![]() |
IT tukea tarvittais taas...!
moi!
Nyt on taas käsitykset taas vähän sekaisin... a: puhelimessa on netti 3/4G b: mobiili laajakaista kotiin c: onko a sama kun b? eli voiko puhelinta käyttää hotspottina ja jaa esin telkkariin, läppäriin ja tablettiin? Jos ei mitä vehkeitä sitä sitten tarvitaan? Olis kiva "ottaa" netti mukaan reissuun...! //Janne |
B:n saa muillakin laitteilla kuin puhelimella.
Monilla puhelimilla voi jakaa 3G/4G-yhteyden edelleen lähiympäristöön WLAN-verkoksi. Kyse on silloin "internet yhteyden jakaminen" tai vastaavasta termistä. 3G:llä tätä on tullut käytettyä niin, että puhelin laitetaan siihen kohtaan, missä 3G-kuuluvuus on hyvä ja jakamaan siitä sitten verkko WLANilla. Läppäri kiinni siihen WLAN-verkkoon, niin netti toimii siitäkin kohdasta, missä puhelin toimisi huonommin. |
Juu siis kyllähän nämä uudet puhelimet toimivat tarvittaesaa tukiasemina. Ite käytän työläppäriä kännykän perässä kun olen muualla kuin toimistolla piuhassa kiinni. Eli kännykkä tukiasemaksi ja siihen tarvittavat laitteet langattomasti kiinni. 4G verkko riittää jo aika hyvin kaikkeen.
|
Mokkulat ei toimi.
Mökillä kännykkä toimii, mokkulat ei. :o
Joten olen kytkenyt kännykän USB-piuhalla läppäriin ja taas ollaan netissä....:D Ps. On vanha pieniruutuinen Nokia 6110 Navigator. :p |
Lainaus:
|
Mokkulat on turhia.
-Turha maksaa mokkulasta jos kännykässä on netti... ;)
|
Harvoin missään mainostetaan, mutta voit ottaa itsellesi tupla simmin. Itse käyttänyt tuota vuosia. Eli kaksi sim-korttia missä on sama numero ja liittymä. Toinen on läppärissä/mokkulassa ja toinen luurissa. Hyvin toimii, eikä tarvi luurista aina jakaa nettiä. Tuo maksaa muistaakseni euron pari kuukaudessa.
|
moi!
Juu, syy miksi kyselen on se että kuitukaapeli jää kotia ja uudessa QTH/asuinpaikassa oleskellaan ma-pe työnparissa. Olis tietty kiva jos telkkarista vois kattella netflixiä ja muuta normi surffailua iltoisin. //Janne |
Lainaus:
:) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 17:57 (GMT +2). |