaihtaessa prässi yli 20 tonnin lukemaa ennenkuin pamahti irti.. :eek:

Itse käyttänut ruuvipenkkiä ja hylsyjä kun ei ole prässiä käytettävissä.:)

Timo_L 28.09.2015 16:28

Ruuvipenkki toimii hyvin, jos ei ole ristikot jumissa. Jos on jumissa, niin edes se 5kg moska ei välttämättä riitä.

JuhaVee 28.09.2015 16:58

Jep, sokathan siellä on. En vaan osannut katsoa. Viimeksi, vuosia sitten, kun ristikkoa vaihdoin, oli sokat "ulkopuolella". Siitä hetken hämmennys ja tarve kysyä.

PunisherFIN 28.09.2015 19:35

niin ne nissanis kuuluskin olla :) eikä nissanin ristikoihin tartte prässiä, oikeen kokoset hylsyt ja napakasti vaan nykäsee pikku moskalla ni irtovaa. niisson jo tehtaalta sopiva asennusvälys et liukuuvat myös uudet paikalleen ku vanahaan immeiseen :D toki jos yhtään epäilyttää ni certsiä ja polttelee ootelles tupakin ja sit antaa paukkua :P


Sivu luotu: 09:36 (GMT +2).