Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   king cab 2.5 diesel vm-99 kysymyksiä (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=135603)

Käyttöauto 05.06.2015 16:48

king cab 2.5 diesel vm-99 kysymyksiä
 
Otsikon mukainen king cab mitä on huomioitava ostaessa sellaisen. Ruostetta ei ole ihme kyllä on ehjä sekä rungoltaan että kori ja lava lukuunottama muutam kukkanen.
Kone on kai ketjukone eli ei jakohihna murheita. Miten koneen kestävyys kyseinen yksilö ajettu noin 250tuhattta ja sehän on turbo kone. Onko laatikko/laatikot heikot vielä tässä mallissa kuten kymmenen vuotta vanhemmissa.
Turvatyynyjä on mutta on muuta moderniä kuten abs elektroonisesti ohjattu jotain tai vastaavaa jonka kanssa ollaan kuseessa.
Mittari kuulema seisoo eli ei näytä mitään onko kyseessä sähköinen vai vajerilla toimiva.
Miten niissä on kytkin kestänyt onko ongeklmia vai mitoitettu kunnolla tehtaalta. Paljon kysymyksiä mutta varmaankin löytyy vstauksia kiitos etukäteen

Focustiks 05.06.2015 20:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Käyttöauto (Viesti 1230233)
Otsikon mukainen king cab mitä on huomioitava ostaessa sellaisen. Ruostetta ei ole ihme kyllä on ehjä sekä rungoltaan että kori ja lava lukuunottama muutam kukkanen.
Kone on kai ketjukone eli ei jakohihna murheita. Miten koneen kestävyys kyseinen yksilö ajettu noin 250tuhattta ja sehän on turbo kone. Onko laatikko/laatikot heikot vielä tässä mallissa kuten kymmenen vuotta vanhemmissa.
Turvatyynyjä on mutta on muuta moderniä kuten abs elektroonisesti ohjattu jotain tai vastaavaa jonka kanssa ollaan kuseessa.
Mittari kuulema seisoo eli ei näytä mitään onko kyseessä sähköinen vai vajerilla toimiva.
Miten niissä on kytkin kestänyt onko ongeklmia vai mitoitettu kunnolla tehtaalta. Paljon kysymyksiä mutta varmaankin löytyy vstauksia kiitos etukäteen

On ratas kone. Ei ainakaa mulla oo tarvinu koskee ollenka ja ajettu 383000km, tai ei ainakaa huoltokirjasta löytyny ennen mua ja mulle tuli 260 tkm ajettuna. Kytkin siihen oli justii vaihdettu. Varmaa ajotavasta riippu pitkälti. Automaatti navat on heikot jos paljon käyttää. Laatikoissa ei oo mulla mitään ollu ei ääntele eikä kolise. Mittaristo on sähkönen ja mulla ainaki tökkii kaikki mittarit paitsi kello ja polttoaine mittari. Mulla ei oo ku airbag kuskin paikalla ja mitää muuta sähkö hienouksia ei oo.

Killer-Wo 05.06.2015 22:07

Ihan luja peli. Meillä n 400tkm ajettu ja siitä ollut 320tkm käytössämme. Talvi menee neliveto päällä joten kilometrejä jakiksellekkin kertynyt. Kytkimen painelaakeri korkkasi siinä n 300tkm kohdalla. Startti vaihdettu samoihin aikoihin. Kardaanin kannatinkumi vaihdettu kerran. Huoleton peli ollut. Aika uutena massattu kunnolla joten edelleen ruosteeton. Toki valtaosa kilometreistä kertynyt napapiirin pohjoispuolella.

Jappi 06.06.2015 01:00

Sen mittarin sielunelämään vaikutti joku rele, ex-firmassa oli moinen ja siinä välillä temppuili se mittari joka aina korjautui jonkun relekannan putsailulla. Muuta elktroniikkaa ei ole ja kestävän oloinen kapine oikein käytettynä (ei jurrata pikkukierroksilla), ja ennen kaikkea pirun paljon parempi ajaa kuin sammakkokoriset.

