Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Putkikeula ja sisälokasuojat. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=138015)

M4x4 13.09.2015 22:03

Putkikeula ja sisälokasuojat.
 
Elikkäs värkkäsin Gen 1 pajeroon tuommosen purkikeulan:
http://i9.aijaa.com/t/00320/13965493.t.jpg
Ja meinasimpa sen vielä saada leimattuakin noin. Kaipaisin vähän ideoita / ehdotuksia.

Tässä vaiheessa ei sitten takerruta siihen, että miksi piti tehdä tämmönen jooko ? :D

Mutta jokatapauksessa tuohon pitäisi nyt sitten sisälokarit väännellä, kun katsuri kehui että semmoset olis hyvä olla leimalla. Lokasuojista täytyy tulla suht helposti irroitettavat. ulkopelleiksi tulee todennäköisesti vakiot.

En vaan oikein osaa päättää järkevää toteutustapaa.
Vaihtoehtona on tietysti tehdä pellista " suorat ", tai vähemmän suorat, tai jostain muusta materiaalista kuten ? Kumiattokin voisi olla vahtoehto ?

Onks joku tehnyt putkikeulaiseen autoon sisäloksuja ?
Onko jollain tiedossa jotain hyviä projektikuvia mistä vois apinoida?
Miten ite tekisit, jos tekisit ?


- Mikael

fintroll 14.09.2015 22:09

En ite tehnyt, ja vaikea sanoa kuvasta, mutta jos se oli minä mä tein nain:

http://s30.postimg.org/s9404usox/13965493_t.jpg

Siis yksi putki enneman alarjalla, ja sitten sopivasti vääntynyt pelti. Piti olla helppo laitta putket kiinikeet, sitten se olisi myös helppo iroittaa. (Rengas pois, sitten pari pultit ja "nostaa" pois alaspain.

Pauli 14.09.2015 22:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja M4x4 (Viesti 1249797)
Mutta jokatapauksessa tuohon pitäisi nyt sitten sisälokarit väännellä, kun katsuri kehui että semmoset olis hyvä olla leimalla.

Rungollinen auto, miks pitää olla sisälokarit???
Tiedän kymmeniä autoja joissa ei ole, mullakin yks semmonen, eikä ole edes rungollinen auto.

Viipo 14.09.2015 23:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pauli (Viesti 1250036)
Rungollinen auto, miks pitää olla sisälokarit???
Tiedän kymmeniä autoja joissa ei ole, mullakin yks semmonen, eikä ole edes rungollinen auto.

Se taitaa vaan kuulua pakollisiin katsastusvarusteisiin. Mm. Kaverin suzukiin piti leimalle liimata perävaunun muovilokarit sisälokareiksi. Eikä kyllä kelvannut jakolaatikon kepin reikäkään ilman suojakumia, kun sieltä näky pyörivä kardaani. Kyseessä oli avo SJ.

Uazmies 15.09.2015 18:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 1250038)
Se taitaa vaan kuulua pakollisiin katsastusvarusteisiin. Mm. Kaverin suzukiin piti leimalle liimata perävaunun muovilokarit sisälokareiksi. Eikä kyllä kelvannut jakolaatikon kepin reikäkään ilman suojakumia, kun sieltä näky pyörivä kardaani. Kyseessä oli avo SJ.

Olisit käskenyt moottoritievauhdissa kokeilemaan yltäiskö herran insinöörin kravatti kardaaniin :D

Mela-Antero 15.09.2015 19:59

Mites sit jos lasikuidusta ? Vaikka uretaanilevystä liimaa ja veistelee mieleiset, siihen alumiiniteippi päälle ja valaa kuidut päälle ja repii urtsit alta pois, vähä hierasee karkeempaa kuidun pintaa ja paksun maalin sipasee niin saa ihan perus siistejä "piiloon" jääviä kappaleita

M4x4 15.09.2015 20:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mela-Antero (Viesti 1250207)
Mites sit jos lasikuidusta ? Vaikka uretaanilevystä liimaa ja veistelee mieleiset, siihen alumiiniteippi päälle ja valaa kuidut päälle ja repii urtsit alta pois, vähä hierasee karkeempaa kuidun pintaa ja paksun maalin sipasee niin saa ihan perus siistejä "piiloon" jääviä kappaleita

Ei laisinkaan pöllömpi idea tämä. Ei oo koskaan tullu kuidun kanssa pelleiltyä, niin tässä ois kyllä hyvä paikka harjoitella, mutta mitenkäs se kuitu sitten kestää suolaa, vettä, kiviä ja paskaa ?

