![]() |
Th400-LT230
Työn alla on Bj + Th400 + Lt230 ristisiitos.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=171693 Kuten kuvasta näkyy vaihteisto paketti on aika pitkä jolloin takakardaanin mitaksi jää noin 55cm. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=171691 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=171690 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=171689 Jakis on myös käännetty siten että auton pohja jäisi tasaiseksi. Tällöin kardaanin kulma tulee aika jyrkäksi. Mistähän autosta löytyisi pitkä liuku? Mitta saisi olla max 27cm kiinni ollessa. |
Adapteri?
Terve.
Mistäs oot hommannut adapterin noitten väliin? Kysyn kun en tiedä, onkos toi LT230 Land Rover Discon jakis vai jonkun muun? Ite olen samnmoista puuhaamassa ja meinasin tehdä adapterin. Meinasin myös Wagoneerin ja Latikan kardaanit yhdistää. Kuvassa Wagoneerin ja Lantikan kardaanit. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=136565 Laipat olis jo. enään tarvis täyttää lootien väli. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142270 t. Ismo Ämmä |
Aika lyhyt tulee kyllä... Itse lähtisin kyllä venyttämään akseliväliä tms, mutta jos haluat testata niin tuolta -> http://www.4xshaft.com/shorty.asp . Mulla on omassa autossa Tom Woodsin kardaanit ja ihan ok ovat laadultaan. Tekevät kaikki mittojen mukaan ja kohtuu hintaan.
|
Resepti on seuraava:
Fixed joke th400 ulostuloakseli Th400 joken booriosa hitsataan lt230 sisääntuloakseliin. Kuvissa oleva adapteri on Lt77 toosan alumiininen pääty. Siihen on koneistettu teräslaippa joka sopii th400 toosaan. Tuonne Tom woodsille täytyy mailata. Vaikuttaisi että 90 defen takakardaano on noin 610-650mm pitkä joten tuo 550mm voisi toimia vielä. |
Ainakin Volvo L3314:n kardaanissa on pitkä liuku, Sellaisesta tein CJ:hin takakardaanin. Laippakin sopii suoraan tuohon jakiksen päähän....
Googlella löydetty kuva: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/i...A7732V390uEpQU |
Ihan off-topikkina.. mitä hiton mönttejä monissa jakolaatikoissa on takakardaanin ulostulon jatkeena? Jotain "vauhtipyöriä" tasapainottamaan, vai mitä ne oikein on?
Eikö tuollaisen turhanoloisen 10cm paksun limpun voi heivata hevonkuuseen, ja lyhentää takapään ulostuloakselia vastaavasti? Saisi kardaanille lisää pituutta, luulisi että sopivaa yokea tai laippaa löytyy kuitenkin mikä kiinnittää jakolaatikon häntään? |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Jaa.. no sitten se ei ole turha möhkäle :D En tiennytkään, että noissa on vakiona kardaanijarru :eek:
|
Käsijarru.
Joo, rumpukäsijarru ja joku jo kehotti sen muuttamaan levykäsijarruksi.
Vaan ite meinaan asentaa sen tuollasena ja voi sen tarvittaessa myöhemmin sitten muttaa jos siltä tuntuu. t. Ismo Ämmä |
Taas on palattu suunnittelupöydän ääreen.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=172983 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=172982 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=172981 Adapterille tulisi mittaa tällä systeemillä noin 6mm eli paketti lyhenisi noin 110mm. Rakentamisen määrä tietty lisääntyy kun jakiksen alkuperäiset vivustot ei käy suoraan. Lisäksi vaihdelaatikosta katoaa nopeusmittari ja governor eli toimii vain manuaalikoneistolla. Voevoevoe kumminhan tuon toteuttaisi.. |
Eikö nopeusmittarin anturi ole jakolaatikossa?
|
Juu onhan tosiaan nopeusmittari jakiksessakin. Nopeusmittari on kyllä tarpeeton tässä yhteydessä.
|
Toihan alkaa vaikuttamaan sopivan kompaktilta. En ole manuaalikoneistoisella automaatilla ajanut, joten en osaa sen käytännölisyyteen juuri kommentoida. Luulenpa että kokeilisin itse tuota ennemmin kuin pilaisin auton liian lyhyellä takakardaanilla.
|
Sivu luotu: 09:16 (GMT +2). |