![]() |
Toyota varaosamyynti kuopio, paska kioski
hoh ai prkele, miten paska kioski, 3 kertaa juoksuttivat turhaan mua sinne kun eivät osannu tilata ohjausakselin päätä, joka kerta tuli joku helvetin raidetangonpää vaikka katsottiin myyjän kanssa pihalla autosta ja piirrettiin paperille. tilasin samalla ristinivelen ohjausaksilaan, meinasin vaihtaa sen äsken, mut ei prkele! ei ollu oikee osa sekään! :D :D
auto on hj61. kyllä nyt pitää viimein uskoo että nykyajan varaosamyyjät ei osaa tilata kuin muovipuskureita uusiin autoihin, ootteko samaa mieltä? luulen että varaosamyyjän koulutus kestää max. 1 päivän ja siinä koulutetaan kuinka uuteen corollaan tilataan muovipuskuri ja ilmansuodatin, mut tärkein asia silti on se että käyttää hajuvettä ja kravatti on suorassa ja kädet puhtaat. huomenna lähen 4.kerran toyotalle sen käymättömän ristinivelen kanssa ja vaadin kioskin johtajan paikalle. pakko saada jotain hyvikettä aikaa ja löpöjä on menny jo yli osien edestä. |
Kato leka itse se oikea numero tuolta niin on helpompi asioida... http://www.japan-parts.eu/toyota/eu/...rtrain-chassis
Tarkista kuitenkin et perustiedot vastaa sun kärryä. Itse aina katon tuolta numeron osalle ja sen kanssa toyotan tiskille ja homma toimii hyvin. Myyjä uskaltaa vielä tunnustaa et on maasturit vieraampia hänelle niin on kovin tyytyväinen kun asiakas tietää mitä tahtoo. |
Pakko kommentoida!
Kyllä sen varaosakauppiaan siellä marmoritiskin takana pitää osata hommansa, siitähän sille palkka maksetaan!!! |
Lainaus:
Vaan eipä tuo ole ongelmaksi muodostunut kun myyjä rehellisesti tunnustaa ettei olla ihan parhaiten hallussa olevalla alueella. Enemmän ärsyttää ne jotka luulevat tietävänsä kaikesta kaiken tietämättä kuitenkaan yhtään mitään. Hyvin on homma kuitenkin toiminut eikä yhtään väärää osaa ole koskaan tullut. |
Aika kädetöntä touhua kun sieltä kioskista löytyy varaosa ohjelma missä on kyllä kaikki saakelin nippelit kuvien kera...
|
Lainaus:
Harva niistä varaosamyyjistä ite korjaa autoja, joten ei ne voi tuntea auton rakennetta eikä osia silleen kuin asentajat tai harrastajat. Oisithan sä voinu kääntää sitä monitoria ja kattoa, ettei tule aivan vääriä osia... Väärä ristinivel haiskahtaa kyllä siltä, että sun autoon on vaihdettu joko rattiputki tai runkonro jos ko. osa ei täsmää. Ite katon himassa varaosanrot tuolta Röllin linkistä, toyodiy:stä sitten suuntaa antavan hinnan että onko edes järkee/varaa ostaa ja lähetän sitte sähköpostilla viestin missä kysyn suomihinnan alejen kanssa. Aamukahveensa jälkeen laittavat hinnat ja vahvistan ostanko vai en. Kun osat tulee, laittavat tekstarin, sähköpostin tai soittavat. Joskus räjäytyskuvat pikkuosien osalta on helvetin epäselviä ja tilattu osa on ollu väärä, mutta ne on sit voinu palauttaa ja on ollu oma vika, joten ei voi syyttää ku itteensä. Kahden toyoliikkeen kanssa asioinut tolleen ja kummankin kanssa toiminut hyvin. Ei huvita ajella yhtään ylimäärästä kaupungin laidalta toiselle eikä tuhlata tuntia laatuajasta siihen, että toinen ettii sellasta osaa tunnin minkä ite löytää sekunneissa... |
Lainaus:
eriasia jos menen vaikkapa motonettiin |
Lainaus:
|
Mahtavaa! Kiitoksia tuosta linkistä!
Lähinnä tässä päissäni pähkäilin, notta miten esitän marmorilla huomenna asiani myyjälle, kun ei oo antaa yhtään lukkoakselisen hojon runkonumeroa myyjälle, ja tarttteisin lukkoholkin siirtohaarukan kiinnityspultin. Löytykin varaosanumero: 41463B Mitähän moinen sitten kustantaa ja saako ollenkaan lienee mysteeri... |
Lainaus:
ja heh heh kyllä ammattivaraosa myyjän pitää myös tehdä kotiläksyjä sen verran ettei tee itsestään pelleä ja tietää mitä myy. |
Lainaus:
ihan paska kioski. huomenna oon heti klo 8.00 siellä paikalla. huomenna on 5. kerta kun menen sinne 4 viikon aikana väärien osien takia. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
No kyl siel pajan puolellakin ammattitaidottomuus tulee silmille puun takaa.luulis et tiettyyn merkkiin vihkiytyneillä merkkikorjaamoilla ei hirveesti ole epäselvyyttä vikojen diagnosoinneissa ja sitä kautta auton kuntoon saattelemisessa.oulun alueella voin puhtaalla omallatunnolla heittää varjon ainakin Jarin auto(toyota)Vetteri power trucks ja weho hyöty ajoneuvot.Harvat on ne kerrat että ajokit on tullu yhdellä käynnillä kerralla kuntoon,etenkin jos jossain sähköhärpäkkeessä on vikaa ja niissähän nyky ajoikeissa sitä itteensä kyl on..
