![]() |
Terrano II 3.0 Di
Mielipiteitä/kokemuksia
Terrano II 3.0 Di Automaattilootalla.. Tuollasta olisin menossa katsomaan ja huonosti löytyy ko koneesta tietoa. |
Näin siellä tiedoissa lukee että 3.0
Niin ja vuosimalli 2003. |
miula oli tuommonen manuaalilootalla käyttiksenä parisen vuotta. kyl se heppaveturiksi ja kevyeen mökkiajeluun menee, mutta linjatöihin ja raskaampaan työkäyttöön auttamatta köykänen voimansiirtonsa ja alustansa suhteen. henksuauton ja maasturin hybridi alustan jne mitotukselta, eli sen tiedät, että kun hangessa jne väännättää kunnolla, niin paikkoja hajovaa, koska sitä voimaa on ja se tullee aika salakavalasti. sitten kaikenmoista puslaa sun muuta saa vaihella jatkuvasti jos kilsoja tulee vaan reilummin huonoilla teillä. ihe ajoin sellasen 50tkm/vuosi ja kierros puslia ja laakereita tuli vaihdettua joka vuosi ja ulommat murrokset myös.
hyvinä puolina tuossa 3l koneessa on se, että se on aika pihi polttoaineelle, älyttömässä työkäytössä sekalaista ajoo ja 12h/vrk tyhjäkäyntiä paukuttamalla se vei max 12,5l/100km ja kevyemmässä pääsi kevyesti alle kympin kattotelineet ja rojut päällä. koneessa on pirun nätti tehoalue ja kärrin vedossa uskomattoman hyvä veturi, vaikka on köykänen vehe, sanotaan, että sellasta 2000kg kärryä jos vetelee niin ei huomaa, sen kärrin huomovaa vasta siinä 2500kg jälkeen. tillaa siinä on sopivasti kokosekseen, penkit on aika hyvät kuitenkin, jopa vähän pidemmälleki kuskille ja tiellähän se on mukava ajaa, aika henkilöautomainen, vähän tietty patrollia melusampi, koska on ihan eri hintaluokan auto lähtöjään. tyhjänä sitä ruutia on riittävästi, pääsee viellä satasessakin ohite kun polkasee ja sillä tullee ajettua kyllä aika henksuautomaisesti, eli hitaammista ainakin ite painelin ihan surutta ohite, kun kerran pääsee :D maastossa voisin uskaltoo sannoo, että vakiokuntosena patrollia paljon parempi, mönkii alavääntönsä ja lukollisten akseleihensa (omassa oli molemmissa päissä) takia mehtäkoneen uria ja lumihankee tosi hyvin. normaalistihan nuosson pelekkä kitkaperä, mutta jos se on kunnossaan niin riittää vallan mainiosti mehtuu käyttöön jne, alusta on helekkarin höyli ja joustaa ihan muksasti iliman mittää korotuksia ja vakiorenkailla etenöö aivan riittävästi "normaaliin" käyttöön :) sit sellanen, että austraalian pojat on ristineet tuon ZD30DDTi koneen "fireball" nimellä, eli jos hankit, ni tuluppoo EGR ja laita keruusäiliö huohotukseen, aiheuttaa tuossa konetyypissä tulipalloefektin, eli egr:n paskoessa imusarjassa olevan ahtopaineen anturin, se ahdin sitten kanssa ahtaa ja se ahtaa AIVAN HELEVETISTI, pidemmissä vedoissa ovat todenneet, jotta 2,2-2,7bar ollu viimenen näyttämä ahtopainemittarilla, kun nelospytyssä on mäntä sulanu putkeen ja poks. pystyypi välttämään nuilla vippaskonsteilla, eli paskasta öljysekaa ei päästetä imusarjaan mittään kautta, ja nuihen aussi foorumeihen mukkaan normaali 4 pyttynen TD kone, eli ajeloo huollettuna hyvinkii pitkästi. laita vaikka yyveetä jos halluut turista enempi, pari vuotta kun kaik huollot jne teki ihe niin joku kuva tuli auton sielunelämästä jo ja aikapaljo tehtiin muutaki turausta tuohon vehkeeseen ni ossoon ehket neuvoo paikkoja mistee löytyypi lisätietookin :) |
