Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Mistä tehdä kannentiiviste? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=135311)

farmforest 23.05.2015 09:03

Mistä tehdä kannentiiviste?
 
Wickströmmin koneesta tarttis vaihtaa kannentiivisteet. Olin aikeissa tehdä ne itse kun ei mistään löytynyt, mutta eilen sitten sattumalta löysin alkuperäiset uudet jotka jo pistin tilaukseen. Mutta jos tollaset joutuu tulevaisuudessa tekemään niin mistä aineesta ne kannattaisi tehdä? Alkuperäiset on jotain 1.5mm paksut, metallipintaiset ja kupari "prikat" vesikanavien ympärillä. Ei öljykiertoa kannessa. Paineita ei tollasessa petroolikoneessa ole kuin se 4-5bar per pytty. Bensaa ja merivettä siis pitäisi kestää ja lämpöä myös.

Sais olla hyvää tavaraa ettei merellä tarttis alkaa kansiremppaa tekemään. Liimoihin ei kannata varmaan sekaantua. Onko ehdotuksia?

ZeiZei 23.05.2015 09:13

Kuparilevystä joka pehmitetään lämmöllä?

arpati 23.05.2015 11:04

Kupari vielä lämmityksen jälkeen veteen niin tulee vielä pehmeemmäksi. Hassua sinänsä kun teräkselle käy ihan toisinpäin...

mettäsika 23.05.2015 11:10

Konetiiviste Lindgren Ky
tuolla osaavat tehdä kanssa sulle kannentiivisteen jos tarvis iskee

AlluK 23.05.2015 19:51

Mää tein Androkseen tiivisteen lingeriitistä, jotain Permatexin mömmöö väliin ja hyvin pelitti.

Nikuzai 23.05.2015 20:48

Mites kuin kestävää toi kupari levy sitten oikeesti on, esim. turbodieselissä


Hapottamallahan siitä sais millin osia pois jolloin sylinterien reunoihin vois jättää paksunnoksen

farmforest 23.05.2015 21:37

Just tollanen lingeriitin tapainen kiinnostaisi! Tuokin tuote tuli vastaan mutta oli hyllystä loppu niin ei ollut näyttää mitä tavara on. Sellanen helppo työstettävyys olis aina plussaa! Tais kannessa olla 6 vesikanavaa + männälle ja venttiileille reijät.

Byrocrat 23.05.2015 21:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja farmforest (Viesti 1227663)
Wickströmmin koneesta tarttis vaihtaa kannentiivisteet. Olin aikeissa tehdä ne itse kun ei mistään löytynyt, mutta eilen sitten sattumalta löysin alkuperäiset uudet jotka jo pistin tilaukseen. Mutta jos tollaset joutuu tulevaisuudessa tekemään niin mistä aineesta ne kannattaisi tehdä? Alkuperäiset on jotain 1.5mm paksut, metallipintaiset ja kupari "prikat" vesikanavien ympärillä. Ei öljykiertoa kannessa. Paineita ei tollasessa petroolikoneessa ole kuin se 4-5bar per pytty. Bensaa ja merivettä siis pitäisi kestää ja lämpöä myös.

Sais olla hyvää tavaraa ettei merellä tarttis alkaa kansiremppaa tekemään. Liimoihin ei kannata varmaan sekaantua. Onko ehdotuksia?

http://www.konetiiviste.com/
http://www.konetiiviste.com/upl/webs...u/banneri0.jpg

Konetiiviste Lindgren Ky MÄNTYHARJU Kurkisalmentie 15 52700 MÄNTYHARJU Puh. (015) 684 076 ...

BJ-40/76 24.05.2015 00:20

Siis kyse petrooli venemoottorista, minimissään 50v vanha
 
Mitä polttoainetta sulla on tankissa?

Noilla wanhoilla "merikoneilla" on huomattavan hyvä varaosahuolto vielä nykyään...

Mutta jos minun pitäisi alkaa tekemään uusi kannentiiviste, niin raakavesijäähdytteiseen ei tulisi kuparista...Tuo em "pahvi" vois olla toimiva, varsinkin jos ns. liekkirenkaat... vaikka "teflonista"

farmforest 24.05.2015 14:01

98E:llä tolla olis tarkoitus porskuttaa menemään. Se mitä tankissa nyt on ei oo tietoa ja koneen pitäs olla vuosimallia -87. Viimeisiä wickströmmejä siis. Vaasan Moottori Oy, joka noita koneita valmisti, myi mulle ne alkuperäiset tiivisteet! Luulin että koko pulju on kuollu ja kuopattu aikoja sitten mutta sitten sain vihiä että siellä saattas olla ukko keneltä noita tiivisteitä saa ja niinkuin saikin.

Yks pytty tässäkin on ollu auki ja sen tiiviste oli puolet ohkaisempi ja "paperimaisempi" ja näkyi selvästi että oli menny vettä siitä palotilaan.

opelman 02.06.2015 21:38

Kuparille ääni täältäkin. Kestää pikkusen paremmin paineita jos aletaan ahtamaan ilmaa sinne isommissakin paineissa ja tärkein, lämpö ongelmat vähentyy huomattavasti. Ja VHT unohtamatta.


Sivu luotu: 05:08 (GMT +2).