![]() |
hiluxin kulutus
hiluxi 4wd 91 turboton talvi/kesärenkaat malli maantie mikä on tavallinen keskikulutus 2wd-2wd napalukot päällä-4wd
|
10l
|
10-13 on haukannu
|
Vakio kokosilla renkailla tyhjällä autolla, maantie kulutukseksi aika kova toi 10.
Nelikolla toi 13? |
No tollasia kulutuksia on menny mitä kyselly ja mittaillu.
10 kesällä ja 13 talvella nelikolla. Omalla oon päässy kesäkelillä maantiellä alle 9 jos oikein pihistelee. ;) |
Sama täällä 10-13 ja jos ei aja ku 80km/h kesällä niin voi tuohon 9litraan päästä.
|
2.2 bensa hilux vakioilla renkailla vie sen 9l-10l ja neliveto päällä 13l-15l. nelivedolla hangessa ajaessa 20l-25l
|
Just vaihdoin koneen hiluxissakin niin tuli mitattua mitä vie kun tuntu niin että mittari laskee kovin hitaasti... Moottori kylläkin 2l-t ja on110 ssä. Alla 33" ja sekatyömatkaa säästelemättä takavedolla. Vanha vei 13-14l, tällä uudella moottorilla kulutus 9l! Kyllä kannatti vaihto :D
Olihan se vanha kone jo harva ja huohotti, mutta tehot suurinpiirtein samat. Ihmetyttää siis minne tuo ylimääräinen 5 litraa hävisi. |
Sama se mikä vuosimalli hiluxi. Se on se +kymppi! :D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Mutta asiaan: Oma LN-65 meni matkaa jopa alle 10 l/100km, jos oli liukasta, mutta kyllä alle 10l/100km todellista kulutusta oli enemmän taikka vähemmän pihistelyä, taikka sitten ajettiin matkaa .... Toki tuossa minun Hiluxissa oli lisäpainona/vastuksena aurankiinnikkeet ja hiekotin lavan pohjassa, ja hytikkapumppu koneen alla, mutta ilman remmiä. p.s Minä ajoin HDJ-80:llä lumista peltoa pitkin vajaan 200 metrin päähän pikitiestä, ja vielä puolet paluumatkasta oli samaa reittiä. Ja polttoainemittarista katsottuna/keskikulutukseen verrattuna tuon pätkän (yht.n.400m) kulutus on helpompi mitataan kuutioissa (m3/100km) kuin litroissa/100 km. toki kävi tyhjäkäyntiä noin tunnin, kun piti kahteen otteeseen lapioida. (ja tasauspyörästöjen lukkoja, 3x 100% ei tarvinnut kuin kerran, n. 400 metriä:D) |
Kulutuksia harvoi kukaan tahtoo ylöspäin pyöristää ja rengastus toki vaikuttaa paljon.
Hiacella turboton sekä 2wd että 4wd ja 4wd hiluksilla turbollisella tuota normiajoa sen verran että oikeastaan alle 10 ei pääse. Tai toki kun nollaa tripin ja ajelee sitä matkaa tasaista 80km/h sen 100km, vaan laskee kesänopeuksilla sen 100km/h ja liikenteen mukana vauhti aina elää ja tankillisen verran ajelee... 4-veto päällä paikasta riippuen pääsee sitten ihan uusiin atmosfääreihin, vaan normiajossa aika harvoin itsellä edes napalukot käännettynä talvella ja nopeudetkin 80km/h. |
Lainaus:
|
No joo, varmaan ollut huonot säädöt, 3 noista oli firman takatuuppareita tehtaan säädöillä ja n. 100 000km ajettuja, toki putkimiehen romppeita täynnä.
Oma 4-veto tehtaan säädöissä. Ajotapa reipas ja matkavauhtina mittarissa 100 aluella se 110 eli liki todellinen 100. Yleensä sen tankillisen kun ajeli ja trippiin vertaili niin siinä se kesällä 9-10 välissä kekkaloi, talvella sitten se 10 tai yli. Kesälläkin kun sen 120km/h piti vauhtia niin taisi olla jo lähempänä 12l kulutus, savuttaneethan noi ei mitkään ja leimalla ei rutistu. |
Sivu luotu: 17:14 (GMT +2). |