![]() |
Vila 1405 etukuormain??
Oliskoha täällä jollakin tietoa, että miten paljon tuollaisessa Vila 1405 etukuormaajassa on nostovoima??
Traktori kuumetta pitäny jo pidempään päällä ja etukuormaajalla oleva 4x4 pitäs löytää jossain vaiheessa. Mielellään pitäis olla sen verran nostotehoa, että jotain HJ / Patrol kokoisia pystyis vielä pihalla siirtään, niin mahtaako tuollainen nostella? Vai millanen pitäis olla?? |
Lainaus:
|
Voimaahan saa lisää. Jos puomi kestää :D
Jos haluut niin voidaan laskea sen nostoteho Jos on tiedossa hyd paine ja sylinterin pinta-ala. Ja sietysti puomin pittuus ja sylinterin kiinnityskohta. |
Lainaus:
|
Eikös trukkimasto takanostolaitteeseen olis parempi, rasittas vähemmän raktoria.
|
Riippuu tietty vähän missä se on kiinni. Mutta ei ainakaan Case 845 jaksa nostaa, kun ehkä 1500 kg auton. Painopiste tulee suunileen trukkipiikkien kärjen paikkeille autoja nostaessa.
Trukilla tai pyöräkuormaajalla niitä autoja purkaamoillakin liikutellaan. |
Eikö pikajames tullu samalta konepajalta ku noi?
Ainakaan,mun 385 ursuksessa ollu vastaavan ei jaksanut ladaa isompaa nostaa 320bmw nousi täyskaasulla juur ja juur trailerille. Yhtään korkeemmalle ei olis menny. Täytyy Viel tarkistaa kuormaimen malli mutta joku 1400 sarjaa Se,oli. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Auton siirtelyyn ääni trukille, joku 2500kg nostava liikuttaa jo komeesti hoojiin ja patukan kokoisia autoja.
Etukuormaajallakin tullu joskus romuja siirreltyä, mutta vaatii jo ison nelikon jos aikoo suurempia maastureita nostella, sen verran eteen tulee painopiste.. Trukilla saa helposti auton ylös hallin pihalla myös pikku remontteja varten, kun se nosturi on kuitenkin silloin tällöin varattu ;) |
Ymmärrän tuon Jaren pointin, miksi etukuormaajalla. Ensiksi paljon monikäyttöisempi kuin trukki. Luultavasti muuhun käyttöön hankit, mut samalla tuo autojen siirtely. Trukit aika pirun kalliita ostaa pelkästään autojen siirtoon.
En osaa tuosta vilasta sanoa, mutta kyllä niitä vanhojakin kuormaajia on, mitkä saa kestämään tuon noston. Ei ehkä vanhemmista monet vakiona nosta patrollia, mutta seppähän sinä oot jo syntyessäs. :D |
Eikös noi suurin piirtein mene paino/mallinumero?
Sit, et miten se mitataan on eri juttu, jossain oli ilmoitettu nostoteho 1500kg maasta kylhän se sen 20cm nosti sit loppu voima Eli kun kattelee niitä kuvatuksia niin kannattaa katella, et paljonko se jaksaa kauimmillaan nostaa ja kans paljonko kauhan/kiinnityksen kulma on ylhäällä Pahimmillaan se on niin, ettei kunnolla korkea laitaiseen traktorin kärryyn kuormaa saatikka kasettiauton lavalle :eek: Meillä isme ja jos kuormaaja on täysin ylhäällä niin hiekka ei ulos tule kun käännössä tulee rajavastaan, pikkasen remontoimalla sen sais korjattua, mut sit kuulemma menettää kauhan alhaalla/kasassa käännöstä tehoa Jos jostain vanhemman kuormaajan niin james 71 on sellainen, että jaksaa jos akseli kestää :D 385 ursus nosti perän ilmaan kun soraa kauhaan puskin oli pakko kaataa tyhjemmäksi, et pääs liikkelle ilman takasten ilmassa leijumista Sillä oli hyvä säilöä kauha pois tieltä kun nosti sen merikontin päälle :p |
Mulla on 702s 4x4 valmetissa valtra/vila 1400 kuormaaja ja rattorissa nokkapumppu kuormaajalle. takanostolaitteisiin vaan punttia niin nousee kokonainen pitkä gr patrolli ilman konetta ja lootaa ihan hyvin ilmaan kahden metrin korkeuteen...
http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=173944 Silti jos enemmän olis tarkotus nostella yli 2000kg autoja ilmaan niin hommaisin trukin tai jos maapohja on huonoa trukinlla liikkumiseen niin vanhoja pyöräkuormaajia esim "kiljotiini" volvoja saa edukkaasti ja varmasti nousee raadot ilmaan. Yksi hyvä vaihtoehto on et kohtuukokoinen +90hv 4x4 rattori ja laittaa vanhan järeen trukkimaston takanostolaitteisiin... taas nousee raadot ilmaan ja pääsee huonommistakin paikoista... |
Yks mielenkiintoinen vaihtoehto voisi olla myös Fordin 550 maatilakaivuri. Toi on varustettu vahvalla etukuormaajalla ja väitän et parin tonnin autot nousee riittävän korkealle. Tollasella nostettiin perävaunun kyytiin iso puruimuri koppeineen kaikkineen ja paino oli arviolta yli kaksikin tonnia.
