![]() |
Jeep comanche 2.1TDI kokemuksia??
Tuollaista nelivetoa ostamassa. Mitä autosta kannattaa tsekata? Nelivedot itselle tuttuja monen japsi maasturin omistaneena mutta amerikan herkut on aika uutta? Kone ilmeisesti rellun psa yhteistyöllä tehty ilmeisen kestävä kuitenkin? Onkohan boshcin vai lucaksen punpulla?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Olen kyllä ylläolevan kanssa samaa mieltä, että 2.1 td- koneella olevan Comanchen pahin vika korjaantuisi tekniikka vaihtamalla. Mielummin se Jeepin oma neljän litran kuutosbensa, tai jos dieseliä kaipaat niin joku sopiva muu. |
Olikos tässä mallissa tiheämpi välitys axeleissa? Verraten benhiini-kulkuisiin.
|
Kyllähän noissa kaikissa dieseleissä tapaa olla.. edit: tai noh, riippuu bensakoneen koosta ja onko automaatti vai manuaali että mitkä niissä on. Toisin sanoen välitykset vaihdellen.
Mutta ei mitkä tahansa perät, niin ei tuosta 2.1 rellun dieselistä ripeätä saa tekemälläkään. Rauhalliseen matka-ajoon riittää, mutta en lähtisi kauheasti rekkoja ohittelemaan.. |
Lainaus:
|
Kyllä sillä 2.1TD:lläkin ajeli.... Jos ei välittänyt kovasta käyntiäänestä...Öljyvuodoista... Kytkinkopasta irtoavasta startinkorvasta... ym :D
Moottorin osia on ollut aika hyvin Ranskassa kaupan, Ilmeisesti aika paljon on XJ/MJ:tä myyty aikoinaan sinne. Perät on 4.1 välityksellä. Suurin syy koneen vaihtoon oli se että pyöräytti kakkospytyn kiertokangen liuskat motarilla..... Sen pystyi vielä korjaamaan ja ajelin varmaan 20000 sen rempan jälkeen.... Kunnes alkoi taas jännittää :D Vaihdoin samalla isomman AX-15 laatikon, Siihin sopii suoraan LJ:n kytkinakseli ja koppa. Pienempään AX-5:seen pitäisi passata Hiace/Hilux osat. |
jaa
En usko että noin surkea kone voi olla jos on boschin punpulla ja tuo vielä välijäähytetty turbo niin kyllä kai tuo nyt vapari hiluksin ruotii milloin vain :DD. Taidan piruuttani kokeilla millainen jeeppi on kakkosautona. Tuo loppuauto mikä on jeeppiä niin taitaa olla aika peruskestävää kampetta?
|
ja
ja mites jos korottaa meinaa löytyykö mitenkä jousia eteen taakse? Koria ei käsittäkseni pysty comanchessa nostaan kun on itsekantava kori.
|
Lainaus:
Taakse voi tehdä SOA:n |
on
On kuulemma jonkinsortinen tasauspyörästön lukotkin. Takana kitka vai pala? ja eessä kytkeytyy kuulemma alipaineella kun pikkupuolen neliveto päällä. Näin ainakin puhelimessa tuumasi.
|
Lainaus:
|
Missäs siinä on napalukot? vai etuvedon kytkentä jotenkin tasauspyörästön sisällä? Kun napojen päässä on kuulemma umpinavat. Onko tuo kuinka varma systeemi toimimaan?
|
Ahaa googletinkin jo kuvia tuosta :) varsin yksinkertaisen näköinen sydeemi. Helppo muuttaa mekaaniseksikin..
|
Ja vielä ihan toimivakin kun letkut on kunnossa ja malttaa käytössä vähän varmistella että on kanssa kytkeytynyt ennenkuin hirveästi repii.
Tämä systeemihän menee takavedolta nelivedolle nätisti myös suuremmissa nopeuksissa. |
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
Onneksi näistäkin suurin osa on tehty Cänädässä niin emme jenkkejä mollaa tästäkään. Edit, Onko tosissaan vikaherkkä? Omissa kokemuksissa ja kotimaan palstoja lukemalla ihan OK systeemi. |
Lainaus:
Hyvä puoli on se, että voi vetää vaikka kemppilukon keulaan, ja muuttaa alipainekäytön mekaaniseksi -> hiton halpa lukko :) |
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=147242 |
Vanha aihe, mutta jatketaan kuitenkin. Tuli perheeseen Comanche 2.1td -90, josta kone leikannut kiinni. Nyt suunnitelmissa olis vaihtaa Toyotan 2LT kone tilalle.
Laatikkona ilmeisesti aisin ax-5. Mitä muutoksia vaaditaan? Aikaisemmista viesteistä ymmärsin että hiacen kytkinkoppa sopii suoraan, entä kytkinakseli, vaatiiko toimenpiteitä? - Tomppa |
Lainaus:
Kytkinakseli käy AX-5-laatikkoon, samoin kytkinkoppa, ja tietysti ns. pikari, eli kytkinakselin tyveen tuleva laippa. Moottorin korvakkeet sekä mahdollisesti vaihteiston tukipalkki kokee muutoksia, riippuen moottorin sijoituskohdasta. Oma swappi on vielä kesken, valmistumisesta ei ole tietoa. |
Okei, pistetään kyseinen loota hakuun.
- Tomppa |
Sivu luotu: 04:06 (GMT +2). |