Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Kiinteä kaksoismassavauhtipyörän tilalle. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=135047)

H_Nietu 11.05.2015 21:46

Kiinteä kaksoismassavauhtipyörän tilalle.
 
VW Transporter T5
Onko kokemuksia?
Kumpi? Kiinteä vai flexi?
Joutuu ajoittain kiskomaan kärryä. Onneksi ei DSG.

savustin 12.05.2015 06:16

Ehdottomasti kiinteä jos meinaat jotain vetää.

HV 12.05.2015 13:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja savustin (Viesti 1225328)
Ehdottomasti kiinteä jos meinaat jotain vetää.

Millä perusteella ?
Toi kaksoismassahan tasaa koneen vääntöä

L-200 12.05.2015 13:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HV (Viesti 1225382)
Millä perusteella ?
Toi kaksoismassahan tasaa koneen vääntöä

120 tkm ja parin tonni remppa kun vaihdetaan rikkoutunut massapyörä vetohommissa jopa lyhyemmällä kilsamäärällä...

Se kaksoismassavauhtipyörä ei kestä kuin pakkauksessa hyllyssä maatessaan....

HV 12.05.2015 14:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja L-200 (Viesti 1225384)
Se kaksoismassavauhtipyörä ei kestä kuin pakkauksessa hyllyssä maatessaan....

Tämän kyllä tiesin :D

Onhan se kallis mutta säästää konetta. Vaikuttaako muuten kuinka ajoominaisuuksiin se kiinteä ?

savustin 12.05.2015 14:34

Se massakiekko ei kestä vetoa pitkään ennenkö alkaa kalisemaan kovalla kiekolla tärisee hiukan enempi kun massakiekko taasen tasoittaa koneen vapinoita jotka johtuu korkeammasta iskusta tiisseleissä ymmärtääkseni

jubet 12.05.2015 18:32

Etin omaan työ autoon muutama vuosi sitten kiinteää, mutten löytänyt valmista
valmista. Jos löytyy edes sovelletteva nii eehdottomasti. Nimimerkillä 1v/40t km kesti viimeisin.

Useampi portteri on tai oli niin kestot olleet 40t, 90t, 110t, 150t ja 230t km. Noi on mitä varmuudella muistan meidän aikaan vaihdetun.

pikku-pepe 12.05.2015 18:56

tuningstudio.fi
tuolta löytyy ainakin joihinkin autoihin kytkin vauhtipyörä paketteja.

H_Nietu 12.05.2015 21:50

Thx. Kommenteista.
 
Sovitellaan kiinteää sinne mihin tehdas ja suunnittelijat on ajatelleet jotain muuta.
Snadi ylimääränen tärinä tyhjäkäynnillä ei haittaa.
Siihenkin tottuu.....
Toivottavasti ei ole niin suuri että osat varisee tielle.......

matti.v 12.05.2015 23:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja H_Nietu (Viesti 1225297)
VW Transporter T5
Onko kokemuksia?

ainakin noita valeon kiinteitä paketteja ovat useampia vaihtaneet takuuseen.
kaverilla porsi loota aikapian tuon laiton jälkeen, aikakovia värinöitä oli ilmestynyt tyhjäkäynnillä. kerran vaihtoivat ite kytkimen ja toisella kerralla laakerin niin sit vasta loppui kytkinpolkimen vapina tyhjäkäynnillä.

H_Nietu 12.05.2015 23:40

Noi vauriot aiheutuu liian pienillä RPM:llä ajeluista
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja matti.v (Viesti 1225521)
ainakin noita valeon kiinteitä paketteja ovat useampia vaihtaneet takuuseen.
kaverilla porsi loota aikapian tuon laiton jälkeen, aikakovia värinöitä oli ilmestynyt tyhjäkäynnillä. kerran vaihtoivat ite kytkimen ja toisella kerralla laakerin niin sit vasta loppui kytkinpolkimen vapina tyhjäkäynnillä.

Ja ensin ne ilmenee vaihdelaatikon puoleissa vetarin spooreissa.
Jos tota ei huomaa niin vauriot menee vaihteiston puolelle....

hiluvitkutin 13.05.2015 05:22

Kaverilla oli kulunu massapyörä ja ajeli vaan. Hups, ravisti kiertokangen laakeri pukin irti.
Remppas koneen vaihto uudet massavehkeet (sillo ei vissii vielä kiinteetä ollu). Sitte meni vetarin poorit sitte sen jälkee laatikko,laatikon vaihdon jälkeen taas kytkin. Oli n.20tkm edellisestä. Sai kuitenki takuuseen uudet vehkeet. Mut sen jälkeen meni transuportteri vaihtoon.olihan sillä vehkeellä jo rullattu aika paljo...

jubet 15.05.2015 07:47

Ei ainakaan t4 ollu mitään ongelmaa kiinteällä.


Sivu luotu: 02:53 (GMT +2).