![]() |
Jeepin käynti ongelma? -Toimii taas-
Olis pikku ongelma yj:kanssa.Eli kävi sellanen amatoori moka kun vaihdoin
Pyöriän ja virranjakajan kannen eli sotkin jossain vaiheessa piuhojen järjestyksen ja kun starttasin niin yskäs aika kovin. No tajusin heti mistä kyse ja laitoin piuhat oikeeseen järjestykseen. Mutta nyt ei lähekkään enään käymään.Virrat päälle bensapumppu surahtaa niinku kuuluukin ja starttaus mut örähtää kerran ja sammuu. Onko se imusarjaan yskäsy rikkonut jonkun? Mikä se pieni musta poksi on rintapellissä jossa vihreä liitin (3 johtoa) ja alipaineletku tulee imusarjasta.Liittyykö se bensapumpun toimintaan? Mittasin yleismittarilla ja imin siitä letkusta mut ei vaikutusta. Ja autohan oli -91:nen |
Poksi on tietenkin alipaine anturi, eli MAP tunnistin. Itellä ei ainakaan -vm92 cherokee lähde käyntiin jos piuhat on siitä irti, mutta letku voi olla pois nii käyntiin lähtee.
- Siis saa bensaa ja kipinää, kun kerran lähtee käyntiin mutta sammuu? Oiskos bensanpaineen säädin viottunu? Käynnistyessä, käsittääkseni, antaa X määrän painetta, riippumatta alipaineesta, mutta käynnissä ollessa paineet sitten laskee jollekkin tasolle...Ruiskukone ilmeisesti, niin on siinä bensalinjan etupäässä sellainen alipaineella toimiva kello. |
Se on MAP-tunnistin, haistelee imusarjan alipainetta eli käytännössä kuormitusta!! Tuskin vaikuttaa siihen käyntiin, kunhan letku ja ainakin töpseli on kiinni, jos töpseli on irti, sitten ei käy...
|
Jaa se oli sellanen tunnistin,no siinä tuskin on vikaa.
Sitä bensanpaineen säädintä yritin myös imeä letkusta ja kalvo ainakin tuntuu olevan kunnossa eli kieli pysy letkussa kiinni,mut voiko se muuten olla viottunut en tiiä. Onko täs vehkees joku ajonesto vai oliko se vast uudemmissa? Vika vaikuttais vähän siltä et bensapumppu ei lähe päälle enää sit ku auto lähtee käyntiin. Täytyy huomenna kokeilla viel syöttää suoraan virtaa pumpulle ja kattoo onko vaikutusta. Vika löydetty ja taas toimii,oli niin tyhmä vika et en viitti edes sanoa. |
Sivu luotu: 00:55 (GMT +2). |