Käyttöauto 09.06.2015 19:46

palataaksemme siihen mittarin sielunelämään eli ei toimi niin onko korjattavissa kotikonstein ja onko minkälainen operaatio.
Sitten vielä kytkin vaihto-onko kova työ saada laatikko alas kun on koko palkki missä jousitus sauvat ovat kiinni verratuna hiuxiin missä ei koko palkkia vaan pätkiä molemmin puolin.
Ja vielä turvatyynyt ovatko poiskytkettävissä sekä kuskin että apukuskin puoleinen ja jos onko helppo homma saada pois ja takaisin tarvittaessa.
Onko 99 mallisessa neliveto diesel king cabissa jotain mitä pitää tarkistaa ja varoa erityisesti jos on osto aikeissa

Käyttöauto 10.06.2015 18:15

No onpas innoikkaita king cab nykyisiä tai entisiä omistajia jotka eivät sitten millään haluaa jakaa tietoja.

Käyttöauto 14.06.2015 09:50

Otetaan vielä kerran!
King Cab vm99 diesel neliveto:
-kytkimen vaihto onko kuinka työläis ele saako laatikot irti ja alas helposti?
-mittarihan on digitaalinen ja reistailee onko irroitettavissa helposti?
-turvatyynyt voiko molemmat kytkeä pois vai ainoastaan apukuskin puoleinen?
-vetomassa jarruton 500kg?? onko joku ja miten saannut sen muutettua 750kiloon?
- ONKO KYSEISESSÄ MALLISSA JOTAIN MITÄ PITÄÄ VAROA JA TARKISTAA ERITYISESTI ENNEN OSTOA??

jyrden 14.06.2015 10:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Käyttöauto (Viesti 1232020)
Otetaan vielä kerran!
King Cab vm99 diesel neliveto:
-kytkimen vaihto onko kuinka työläis ele saako laatikot irti ja alas helposti?
-mittarihan on digitaalinen ja reistailee onko irroitettavissa helposti?
-turvatyynyt voiko molemmat kytkeä pois vai ainoastaan apukuskin puoleinen?
-vetomassa jarruton 500kg?? onko joku ja miten saannut sen muutettua 750kiloon?
- ONKO KYSEISESSÄ MALLISSA JOTAIN MITÄ PITÄÄ VAROA JA TARKISTAA ERITYISESTI ENNEN OSTOA??

Kytkimen vaihdon takia EI tarvi vaiheteistoo tiputella alas asti. Kytkimen saa vaihdettua siis ilmankin, kunhan saa vaihteistopakettia sen n.15cm taaksepäin..

Koneest sit et oliko se vanhempi malli, vai se surullisen kuuluisa YDTTI? Jälkimäsisessähän suunnitelu virhettä laakeroinnissa, mutta ajoissa korjattuna kohtuu edullinen ratkasu. Kumpaakin mallia ollut tyrkyllä, vaikka toist tullut 2000 malliin täysin.

Käyttöauto 14.06.2015 10:20

Eikö -99 vielä ollut sitä kestävämpää mallia eli ei laakerivikaista? Eikö se laakeriongelmallinen tullut markkinoille 2001 tai jotain? Kertokaa nyt ihmeessä miten sa selville mikä kone on kyseisessä -99 mallisessa ettei osta pommia itselleen?
Kytkimen vaihto - ellei laatikkoa ota pois pääseekä silmälaakeria vaihtamaan silloin ja mikä se on malliltaan kiintea kuulalaakeriko vai mikä?

jyrden 14.06.2015 10:35

Mikäli ei kauhet kourat oo, ja isot työkalut ni pitäs tuo silmälaakerikin onnistuu vaihtaan...

Esa Haavistohan tuon tietäs, jos sitl kysäsee ku herralla tätä korimallia purettuna useempiakin tällä hetkellä ja on palsatlla kirjottelevaa lajia. EsaHaa nimimerkillä mikäli oikee muistan, mutta esim, nettivaraosast löytyy numeroa ja voin toki pistää yv:nä tänkin ni saa kysyy...

pahamaja 15.06.2015 18:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Käyttöauto (Viesti 1232038)
Eikö -99 vielä ollut sitä kestävämpää mallia eli ei laakerivikaista? Eikö se laakeriongelmallinen tullut markkinoille 2001 tai jotain? Kertokaa nyt ihmeessä miten sa selville mikä kone on kyseisessä -99 mallisessa ettei osta pommia itselleen?


Se pommimoottorihan on ainakin Suomeen tuoduissa 2002 mallista alkaen, eli se tolkuttoman isoilla lokasuojan lavikkeillä oleva. 2001 vielä vanhalla hyvällä koneella.


Sivu luotu: 11:30 (GMT +2).