![]() |
Uusi Vitara
http://kuvat.uusisuomi.fi/sites/defa...von_bell_4.jpg
http://www.uusisuomi.fi/autot/79478-...a-nelivetoinen Alkaa tuo Vitarakin olemaan ihan perus citymaasturi :( Ei ole enää edes hidasta aluetta. Kovin kallis tuo ei kyllä ole. Dacian saa hieman halvemmalla, mutta suikassa on jo vakiona varusteita mitä ei ole/saa Daciaan. Kuten ylä/alamäkihidastin. Mahtaako Dusteriin saada edes automaatti ilmastointia? Nelivetojärjestelmä on ilmeisesti aika samanlainen mitä on Balenosta lähtien ollut. Hieman modernimpana tosin. Appiukko pähkäillyt tuollaista qashqain tilalle. |
Nyt on sitten Vitarakin menetetty, niin teknisesti kuin ulkonäöllisestikin...:(
|
Tuossa syksyllä juttelin merkin edustajan kanssa, ja itselleni jäi jostain syystä käsitys hänen puheistaan että tuo tulisi Grandin RINNALLA myytäväksi. Tiedä puhuiko pehmeitä vai ymmärsinkö vain väärin. Jälkimmäinen lie todennäköisempää.
Saattaa moni venhon nyhtäjä ja karvanaamari seuraavan kerran kulkinetta vaihtaessaan vaihtaa myös merkkiä... |
Lainaus:
Mutta kyllä ainakin paperilla uusi vitara on puhdas citymaasturi verrattuna viimeisimpään GV malliin. Vetopainot pudonnut, vääntö pudonnut melkein puoleen, ei alennusvaihdetta jne. Ja on se GV paremman näköinen. Toivotaan, että myöhemmin tulee pätevämpi esitys uuden GV:n muodossa. |
Tuo Vitara on ihan oma mallinsa, joten ei ole päivitetty Grand Vitara. Samalle alustalle tehty kuin S-Cross ja samalta tehtaalta tuleekin.
Uskoisin että Grand Vitarasta tulee jossakin vaiheessa uusi malli, josta löytyy alennusvaihteet. Suzukilta kuitenkin saa jokaista mallia nelivetoisena, ja tuskin Jimny tulee olemaan ainoa maastoauto kyseiseltä merkiltä. :) Itse en kyllä miettisi kahta kertaa kumman valitsisin, jos toinen vaihtoehto olisi Qashqai. Suzukille täältä ääni ;) Diesel versio tästä mallista on ilmeisesti myös tulossa kun nyt saa vain M16A moottorilla. Lisäksi tähän tulee täysin uusi automaattivaihteisto, eli ei ole sama CVT kuin S-Crossissa. |
Ei tule Grand Vitaraa enää. http://tekniikanmaailma.fi/suzuki-ku...n-ja-kizashin/
Mutta onpas kyllä todella heikot vetokyvyt. Jarrutonta 400kg ja jarrullista 1200kg. Vanha Grand malli tais vetää joku 1800-2000kg? Jarrutonta varmaan joku 600-750kg? Vetoautoksi tuosta uudesta ei siis ole. Mahtaa olla muuten pieni peli jos alusta on sama kuin SX4 S-Cross mallissa, mutta lyhennetty 10 sentillä niin onko tuo samaa kokoa kuin vanha SX4? Sehän on silloin todella pieni auto. Ilmeisesti S-Cross malli on tuon jälkeen suurin suikka? Suikassa en ole koskaan ymmärtänyt kun ne autot pitää varustaa ihan alimitoitetuilla moottoreilla. Muinoin kun oli Liana niin kyllä se oikeesti sinne nokalle olisi kaivannut hieman isompaa moottoria, mutta eih. 1.6 vapari kone.. Se ei jaksanut vetää edes tyhjää traileria. Veikkaan että tuon Vitaran 1.6 kone on kanssa melkoinen nuhapumppu. Siihen kun kylkeen laittaa automaatin niin ohhoijaa kun se ei kulje mihinkään. Miksei tuohon kylkeen voi pulttaa turboa? Tai suoraan isompaa konetta vaan. Seuraavaksi uusivat Jimnyn ja se perustuu samalle alustalle jota on lyhennetty vielä 20cm.. :( |
http://tekniikanmaailma.fi/suzukilla...tia-genevessa/
Tuon mukaan myös Jimny tulee uudistumaan. Ja onhan tuo kyllä vähän urpon näköinen peli. Ilmeisesti siitä on tulossa viisiovinen versio? http://tekniikanmaailma.fi/wp-conten...pt-630x400.jpg |
|
|
Nuo A-pilarin alla olevat "räppänät" ovat nyt in vähän kaikilla valmistajilla...
|
Tuossa kieppeilllä, tai oikeastaan konepellin takareunassa on vitaroissa aina ollut tuuletusaukko. Vastaava kuin tuossa jimny hahmotelmassa.
|
Sivu luotu: 12:23 (GMT +2). |