![]() |
Volvo 2.5tdi
Uskollinen palvelija ääntelee kummallisesti. Mistä mahtaa porsia? Moniurahihnalla kiristimineen ajettu kesästä tähän hetkeen joku kymppitonni.
Onko joku pelannut näiden kanssa? Ajettu 320tkm, toimii hyvin naputusta lukuunottamatta. http://youtu.be/v9q1mJuOfbA |
Kuuluuko kuinka hyvin kun pellin aukaisee? Äkkiä tulee mieleen alipainepumppu tai kaksoismassa, kannattaa muuten(kin) tsekata se kampuran hihnapyörän vulkanointi ja kunkkupulttikin.
|
Lainaus:
edit. eihä apulaitehihna käyttäydy oudosti? |
Kuuluu pellin alta iloinen kilkatus kanssa ja jostain tulee vähän savua tai utua.
Voisiko olla se värinänvaimennin? http://youtu.be/fNqRzG1M9lo Alipainepumppu se ei ole kun jarrun polkeminen ei vaikuta asiaan mitenkään. |
Alipainepumppu nakuttelee näissä aika herkästi, sen pitäisi kyllä muuttaa ääntään kun jarrua pumppailee reippaasti ja/tai sammuksissa pumppaa alipaineet pois ja pumppu joutuu heti käynnistyttyään töihin.
Värinänvaimentimen kunto selviää kun kattoo sinne keskiöön, kumi repeää kyllä jos on huono. |
Lainaus:
|
Ilmastointi on pois päältä eli kompura ei pyöri nyt mutta voisiko se silti jumia?
|
https://www.youtube.com/watch?v=ZKYdnZk0BZI
Tuossa hieman samaa ääntä? Pumpun vaihdolla näytti kommenttien mukaan korjautuneen... E: Eiku nythän mä hokasin... Katopa pakosarjan tiivisteet... |
Lainaus:
|
Täytyypä raksia huomenna muoveja moottorin ympäriltä pois ja tarkastella lisää. Sen huomasin että jos kierrokset nostaa jonnekin kahteen tonniin niin naputus muuttuu vähän niinkuin kitinäksi. Jos se on pumppu niin voi perse. Savua tulee siitä päädystä jostain, ei moottorin takaa lainkaan. Se verran savua tulee että pelkääjän ajovalokeilassa siinä lampun edessä näkyy kun auto ruksuttaa pihassa. Niin ja tää on automaatti vehjes.
http://youtu.be/lS4SfIZ6v4w Tuossa vähän samaa tikitystä. |
nappaappas apulaitehihna pois.
jos olisi vaikka että kytkimen vapaapyörä hirttänyt kiinni ja nyt lyö jonkun kiristimen pohjaan tai jotain.. |
Toi pakosarjan tiiviste oli hyvä veikkaus kans, ei ole mitenkään paha vaihdettava. Samalla työllä käyttää imusarjan irti ja putsaa sisältä sen valtavan määrän karstaa pois.
Peilillä kurkkimalla pitäis näkyä vuotokohta, meillä oli taannoin tiivari rikki apparinpuoleisesta päädystä. Ei kyllä supsutellut tai naksutellut. Jos ap-pumppu nakuttaa niin ei siitä kannata yöuniaan menettää, ajaa vaan tai sitten käyttää sen auki ja putsaa öljyt pois. Taas voi olla pitkään hiljaa, tai sitten ei. |
Oliks täs vanhemmas laturilla vapaakytkintä ??
|
Mielestäni ei ole. Kiitoksia muuten jo tässä vaiheessa kaikille osallistuneille vinkeistä, laitoin nimittäin Ihan Oikealle Volvofoorumille myöskin aloituksen: nolla vastausta.
|
Tuo epäsäännöllisyys äänessä viittais kyllä mun mielest alipainepumppuun, nyt kun pääs kuuntelemaan
|
Ei kuulunut alipainepumpusta. On ilmeisestikin se värinävaimennin, se vipattaa ja sieltä se savukin nyt tulee. 😁
|
Kanssa ääni alipainepumpulle täältä. Mullakin raksuttelee vähän samaan tyyliin se eikä ääni kuitenkaan muutu ihan merkittävästi jarrua polkiessa. hieman tosin mut ei paljoo.
|
Alipainepumpulta tosiaan kuullostaa äkkiseltään.
Se on helppo putsata tarpeeksi hyvin kun vaan raottaa pumpun kantta millin-pari että öljyt valuu ulos. Ei välttämättä liity tohon ääneen mutta katoppa huvikseen, ettei vaan ole moniurahihnan kiristimestä runko poikki. Vinkuuko hihna missään tilanteessa? Nimim. Toinen kiristin vuoden sisään. :D |
Kiristin ja hihna on aika uusia ja näytti ehjältä. Korjaamon setä sanoi että se limppu on rikki. He eivät uskalla ajaa sitä halliin vaan työntävät auton sisään ettei limpun kumisälä mene jakohihnan väliin. Minä kun olen survonut tolla viimepäivät tavalliseen tahtiin nilkka suorana toivoen että naputus pieninisi ajamalla...:)
Laitan loppuraporttia huomenna kun saan auton käsiini. |
Kysytäänpä tässä samassa.
Volvon D5 2.4. Tarviiko erikois työkaluja kansiremonttiin? Tekee vähän painetta ja välillä hävittää jäähdytin nestettä. Ei mitään lokikkaa milloin häviää. Alan kääntyy jo kansipahviin. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Onks Ardic toiminnassa, sen palaneen kattilan kautta osaa kans hävitä nesteitä ... |
Lainaus:
Luulin et korjaantui, mutta sama homma alkoi taas. Kuukausi sit vaihdoin. |
Mulla on kans tollanen D5 Jylle mikä tekee painetta paisariin. Ja siihen on syynä juurikin tuo kirottu Arcdic-lisälämmitin. Tässäkin kyseisessä vedenkeittimessä pitäisi olla pannu ehjänä.
Jos et käytä lämmitintä ja palelet niin ei tekee painetta vaikka ajelee miten kauan tahansa, minkälaisella kaasunkäytöllä tahansa. Arcdikilla jos esilämmität niin 10-15 minuutissa on jo niin paljon painetta paisarissa että korkkia saa avata todella varovaisesti, silti tulvii yli kunnes ilmat poistuu->senjälkeen pinta alhaalla ja varoitustekstit vilkkuu taulussa. Auto käynnissä voi lämmintintä pitää päällä jo huomattavasti pidempää, tekee vain vähän painetta paisariin. Syyksi epäilen huonoa kiertovesipumppua. Vanha kuitenkin jotain pumppaa mutta tod.näk. huonosti, uusi olis jo hommattuna. Vielä kun innostuis vaihtamaan. |
Pitäisiköhän tuo vesipumppu vielä vaihtaa eka. Ei nimittäin oo kallis ja kohtuu helppo vavaihtaa.
|
Sivu luotu: 16:37 (GMT +2). |