![]() |
Pajero 3.2 DiD voimansiirto problem
Hienosti menee.
Aamulla töihin tullessa loppu veto kertalaakista. Motti käy, veto ei välity. Hiljaista surinaa kuuluu kun vaihde ja veto on päällä. Autoon on vaihdettu kiintee vauhtipyörä ja uusi kytkin pari vuotta sitten, eli sen voinee yliviivata listalta. Muistanko väärin, että tällä voorumilla oli joskus kuva 3 gen pajeron päävaihteiston ja jakiksen välisestä akselista, joka oli menny poikki? Pittää ruveta motivoimaan itteä lootapaketin irrotukseen... |
Samainen akseli napsahti 1korisesta pajesta joten hyvinkin on mahdollinen vika.Patrollista posahti alle vuoden vanha kytkin tasasella valtatiellä eli saattaa olla sekin pirulainen.
|
Lainaus:
|
On jousitettu
|
Edit: Motivaatio näköjään ilmiintyi alle kahdessa kuukaudessa :rolleyes:
|
Ookkei
Olis pitäny ostaa tojota :eek: vittu oikeesti. Vaihteiston ja jakiksen väliset poorit paskana. Ajettu 250k. Nyt tartteis hyvän linkin jaappaniaan tai johonkin edukkaaseen vaihteisto-osia myyvään kauppaan, tai laatikkopajaan, tai auttavaan puhelimeen :D Kiire ei ole, romu-ukko jaksaa ootella :cool: Edit:höymit |
Lainaus:
|
Toihan on se perinteinen paikka, jos ei muualta löydä:
http://www.tamgears.com/ Valikosta ei suoraan löytynyt noin tuoretta Mitsua, mutta kannattaa soittaa. Valikossa on myös lista vaihteistokorjaamoista. Ei varmaan halvin paikka, mutta saa ainakin hintatietoa. |
Osasyynä voi tietty olla kiinteä vauhtipyörä jonka ruuvasin kiinni melko tarkkaan kaksi vuotta sitten...
Mutta silti :rolleyes: |
1 Liiteet
Lainaus:
https://www.amayama.com/en/part/mitsubishi/mr515109 http://www.auto-parts.spb.ru/cat/mi/...sfNSj3VC8K/jc= |
Paskaa
Tossa lootat erillään
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=185351 Lootan pääakseli http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=185349 Jakiksen puoli http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=185350 Tähän perään kuutio kirosanoja :mad: |
Syy spoorien kulumiseen on voitelun puute. Vaihteiston ja jakiksen välissä ei ole yhtään hammaspyörää, eikä muutakaan lirputinta joka ohjaisi roiskevoitelua em. Kohteeseen.
Sivuakselille asennettu vispilä auttaisi ongelmaan, mutta ei kannata, koska takuuaika. |
ei näimmä pelkästään englantilaisten ongelma:D
|
Pelkät akselit deltasta 1040 €
|
Lainaus:
|
Onneksi luin äsken aussifoorumilta, että Pajeron valmistus lopetetaan :D
Osia löytyy aika nihkeesti... |
Koska ei ole huvittanu, niin ei oo paljoo lootalle tapahtunu. Auto on lojunu tallissa vuoden = ruostevaurioiden korjaus, jarruputket uusiksi, polttoainelinjat uusiksi, äänieristys takakontin alueelle, jne. :rolleyes: VMP kaikki em. aika on ollut harrastuksesta pois :mad:
Sitte tapahtu seuraava ihme, motivaatio ;) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=198778 Uudesta jakiksen sisäänmenoakselista puuttuu kuvan lukkorengas ja apuratas, koska evoluutio tai kustannussäästö.… http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=198777 Jakis nipussa, en vaihtanu ku akselitumpin ja laakerin http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=198779 Päävaihteiston sisäpuoli oli kuorruttunut kauttaaltaan skeidalla, koska hajonnut poori on päävaihteiston öljytilassa http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=198776 Liikkuvissa osissa köhnää ei ollut, mutta laakerit vaihtoon varmuuden vuoksi http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=198780 Seuraavaksi kuoret pesuun ja akselicombo purkuun… Jeee, tai ei välttämättä. |
Lainaus:
Sopisikohan molybdeenisulfidirasva? http://www.laakerinetti.com/molybdee...na-p-8472.html |
Sivu luotu: 04:29 (GMT +2). |