|
Noh juu. Henkilöauto-Tojotan kanssa varsin kehnoja kokemuksia eräästä Tojotahuollosta. Ihan jo ensiksi se asenne; kun nainen menee valittamaan että autossa on vikaa, niin tiskin takana kaksi jätkää naureskelee ja vinkkailee silmää ja kolmas yrittää esittää kiinnostunutta ja sitten tarjoaa ratkaisuksi jotain "painoitko varmasti oikeaa poljinta"-tyyppistä settiä. Teki mieli marssia saman tien ulos koko liikkeestä, mutta se olisi tarkoittanut auton huollattamista toisessa kaupungissa, joten ei houkutteleva ratkaisu sekään.
Sitten alkaa auton huolto ilmeisesti lottoperiaatteella, eli arvotaan oikea vika. Kaksi ekaa huoltoa menee pieleen, eli vika jatkuu huollosta huolimatta. Tiskillä aina sama vitun naureskelu ja yksi jopa rohkeni kysymään maksanko luontovisalla vai tavallisella. Auto oirehtii koko ajan pahemmin ja sitten alkaa jo huollon jätkilläkin raksuttaa, missä voisi vika olla. Taas huolletaan ja bonuksena auto kolhittu parkkipaikalla, josta tulee pari ylimääräistä korjauskäyntiä, heidän piikkiin tosin mutta kuitenkin. Autoon huollon yhteydessä laitettu anturi oli susi jo syntyessään, tätä ihmeteltiin sitten vielä parin käynnin verran. Kyllä tuli illat pitkät kirjoiteltua Tojotalle negatiivista asiakaspalautetta. :D Onneksi nyt mulla on niin vanhat Tojotat, että merkkihuollatuksen painajaiset on taaksejäänyttä elämää. Nyt teetän huoltoja korkeintaan jossain Arskan, Penan tai Oskun Korjaamolla kaupungin laidalla (yhtään Arskaa, Penaa tai Oskua ei vahingoitettu tekstiä laadittaessa). Mutta joo, taitaa mennä Tojotalla hyvin kun on varaa käyttäytä naisasiakkaita kohtaan miten sattuu. :rolleyes: |
Lainaus:
On kyl asiakaspalveluluokalta parit ehdot suorittamatta näillä kavereilla..tosi törkeetä käytöstä,joku toinen olis marssittanu korvasta päällikkömiehen luo selvittään mikä tää luontovisalla maksamis mahdollisuus oikeen on,ku sitä niin auliisti tarjottiin..olis siinä saattanu väri korvien etupuolelt ja toimenkuva firmassa vaihtuu...no huh huh,aika rohkeeta.. Pisteet tekstuuria laatiessasi arskojen,penojen ja oskujen huomioon otosta :cool: |
Lainaus:
Olis pitänyt sitten kaivella esiin joku aluetason päällikö, tai miten noilla nyt se hierarkia siellä meneekään. En jaksanu alkaa. |
Tuo naisjuttu muuten menee toisinkinpäin, paikallisella huoltamolla 3 naismyyjää ja usein asiakas kysyy onko huoltomiehiä paikalla kun tarviis osia. Sitten tullaan nolona hallista takasin kun pojat kertoo että "mee siitä tiskiltä kysymään niin tytöt ettii sulle osan". :D
|
Lainaus:
Relluosa ainakin käskee kysyä tytöiltä kun huollon äijät sanoo, et he vaan asentaa mitä tytöt käteen antaa Edit ilmeisesti ei enää :( Lainaus:
mut tiiä sit pitäneekö paikkaansa :confused: |
Vinkki nro.1: Aja se tojota johonkin lepikkoon ja osta joku oikee auto :D:D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Jos se kuva on jostain syystä kääntynyt peilikuvaksi niin eikö siinä ole sitten numerotkin peilikuvana?
|
Lainaus:
mut nyt homma skulaa 5.kerta toden sanoi, ei tässä muuta kun aika loppuu kesken oon kohta kusessa katsastuksen kanssa. sain lämmikettä ja muovikassillisen erilaisia osia, jonkun niistä on pakko käydä, ei maksanu mitään ja sano että heitä käymättömät vaikka olan yli jonnekin. onhan mulla tässä jo aikaa ja rahaa menny yli noiden osien hinnan, tärkeintä että saan autoon leiman. myyjien pitäisi vaan osata tulkita kuvia paremmin ja tehdä kotiläksyjä vanhemmista autoista. |
Sivu luotu: 09:05 (GMT +2). |