Yölento 15.09.2015 20:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja M4x4 (Viesti 1250213)
Ei laisinkaan pöllömpi idea tämä. Ei oo koskaan tullu kuidun kanssa pelleiltyä, niin tässä ois kyllä hyvä paikka harjoitella, mutta mitenkäs se kuitu sitten kestää suolaa, vettä, kiviä ja paskaa ?

Hyvin.

hutikka 15.09.2015 21:11

Jos pelkästään leimalle sisäloksut nii ite tekisin lähes minkätahansa auton sisäloksuista leikkaamalla/taivuttelemalla jotain sinnepäin ja poraruuveilla sekä nippusiteillä kiinne yheks päiväks vuodessa. :D:cool:

vellihousu 15.09.2015 23:08

200 litran muovitynnyristä

hitoy 16.09.2015 04:46

Miten olisi ihan muovi levy? Lämmittämällä saa vähän muotoja. Kestää ja joustaa. Helppo käsitellä.Ei maksa paljoa. projektissa Mudslut löytyy kuvia..

mechanic-71 16.09.2015 07:19

1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton korin leveyden suurentaminen enintään 100 mm.

2. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä muutos, jossa auton lokasuojat ja etu- tai takakansi korvataan yhtenä kappaleena avautuvalla kokonaisuudella seuraavin edellytyksin:

a) autossa on alun perin pääosan kuormituksista kantava runko, apurunko tai runkokotelot;

b) mikäli lokasuojat, mukaan lukien mahdollisesti poistettavat sisälokasuojat, ovat toimineet kantavina rakenteina tai jäykisteinä, auto vahvistetaan muulla tavalla vastaamaan lujuudeltaan alkuperäistä; tarvittaessa muutetun rakenteen lujuudesta on esitettävä selvitys; ja Tommosta löyty finlexistä ja joku vanhempi pykälä sano ihan samaa "mikäli eivät vaikuta korin jäykkyyteen voidaan jättää asentamatta" tais olla pykälä 78 (ei ollu sisäloksuja yhes harrastevaunussa)

Mela-Antero 16.09.2015 18:22

Sit jos kuidun "karkeen" puolen jättää pyöräkotelon puolelle, ja sinne ruiskututtaa vaikka JL-rallypartsilla ruiskukumin. Ko. mälli kestää nelikko ralliauton pohjasuojissa kivisuihkuakin yllättävän hyvin :) Karkeelle puolelle lähinnä helpon ja lujan tarttumisen puolesta...

VOLIATTI 16.09.2015 20:06

Kumimatto on helppo muokata ja kiinnittää ja saa pois helposti.

Repro 23.09.2015 21:37

Etra/Etola ja 2 mm mustaa PU muovia (muistaakseni?), helppo työstää, leikattavissa peltisaksilla, kääntyy melkein mihin asentoon tahansa ja lämmittämällä loput, kaiken lisäksi halpaa.
Tuolta löytyy muutama kuva http://forums.offipalsta.com/showthr...=62974&page=24
Etusisälokasuojista ei näköjään löytynyt kuvaa. :(

Pajares 24.09.2015 14:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 1252137)
Etra/Etola ja 2 mm mustaa PU muovia (muistaakseni?), helppo työstää, leikattavissa peltisaksilla, kääntyy melkein mihin asentoon tahansa ja lämmittämällä loput, kaiken lisäksi halpaa.
Tuolta löytyy muutama kuva http://forums.offipalsta.com/showthr...=62974&page=24
Etusisälokasuojista ei näköjään löytynyt kuvaa. :(

Polyeteeniä Eli PE-muovia.

Taittuu tosiaan hyvin ja on edukasta.

Ihan fiskarssin saksilla meni lämpimällä säällä nätisti (2mm)

Ruusulehto 29.09.2015 06:32

Osu kohalle niin mitäpä veikkaatte kelpaako tuo oma kötöstys katsurille mitenkään päin?? MATTI vois ehkä vahän valaista. Jotain lisäyksiä teen varmasti tuohon etupäähän, että siihen muotoutuisi edes jallakin tapaa lokasuajaksi kutsuttava muoto.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=182363


Sivu luotu: 10:23 (GMT +2).