Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Blazer s10 4l60e apuja tarvittas (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=136145)

Juhizz 29.06.2015 20:13

Blazer s10 4l60e apuja tarvittas
 
Kertokaas missä vika kun ei vaihda kakkosta isompaa,ei ees yritä. Sulake irti toimii limp modessa kolmonen. Sisuskalut vaihettu,voiko olla että jotain sinne asennettu väärin? Tuntus kyllä joltain sähkö tai venttiili vialta,johtosarja mittailtu ja ehjä oli
Oiskohan kenelläkään pohjois-savossa tai lähellä aldl testeriä millä näkis tuon laatikon elämää?

mikaelt 29.06.2015 23:07

Jos siinä on niinku isommassa lootassa kaks pyörimisnopeustunnistinta kyljessä, input ja output, nii otas ne irti, ihan yleismittarilla saa kokeiltua toimiiko, kun metallia liikuttelee anturin päässä nii vaihtuuko ohmit.

Juhizz 30.06.2015 16:33

Ei taija olla kun yks jakolaatikossa. Nopeusmittari toimii

mikaelt 30.06.2015 18:12

Ne on tuon näkösiä: http://cobratransmission.com/sensor-...702568157c6de5

Juhizz 30.06.2015 22:04

Täytyy katella vielä nuo. Tilasin uudet solenoidit kans. Jos nuo loppuviikosta tulis niin pääsis kopasemaan

Mase 01.07.2015 09:22

Käy luetuttamassa vikakoodit jossain, paljon helpompi korjata kun tietää mitä pitää korjata. Samalla katsotte livedataa nopeustiedoista, vaihteensiirtäjän asentotunnistimesta ja boxin käskyt että yrittääkö edes käskyttää isompia pykäliä päälle. Onko venttiilikoneisto alkuperäinen mikä kyseisessä laatikossa ollutkin, ja kuulat oikeissa paikoissa.

Juhizz 01.07.2015 12:49

Jos joku tietää jollain savossa semmosen testerin niin ilmotelkaas.
Venttiilipöytä on omasa, kuulat kateltu että oikeissa reijissä. Kytkistä kahtelin niin näyttäs että yks niitä nopeusantureita

Juhizz 03.07.2015 23:49

Eipä muuttunut sen kummemmaks uusilla solenoideilla. Kai se on tilattava käypänen testeri jostain

Juhizz 04.07.2015 20:53

pitäskö noitten 1-2 ja 2-3 solenoidien olla maissa kun sulake ja johot boksista irti? mittailin tuossa noita johtoja ja maissa ne on vaikka minun ymmärryksen mukaan ei pitäs olla,kun maadottamallahan se niitä ohjaa,joutuu taas öljypohjan repimään irti,johto laatikosta irti ei oo maissa,niin liekkö jostain sisältä oikosissa...
virta tulee sulakkeelta tuohon E nastaan

http://ww2.justanswer.com/uploads/n9...004807_tr1.GIF

BJ-40/76 04.07.2015 22:22

Yleisellä tasolla, ei kokomusta k.o laatikosta!
 
Kuten kirjoitit, siis jos tuohon oikeanpuoleiseen johtoon, "E" tulee sulakkeelta 12 volttia, niin noita solennoideja ohjataan juurikin maadoittamalla.

Ja jos laatikon johtosarja on irti, niin noiden solennoidien pitäisi olla "kelluvia", jos tuo "range mode selector" ei maadoita sitä laatikon kuoriin (en usko k.o maadoitukseen)

Oliko sinulla irrallaan toiset solennoidit, ja oliko kaikki samanlaisia? mittaa niiden vastus, ja tarkista, että mistään esim. kiinnitysruuvin tukiholkista, ei ole yhteyttä laatikon runkoon.

Olisko kokoonpanossa sattunut semmoinen vahinko, että Johdot olisi litistyneet?

Ja kuten otsikossa kerroin, niin kokemusta k.o laatikosta ei ole.... mutta joskus noissa toiminta/kytkentä?kaavioissa on jätetty pois "asiaan kuulumattomia" johtoja...

Pääsetkö mittaamaan suoraan laatikon liittimestä? siis että onko nuo kaikki solennoidien "maadoitus/ohjaus-liittimet" irti laatikon kuorista, ja onko niiden resistanssi oikea mitattuna tuota "E" liittimeen mitattuna.

Tuo vastusarvo R (=resistanssi) vois olla suuruusluokkaa 6-25 Ohmia (siis arvaus, tietoa ei ole)

Juhizz 05.07.2015 19:41

Niin siis kun tuolta PCM päästä mittailee niitä solenoideja niin ei pitäs olla maissa? PCM johot irti ja laatikossa kiinni.. Toivottavasti ois siellä vika...

Juhizz 05.07.2015 23:40

ei taas tajunta toimi. tuota kytkistä kun kahtelee niin e:stä pitäs mennä virta tuonne range mode selectorille. eipä mene,ainakaan autossa olevassa johtosarjassa. pitänekkö sinne virtaa mennäkkään, ainakaan tässä kytkiksessä ei oo mainintaa että sinne menis. tuossa kuvassa se on tuo pressure swith manifold. miten lie sitten tuo C tuossa lukee että sinne 12v tarvinnekkohan kokoajan, nyt siihen ei ainakaan virtapäällä tule virtaa.. 5 johtoo siihen tulee,mitähän lie ne 2 :confused:
http://www.msgpio.com/manuals/mshift...schematic1.gif

Juhizz 07.07.2015 23:37

Taas on rävelletty. Toimi ehkä 5km. Mittailin tuossa ECM:n päästä 1-2 solenoidia käynnissä ollessa ja siihen tuli kokoajan virtaa, eli od päällä. Kepin kun tempasee ykköselle niin häviää virta siitä eli kolmoselle menee. Onko han ecu vai tuo pressure manifold sökö... Ei siitä kyllä selvää saa mitä vaihteita käytössä ykköstä ei ainakaan. Selvä ero kun toimi liikkeelle lähössä


Sivu luotu: 14:38 (GMT +2).