![]() |
king cab 2.5 diesel vm-99 kysymyksiä
Otsikon mukainen king cab mitä on huomioitava ostaessa sellaisen. Ruostetta ei ole ihme kyllä on ehjä sekä rungoltaan että kori ja lava lukuunottama muutam kukkanen.
Kone on kai ketjukone eli ei jakohihna murheita. Miten koneen kestävyys kyseinen yksilö ajettu noin 250tuhattta ja sehän on turbo kone. Onko laatikko/laatikot heikot vielä tässä mallissa kuten kymmenen vuotta vanhemmissa. Turvatyynyjä on mutta on muuta moderniä kuten abs elektroonisesti ohjattu jotain tai vastaavaa jonka kanssa ollaan kuseessa. Mittari kuulema seisoo eli ei näytä mitään onko kyseessä sähköinen vai vajerilla toimiva. Miten niissä on kytkin kestänyt onko ongeklmia vai mitoitettu kunnolla tehtaalta. Paljon kysymyksiä mutta varmaankin löytyy vstauksia kiitos etukäteen |
Lainaus:
|
Ihan luja peli. Meillä n 400tkm ajettu ja siitä ollut 320tkm käytössämme. Talvi menee neliveto päällä joten kilometrejä jakiksellekkin kertynyt. Kytkimen painelaakeri korkkasi siinä n 300tkm kohdalla. Startti vaihdettu samoihin aikoihin. Kardaanin kannatinkumi vaihdettu kerran. Huoleton peli ollut. Aika uutena massattu kunnolla joten edelleen ruosteeton. Toki valtaosa kilometreistä kertynyt napapiirin pohjoispuolella.
|
Sen mittarin sielunelämään vaikutti joku rele, ex-firmassa oli moinen ja siinä välillä temppuili se mittari joka aina korjautui jonkun relekannan putsailulla. Muuta elktroniikkaa ei ole ja kestävän oloinen kapine oikein käytettynä (ei jurrata pikkukierroksilla), ja ennen kaikkea pirun paljon parempi ajaa kuin sammakkokoriset.
|
palataaksemme siihen mittarin sielunelämään eli ei toimi niin onko korjattavissa kotikonstein ja onko minkälainen operaatio.
Sitten vielä kytkin vaihto-onko kova työ saada laatikko alas kun on koko palkki missä jousitus sauvat ovat kiinni verratuna hiuxiin missä ei koko palkkia vaan pätkiä molemmin puolin. Ja vielä turvatyynyt ovatko poiskytkettävissä sekä kuskin että apukuskin puoleinen ja jos onko helppo homma saada pois ja takaisin tarvittaessa. Onko 99 mallisessa neliveto diesel king cabissa jotain mitä pitää tarkistaa ja varoa erityisesti jos on osto aikeissa |
No onpas innoikkaita king cab nykyisiä tai entisiä omistajia jotka eivät sitten millään haluaa jakaa tietoja.
|
Otetaan vielä kerran!
King Cab vm99 diesel neliveto: -kytkimen vaihto onko kuinka työläis ele saako laatikot irti ja alas helposti? -mittarihan on digitaalinen ja reistailee onko irroitettavissa helposti? -turvatyynyt voiko molemmat kytkeä pois vai ainoastaan apukuskin puoleinen? -vetomassa jarruton 500kg?? onko joku ja miten saannut sen muutettua 750kiloon? - ONKO KYSEISESSÄ MALLISSA JOTAIN MITÄ PITÄÄ VAROA JA TARKISTAA ERITYISESTI ENNEN OSTOA?? |
Lainaus:
Koneest sit et oliko se vanhempi malli, vai se surullisen kuuluisa YDTTI? Jälkimäsisessähän suunnitelu virhettä laakeroinnissa, mutta ajoissa korjattuna kohtuu edullinen ratkasu. Kumpaakin mallia ollut tyrkyllä, vaikka toist tullut 2000 malliin täysin. |
Eikö -99 vielä ollut sitä kestävämpää mallia eli ei laakerivikaista? Eikö se laakeriongelmallinen tullut markkinoille 2001 tai jotain? Kertokaa nyt ihmeessä miten sa selville mikä kone on kyseisessä -99 mallisessa ettei osta pommia itselleen?
Kytkimen vaihto - ellei laatikkoa ota pois pääseekä silmälaakeria vaihtamaan silloin ja mikä se on malliltaan kiintea kuulalaakeriko vai mikä? |
Mikäli ei kauhet kourat oo, ja isot työkalut ni pitäs tuo silmälaakerikin onnistuu vaihtaan...
Esa Haavistohan tuon tietäs, jos sitl kysäsee ku herralla tätä korimallia purettuna useempiakin tällä hetkellä ja on palsatlla kirjottelevaa lajia. EsaHaa nimimerkillä mikäli oikee muistan, mutta esim, nettivaraosast löytyy numeroa ja voin toki pistää yv:nä tänkin ni saa kysyy... |
Lainaus:
Se pommimoottorihan on ainakin Suomeen tuoduissa 2002 mallista alkaen, eli se tolkuttoman isoilla lokasuojan lavikkeillä oleva. 2001 vielä vanhalla hyvällä koneella. |
Sivu luotu: 11:30 (GMT +2). |