Plussana että vastapainoa on takapuolella riittävästi ja kun tarpeeksi vituttaa niin voi haudata ne raadot maanpoveen :D http://www.nettikone.com/ford/550/1398539 Edit: Olikin jo juttua ylempänä näköjää.. |
Lainaus:
:D:D:D:D täs viestissä on selkee viesti:D:D:D:D:D |
Lainaus:
Lumityöthän olis tuollaisella traktorilla tarkoitus tehdä pajalla ja sit 6km päässä kotona ja siin matkan varrella myös vanhempien piha. Pihojen lumi siivoiluun + hiekkojen levittelyyn etukauhan lisäks kiinnostais tietty perälevykin. Perälevyä ei oikee saa kiinni mehumaijaan.....mutta sit toisaalta mehumaijassa taas olis se kaivuri, mikä sekin on mielestäni kivan monitoiminen laite:rolleyes: Sit nurkissa riittää muutenkin siivoiltavaa ja auton raatoja siirreltäväks. En siis ole perustamassa HJ/Patrol purkaamoa, jossa traktorilla siirrettäisiin viikottain isoja maastureita. Mutta kaikenlaista nosteltavaa kyllä olis! Pajan ja kodon pihat on hiekkaa pääosin ja kotona pieni 2hehtaarin pelto+metsikkö tontti, nii kyl tuommosissa nurkis riittää puuhailua. Mut joo, nyt kun lopulta oon saanu sitkeesti säästeltyä ees hieman rahaa (lue: en oo ostellu lisää mielenkiintoisia maasturi projekteja) niin nyt alkaa tulee vaikeus päättää, että millanen "koneellinen työkaveri" pitäs itelle hankkia?:D:D:D |
Lainaus:
Nii juu se linkki http://www.nettikone.com/ford/655c/1311215 |
Hyvin epämääräistä pohdiskelua...
Joskus noita etukuormaajia suunnittelin omaan traktoriin...
Nuo kokonumerot taitaa tarkoittaa suurinpiirtein sitä kg määrää, mikä on suunniteltu nostamaan aisojen päästä yläasentoon. ja siitä sitten pois kaikki, mitä aisojen päässä... Ja jos ei ole "tasapainotusta vai vakainta"? vai mikä on se toiminto että kauha pysyy suorassa koko nostoliikkeen ajan? niin nostoteho hiipuu hyvin nopeasti esim. trukkipiikeillä autoa nostaessa. -> kestäsköhän/pystyisköhän tuo Vila 1405 nostella satunnaisesti reilun 1000 kg jopa 2000 kg autoja, jos säädetään juuri kohdalleen piikkeihin? Siis kokemusta ei ole, puhdas arvaus? Siis täysin hihasta: jos meinaat nostella 4wd maatalous traktorissa olevalla etukuormaajalla trukkipiikeillä kuskata HJ-60 muuten kuin väkisin (siis saa piikeihin siten että ovet ei kärsi, ja renkaat ilmassa), niin niin tuo traktori painaa etukuormaimella varmaan minimissään 5-6 tonnia? (arvaus tämäkin) Mulla tuossa omassa traktorissa (takavetoinen) painoa RENKI TAKA kuormaimella trukkipiikeillä ja n.200 kg etupainoja, painaa varmaan 4-4500 kg, ja eurolavan keskellä pikkusen yli 500 kg nousee yli 2 metriin, mutta keula meinaa käydä kevyeksi, ja kuormaimen runko meinaa väsyä/repeillä.... Jos painopiste olisi toisella haarukalla, niin varmaan ei kestäisi montaa nostoa.... Toki vain pieni takakuormain, mutta nuo +tonniset etukuormaajat käytännössä samaa luokkaa: olikohan 1300 vila tms. intikassa, ja ei jaksanut nostaa tyhjää (50kg tavaraa sisällä) hj-61 vetokuokusta (räikkäliinalla aisojen pään seutuvilta) ilmaan. ja ilman kauhaa sama tilanne, paineita en mitannut..... Tuohon oli tulossa isompi kuormain tasapainotuksella/vakaimella |
Tuo 1405 on aika köykänen kuormaaja. Väittäisin että ei jaksa käsitellä maasturin rohjoja ainakaan kovin kummoisesti...
|
Pitääks jare meidän alkaa hieroo kauppaa tosta mun rattorista? Hintaa vois olla 8000-11000€ riippuen mitä varusteita haluut mukaan... löytyy hyvät ja leveä runkoiset taotut trukki piikit, uutta kauhaa, vanhempaa kauhaa, taka lisä painoa, perälevyä hydr. Terän käännöllä, ketjut, äkeet.
http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=173944 |
Lainaus:
|
Mulla on belkussa juurikin tuo 1405. Nostaa reilun tonnin, 1200kg on aika lähellä totuutta.
|
Vila kuormaimissa menee aika tarkalleen nostotehot trukki piikeillä numeroiden mukaan, paitsi poikkeuksena tuo 1400 malli 702-903 4x4 trakroriin ainoastaan tarkoitettu siinä nostoteho noin 1600kg. Ja noin 165 bar paineilla painetta nostamall sit vähän enemmän yleensä kauhan käännön painerajat on korkeemmat 185-190bar
|
Lainaus:
Kiitoksia!!!!! Eli aivan liian pieni/tehoton sit mun ajattelemiin touhuihin. |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 18:32 (GMT +2). |