![]() |
Airbagin "clock spring" sökö
Dodi.
Tuota Opel Fronteraa, mikä on tuolla myyntipuolellakin kaupan, korjaillessa sattu pieni vahinko. Pyöräytin vahingossa rattia hitusen liikaa tuota hammastatankoa paikalleen laittaessa ja sittenpä kuului rapsahdus. Airbagin valo jäi palamaan. Noh, paikallistin vian ohjauspyörän luokse ja purin auki. Aukaisin myös "clock spring"-nimellä lontooksi tunnetun osan, eli osa jonka kautta sähkö kulkee airbagilta jne. Pyörii siis mukana tuossa ohjauspyörässä. Ongelma on siis tuon kelan sisällä oleva valkoinen muovitettu kolmisäikeinen kupariliuska, joka rapsahti poikki. Eli mistä tuota kamaa saa lisää? Helppo ois korjata, jos vaan sais jotain tuota nauhaa. Tässä linkissä näkyy tuollanen kerällä olevan valkoinen nauha, jonka tyyppi ottaa auki tuolta kotelosta. https://www.youtube.com/watch?v=4tXtPBWaKZI Kaikki apu tarpeen. Ei ois iso homma korjata, mutta en tiedä mistä tuota saa. Kai sitä nyt jossain on :D |
Kattomatta viteoo, eikö tuo lie samankaltaista lattakaapelia muissakin, eli jonku purkuauton mokomasta.
|
Lainaus:
|
Saitko saksasta tilattua osan vai rupesitko tohtoroimaan vanahasta toimivaa?
|
Löytyyhän sitä kaupoistakin, Partcolta oon hakenu kaikenlaista sähköjuttua töihin.
http://www.partco.biz/verkkokauppa/i...Path=1919_1256 https://www.elfaelektroniikka.fi/elf...t.do?toc=23165 |
Juu ei oo ehtiny koneen ääressä paljon istumaan.
Päädyin tilaamaan saksasta osan, kun oli niin edullinen. Toimituksineen about 80e. Jos ois korjaamaan, niin aikaa olis menny varmasti vähintään pari tuntia asennuksineen. Nyt tuli osa muutamassa päivässä ja asennukseen meni 30 min. suurinpiirtein. |
Sivu luotu: 09:00 (GMT +2). |