Huomenna koeajolle :)
Jos tuo olis siinä kunnossa että ei tarviisi hitsata ja ajelisi muutaman vuoden ilman suurempia remontteja niin hyvä :D Kilometrejähän tuossa on, mutta kokemuksesta voin sanoa että ei se vähän ajettukaan välttämättä ole hyvä valinta. Käyttöautoksi tuo ihan tulee että pääsee auraamatonta/huonosti aurattua tietä ja mökkitiekin on kelvoton ajettava henkilöautolla. Pakettiauton tuosta voisi tehdä kun sylettää maksaa se tonni vuoteen.. |
semmosessa hommassa varsin ihan ok peli, kuhan muistat tehä öljynvaihot ajallaan. pakuna taisivat sanoo konttorilla, että vero+ käyttömaksu ois alle viissattaa, 898€ olt yhteensä toissa vuonna täyspaikkasena. siitähän saapi kaks takimmaista penkkiriviä poikkeen irrottamalla kaheksan pulttia ja sitten tiivisteliimalla ne pultit takasin reikiinsä = pysyvästi poistettu ne jakkarat ja ei ui vesi koppiin kierteihen välistä. kato takapää rungosta ja korista, erityisen tarkkaan lokarin kaarien etu ja takapiä ruosteihen varalta ja sitten nosta etupää ilimaan ja reuho renkaista pystyyn ja sivusuuntiin ni tiiät pyöränlaakerien ja nivelien välykset. niitei sais olla tai voi ajossa käyttäytyä vähän hassusti, tosin kiristettävillä laakereilla ja se pyöränlaakereihen vaihto on max puol tuntii molemmat puolet :) laakerit on ~50 fixuksella ja nivelet saapi kanssa, maksaavat pari-kolome kymppiä kappale ja aikasta helepot vaihtoo, tosin joutuu aina sit passaamaan auraukset kohalleen. se on alustan osalta heleppo huoltoo ja osat on perus nissanin henkilöautoista hiukan kalliimpia, mut selevästi halavempia ko esmes patrolliin. ja jos ostat, tuluppoo se EGR ihan ehottomasti, miulla on jossain yks blanking plate jemmassa ko vahingossa niitä tult 2kpl miule, tosin ne ei maksa ebayssa ko max vitosen kappale posteineen :)
|
Kyllähän tässä kävi perinteiset..
Auto oli aika surkeassa kunossa, esim joka lokari oli eri sävyssä ja paikkailtu vähän jokapuolelta jne.. Johtovirityksiä oli konehuoneen puolella ja turbo puhalsi selkeästi öljyä, kun coolerin letkut oli märkänä. En edes jaksanut koeajaa, kun oli aika surkea yleisilmeeltään. hinta lähenteli seitsämää kun minusta oikea olisi ollut 2500e pintaan max :mad: |
Uudesta asti ollut työajossa vuoden 2004 manuaalilootanen kolmelitranen. Etupäässä ollut vetokäytössä 3000kg vaunulle ja kolme ja puolitonnistakin vedetty paljon. 250tkm ajettu nyt ja pelkillä öljynvaihdoilla on selvitty. Valmistajan kampanjana vaihdettiin aikanaan toinen öljykello ja tänä vuonna repsikan airbag. Kytkin menossa ilmeisesti kohta.
Hyvä laite, ei mitään pahaa sanottavaa. Ei toki mikään offipeli, mutta käyttälaitteeksi tai veturiksi hyvä peli. Mielestäni yhtä vakaa kolmetonnisen kärryn kanssa maantiellä, kuin tuo kakkoskoppanen Disconi, mutta todella paljon ripeämpi. Hivenen uraherkkä maantiellä, mutta muuten hyvä käyttölaite. |
Sivu luotu: 06:41 (GMT +2). |