Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   RJ:n mystinen kytkin (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137143)

A.I 10.08.2015 16:06

RJ:n mystinen kytkin
 
neuvoja kaivataan!

RJ:n kytkin ottaa kiinni jo suht alhaalta mutta kun lappulattiassa kiihdyttää ja pistää jalan kytkinpolkimen päälle niin jo lähtee luistamaan. missä vika?
autossa uusi levy + asetelma + laakeri ja vika ei poistunut, kytkin myös juuri ilmattu ja nesteet vaihdettu.
sylinterin liikevara testattu ja menee monta milliä sisäänpäin vielä joten sylinteri ei pohjaa.
kytkinpolkimen liikevara on tarkastettu ja on ok.

mitä seuraavaksi?

pee 10.08.2015 17:05

Levy varmasti oikein päin ??

A.I 10.08.2015 17:50

on. ja teki myös saman vanhalla kytkinpaketilla joka vaihdettiin kun luulin kuluneen niin paljon, levyssä oli kuitenkin ihan kohtalaisesti vielä pintaa.

Pajares 10.08.2015 17:55

Jos on välitys käynyt pitkäksi,Luistaako myös pienellä puolella?

TAmgearssilla oli joku +40% pitävämpi exedy racing paketti.Mutta se tais vaatia vauhtipyörään uuden jaon asetelmalle jos meinas laittaa bensamalliin.

A.I 10.08.2015 19:45

maantiellä ajaessa tuon huomaa, ei metässä.
eli esim kaupungilla kiihdytät kolmosella n. 2500rpm. laitat jalan kytkimelle ja painat millin niin johan luistaa.
ei pitäisi olla noin herkkä.
alhaalta ottaa jo hienosti mutta liikevara on todella suuri siitä kun kytkin alkaa ottamaan ja siitä kun se pitää.

hj 10.08.2015 19:52

vauhtipyörä lasittunut? mutta miksi sitä jalkaa tarvitsee kytkimelle laittaa jos muuten ei luista?

Sirernog 10.08.2015 20:53

Näissähän on kai nestekytkin eli säätö ei voi sen puolesta olla pielessä? Onko polkimella jotain säätöä esim. Epäkeskopulttia tai sitten alasylinterillä shimmilevyjä? Kuulostaa vaan kovasti että kytkin jää kantamaan liikaa ja sen takia ei vaadi kun pienen hipaisun polkimeen?

Emännän kauppakassiin vaan runttasin uuden kytkimen juuri menneenä viikoloppuna koska painelaakerin liukuholkki oli räjähtänyt ja uusilla osilla vaijerin säätö oli liian tiukalla...Tästä johtui juuri samallaiset oireet, nämä korjaantui vaijerin uudelleen säädöllä.:)

Ippe69 10.08.2015 21:57

Pari mahdollista vikaa tulee mieleen. Kuulostaa siltä, kuin kytkin jäisi kantamaan.
Yksi mahdollinen syy siihen on pääsylinterin tai ehkä työsylinterinkin likaisuus. Neste voi poljinta polkiessa liikkua, mutta ei pääse kunnolla takaisinpäin, jolloin kytkin jää kantamaan.
Toinen mahdollinen vika, että polkimen säätö suhteessa pääsylinteriin väärin. En ole ihan varma voiko se aiheuttaa ks. vikaa enkä tiedä millainen pääsylinteri RJ:ssä on. Yleensä kuitenkin pääsylinterin männän pitää päästä riittävän taakse polkimen ollessa ylhäällä toimiakseen oikein. Eli sinne ei saisi jäädä painetta.

A.I 11.08.2015 18:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 (Viesti 1242646)
Pari mahdollista vikaa tulee mieleen. Kuulostaa siltä, kuin kytkin jäisi kantamaan.
Yksi mahdollinen syy siihen on pääsylinterin tai ehkä työsylinterinkin likaisuus. Neste voi poljinta polkiessa liikkua, mutta ei pääse kunnolla takaisinpäin, jolloin kytkin jää kantamaan.
Toinen mahdollinen vika, että polkimen säätö suhteessa pääsylinteriin väärin. En ole ihan varma voiko se aiheuttaa ks. vikaa enkä tiedä millainen pääsylinteri RJ:ssä on. Yleensä kuitenkin pääsylinterin männän pitää päästä riittävän taakse polkimen ollessa ylhäällä toimiakseen oikein. Eli sinne ei saisi jäädä painetta.

vapaaliike on säädettävissä ja oikein. poljin pääsee riittävän taakse. neste on vaihdettu ja huomenna tulee uusi työsylinteri.
raportoin miten homma etenee. =)

RIPAX 11.08.2015 21:48

Olikos ÄlJiissä semmonen dampperi siel letkun välissä? Muistelisin et joissain olis ollu,jos on ni sellanenhan vois rikkoutuessaan aiheuttaa takaiskuventtiili ilmiötä.


Sivu luotu: 05:58 (GMT +2).